nieuwe setup, wat te kopen?

Plaats reactie
Thijsvalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2020, 13:03

Hi allemaal,

Ik wil graag starten met simracing omdat ik meer wil oefenen voor op het circuit.
Ik wil het wel in een keer goed doen maar heb een budget (zonder pc en stoel/rig) van +/- 1000/1200 euro voor dus de pendalen, wheelbase en het stuur.

Een kennis van mij adviseerde een setje van Fanatec en dan had ik het volgende in gedachte:

- Fanatec clubsport V2.5 wheelbase
- Fanatec clubsport F1 esports
- Fanatec csl elite pedals lc
Totaal 1030 euro

Of

- Fanatec csl elite F1 set
- extra loadcell
Totaal 840 euro



Nu is de vraag, als jullie voor fanatec zouden gaan is dan de upgrade naar de V2.5 het waard?

Of zouden jullie het compleet anders doen? door bijvoorbeeld een set te bestelen van sim-plicity (25nm) of augury (H kit)....


heel benieuwd naar jullie mening !
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Phoe moeilijk om voor een startende simracer advies te geven
Maar te bedenken dat Rudy van Buuren " world fastest Gamer " won op een Logitech setje
Ik zou zeer zeker " Loadcel pedalen " aanraden als je het budget hebt " als belangrijkste onderdeel "
Stuur kun je zo duur maken als je wilt maar jouw eigen suggesties zijn niet verkeerd
Direct-drive gaat net boven je budget denk ik of je moet iemand kunnen vinden die zijn simcube
Of ( augury ) 2e hands van de hand wil doen omdat de nieuwe simcube 2 Pro er is
Maar je geeft aan 25 NM dit is echt veel te sterk om normaal te kunnen rijden
Ik heb een 20 Nm Direct Drive maar heb die maar op 38% staan dus maak je niet druk om de power wat een direct drive
stuur kan leveren :mrgreen:
Direct drive geeft wel een extra dimensie maar of die het prijs verschil kan rechtvaardigen ligt aan je zelf, Of je er sneller van wordt denk het niet wel consistenter rijden
En met Loadcell pedalen moet je wel een soort van frame hebben om +- 60 kg weg te trappen

BTW als je de Fanatec route gaat denk er aan dat het omzetten later van je sturen naar simcube moeilijk zal zijn omdat de nieuwste sturen bijna niet om te bouwen ( beveiligd ) zijn
Ik zou het liefst een stuur gewoon via usb willen aansluiten ipv de Fanatec aansluiting
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Je gaat sowieso heel tevreden zijn met beide keuzes. Ik zou in dat geval zelf gaan voor de duurdere keuze, met een ClubSport Steering Wheel Formula V2. Dit stuur is iets duurder, maar in mijn ogen is hij het zeker waard.
Gebruikersavatar
Oane de Vries
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 apr 2020, 13:47
Racestuur: VRS + Cube Ctrls Formula Sport
Locatie: Noardburgum

Je hebt vast al een keuze gemaakt maar zo niet kijk dan ook eens naar de nieuwe Thrustmaster T-LCM pedalen. Voor de prijs kan ik ze zeker aanbevelen!
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Eens met Arjan. Is nu een investering maar qua plezier en gevoel tijdens racen krijg je er veel voor terug. Als het binnen het budget past zou ik dan ook nog voor de V3 pedalen gaan.
Jurgen slechten
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jul 2019, 00:00
Racestuur: Trustmaster t300
Locatie: Maastricht
Contact:

Ik heb de nieuwe TLC-M pedalen van Thrustmaster woensdag binnen gekregen en moet zeggen dat ik ontzettend tevreden ben. Wel nieuwe gaten in mijn rig moeten boren maar het is het zeker meer dan waard. Oude pedalen waren de T3PA zonder loadcell. De afstel mogelijkheden zijn dan ook ontzettend groot (en simpel) voor deze budget pedalen van 200 €!
Ik merk nu vooral verschil met remmen in bochten.

Mocht er iemand vragen hebben over de pedalen... shoot

Gr, Jurgen
André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Ik beschik nu over de Wheel Base v2.5, Formula Carbon Steering Wheel en de Pedals V3. Top spul om mee te rijden! Het totaal komt dan nog net onder de 1000 euro. Optie is om dat Carbon wheel te vervangen met die duurdere Formula of eventueel een alternatief wheel erbij te nemen voor GT cars :)

Edit; als je dan nog budget over hebt, neem meteen een vitrine kast waar je al je stuurtjes in zet. Led spotjes erop gericht etc. :pc_nerd:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

André Geuze schreef: 05 mei 2020, 17:40 Edit; als je dan nog budget over hebt, neem meteen een vitrine kast waar je al je stuurtjes in zet. Led spotjes erop gericht etc. :pc_nerd:
Daar zou ik even goed over nadenken :D :D

Sinds Andre dat heeft ziet ik em nergens meer rijden :byebye:
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Albert van Mourik schreef: 05 mei 2020, 19:33
André Geuze schreef: 05 mei 2020, 17:40 Edit; als je dan nog budget over hebt, neem meteen een vitrine kast waar je al je stuurtjes in zet. Led spotjes erop gericht etc. :pc_nerd:
Daar zou ik even goed over nadenken :D :D

Sinds Andre dat heeft ziet ik em nergens meer rijden :byebye:
Die kan zeker niet kiezen met welk stuurtje hij gaat rijden .. :o en als hij het weet is de race al gereden . :D :D
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”