Single of triple screen of VR

Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Zonder bril zie ik niet veel in de oculus, dus ik moet wel :D
De Vive schijnt iets ruimer te zijn voor brildragers.
In de oculus is het krap, dus met een grote bril kan dat lastig worden.
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Ik heb mijn gtx 1060 6gb verkocht omdat deze niet lekker liep met een triple screen setup. Zelfs als ik de instellingen wat lager zette liep het zeker nog niet ideaal. Het beeld oogde heel stroperig en de fps was ook niet voldoende. Mits je bereid bent om de settings nog wat lager te zetten zou de kaart het vast wel aan kunnen, maar dat was voor mij geen optie.
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Zijn ondertussen de meningen al wat meer uitgekristalliseerd met betrekking tot dit onderwerp? Ik zit eraan te denken om een RTX 2060 Super te kopen, en dan met óf een Rift S erbij, of een triple screen setup. Voor het simracen ja, maar ook zeker voor allerlei andere games. Ik heb al heel veel Youtube videos gekeken. De meesten prefereren toch een triple screen setup, krijg ik het idee. Maar VR lijkt me zoveel cooler! Echter, als ik dan kijk wat ongeveer de field of view is van een Rift S, dan zie ik dat toch wel als het #1 nadeel van VR. Je ziet gewoon te weinig in je periferie. Mja, dit heb ik alleen van videos, niet uit eigen ervaring.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Als het alleen voor Simracen is dan kan VR de beste oplossing zijn
Maar zoals je vast al wel gelezen heb, Geeft een triple setup zoveel meer voor andere computer zaken.
Maar als je zoals mij wel eens lichte hoofdpijn hebt dan kun je VR wel vergeten en stap je direct naar de triple setup. ( gebruik vaak wel VR )
Of als je budget hebt voor de Samsung 49 inch widescreen
Welke vaak als vervanger voor triple setup wordt gezien
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Wat Berry al zegt speel je veel andere games dan ging ik voor de triple setup.
Misschien ook een puntje wat je mee moet nemen met VR is dat sommige er nooit aan wennen en er duizelig of misselijk van worden.
De beleving in VR is zeker veel intenser dan met triple screen dus overweeg je dit echt te gaan doen raad ik je aan om beide setups ergens te gaan proberen.
Er zullen echt wel leden zijn die 1 of beide setups hebben waar je even mag test rijden om zo een betere beslissing te kunnen maken.
Want laten we eerlijk zijn wat je ook kiest het kost een klein vermogen en om dan een beslissing te maken d.m.v. een Youtube filmpje lijkt me niet zo handig.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”