Oplossing gezocht voor piepend geluid T300RS

Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Ben je al verder Ger?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ja, verder van huis...… Het stuur ligt sinds gisteren bij de neef van Ger Peeters. Die heeft het al voor elkaar gekregen om officieel doodverklaarde sturen weer tot leven te wekken. Ik krijg de middelste holle bout (geen idee hoe dat echt heet) niet meer terug erop gezet. Voordat ik me gigantisch kwaad begin te maken en met een moker het stuur volledig tot gruzelementen sla, leek het mij veiliger iemand anders in te schakelen om nog een laatste poging te wagen. Lukt het hem ook niet, dan stuur ik bericht naar Thrustmaster of zij een nieuwe bout kunnen sturen. De neef van Ger is eerst met vakantie en gaat dan een poging doen. Zodra ik bericht heb, laat ik het hier weten.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Het stuur is terug, met dank aan de neef van Ger Peeters. ''Doorgedraaide'' bout heeft hij vervangen en fatsoenlijk geborgd. Stuur schijn een kleine lekkage te hebben, maar kan ook het door mij in te ruime hoeveelheid aangebrachte vet zijn geweest. Ik heb inmiddels weer menige virtuele kilometers gereden.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar na verloop van tijd vallen de toeren in vrijwel alle versnellingen vrij ''random'' weg en na een seconde of drie gaat het weer. Dit gebeurt met verschillende auto's op verschillende circuits. Kan dit een software- of hardwareprobleem zijn? Ik heb ooit de pedalenset van de G27 schoongemaakt, maar toen kwam het percentage gas helemaal niet meer boven de 80%. Nu gebeurt het vrij willekeurig. Ik heb overigens de 3TPA Pro pedalenset van Thrustmaster.
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Als het alleen bij volgas is zou ik eerst eens de deadzone veranderen. Alles wijst er wel op dat het een hardware dingetje is.

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

In de deadzone niets kunnen vinden. Voordeel van de 3TPA Pro is dat je de pedalen in de GT-stand en in de F1-stand kunt gebruiken. Heb hem nu teruggezet naar de F1-stand, waardoor het gaspedaal nu weer het koppelingspedaal is geworden. Er viel niets te reinigen. Bij de G27 is de pedalenset als het ware ingepakt en heb er een keer ongeveer een half schaap uit gehaald. Bij deze pedalen is alles vrij open. Alles losgedraaid wat los te draaien was (daar ben ik goed in....) en na even intelligent kijken en hard blazen zowaar alles zowaar weer in elkaar kunnen schroeven. Het functioneert nu weer naar behoren!
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Met de 3TPA Pro pedalen in GT stand had ik heel snel last van vervuiling en slecht werkend gaspedaal.
Vervolgens de pedalen omgedraaid en dat hield het veel langer uit, maar toch na enige tijd weer problemen door vervuiling.
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar club sport V3 pedalen van Fanatec en die bevallen momenteel veel beter.
Nick ebbelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2019, 09:24

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over een beter pedalen set dan de standaard set van de t300. Ik heb goede dingen gelezen over de fanatec v2 pedalen. Wat is jullie mening hier over? Ik speel f1 2019 op ps4 console.
Groet Nick
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”