Rem slaat uit bij calibreren stuur

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Voor de techneuten: Toen ik mijn stuurtje kalibreerde voor Assetto Corsa, merkte ik dat bij het intrappen van het gaspedaal de rem ook af en toe een uitslag had (het blokje kleurde gedeeltelijk in). Dit verklaart waarom ik de afgelopen tijd zo vaak last heb gehad van 'terugvallende toeren'. De rem activeert zichzelf dus af en toe, terwijl ik het gaspedaal in druk. Dit gebeurt incidenteel, vooral aan het begin van een sessie. Daarna komt het bij vlagen voorbij. Soms zelfs zo gering dat ik het niet merk, maar wel aan de rondentijden zie dat het gebeurd is. Ik heb de Thrustmaster 3PA Pro pedalenset met als basis de T300RS. Wie maakt zichzelf onsterfelijk bij mij en heeft hier een oplossing voor? Op Google vind ik zelf niets hierover. Dit gebeurt bij AC en bij rF2, dus staat los van de sim. Alvast bedankt voor alle hulp.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik had/heb hetzelfde met de T3PA. Het is dan wel geen fix, maar zorgt wel dat je er geen last meer van hebt: de deadzone verhogen in je controller settings binnen rF2. Trap de rem zeg 5-10% in, en klik op SET MIN, zodat de rem ingame pas uitslaat bij dat percentage indrukken. De remsensor valt vast schoon te maken op de één of andere manier, maar dit werkt ook.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

De mechanische delen een klein beetje insprayen met ptfe smeermiddel en je hebt er geen last meer van

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de rem zelfs gedeeltelijk een uitslag heeft als ik geen enkele andere pedaal in druk. Ik ga beide opties proberen. Dank jullie wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Zo, het is opgelost! Dank jullie wel. In eerste instantie werkte de tip van Lennart al, maar ik kan er gewoon niet tegen als iets het niet doet zoals het zou moeten doen. Dus daarna verder met de tip van Kai.

Afbeelding
Flesje gekocht bij Hornbach en getwijfeld of ik er nog een handzaag bij zou kopen. Maar na die reclame wil ik voorlopig helemaal geen zaag meer vastpakken....

Afbeelding
Plaat verwijderd na enig aandringen en twee kapotte bouten (heb nog zat in voorraad gelukkig). Het stripje dat je rechts nog over het gaspedaal bij de voet ziet zitten ook verwijderd. Het rempedaal staat nu een stuk verder naar voren. Het zou zomaar kunnen dat door het plaatje de rem als het ware een stuk 'ingetrapt' is en daarop reageerde. Alle bewegende delen van gas-, rem- en koppelingspedaal ingespoten.

Afbeelding
Afbeelding
Dat plaatje dus niet gewoon terug erop bevestigd, maar eerst twee schijfjes eronder gezet, zodat de rem verder naar het 'nulpunt' kan komen.

Afbeelding
Uiteindelijk het stripje weer erop bevestigd. Op de foto zie je het koppelingspedaal, maar dat geeft weer hoe het stripje over de pedalen zit bevestigd.

Pedalen weer aangesloten op het stuur en alles functioneert ook nog zoals het moet! Nogmaals dank, heren. Tip: bind de kabel die van de pedalenset naar de stuurkolom gaat, eerst goed op met tape of kabelbinder. Zo voorkom je dat je met je grote voeten het uiteinde vermorzelt of dat dat tijdens het transport ergens achter blijft hangen. Beide is mij bijna gelukt. Deze keer nog geluk gehad....
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zelf schuld....bij deze heb je dus geen goeie smoes meer om achteraan te blijven rijden....
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”