Thrustmaster of Fanatec

Plaats reactie
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Hallo,

Ik zit met een dilemma.
Ik wil van mijn oude plastic 458 italia naar iets anders upgraden omdat de pedalen al niet meer goed werken het stuur nogal plastic is en ik eigenlijk niet mooi vind en de base al weer even mee gaat. Nu na en hoop gezoek zo ik het liefste een gt/f1 stijl stuur willen (zo'n rechthoek) en ben nu aangekomen bij fanatec's Formula EU wiel en Thrustmaster's TS-PC Racer. Zelf vind ik dat fanatec meer kwaliteit uitstraalt en de TS-PC toch als speelgoed eruit blijft zien. Maar op internet lees ik veel over fanatec zijn problemen qua pedalen die niet goed zitten en een brandgeur uit de base.

Zijn er mensen die misschien zelf een van de twee wielen of beide die mij kunnen helpen. Of misschien mensen die mij met een pan op mijn hoofd slaan en komen met een hele andere optie.

Hoop dat iemand mij kan helpen,

Mvg. Brayn
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ik ben zelf in het bezit van ClubSport Steering Wheel Formula Black
Model: CSW RFORM BLK
Dit stuurtje dit jaar aangeschaft en voelt zeer degelijk aan. Ook de "flippers" zijn van uitstekende kwaliteit. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb tot nu toe geen rare dingen meegemaakt en het stuur werkt feilloos in rfactor. Ik moet wel zeggen dat het stuur niet goedkoop is, dus je mag er ook wel iets goeds van verwachten.
De pedalen zijn er in meerdere soorten, waarbij het ene type dacht ik wel de pedalen afzonderlijk kan verplaatsen en de duurdere versie niet. Ik heb het dan ook over zijwaarts verplaatsen. De bouwkwalitrit is ook hier weer degelijk en ik ben er zeer tevreden over. Ook hier geen rare dingen meegemaakt en alles werkt zoals het is bedoeld. Ik heb geen vergelijk met de thrustmaster.
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Roel Palmers schreef: 09 sep 2018, 18:08 Ik ben zelf in het bezit van ClubSport Steering Wheel Formula Black
Model: CSW RFORM BLK
Dit stuurtje dit jaar aangeschaft en voelt zeer degelijk aan. Ook de "flippers" zijn van uitstekende kwaliteit. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb tot nu toe geen rare dingen meegemaakt en het stuur werkt feilloos in rfactor. Ik moet wel zeggen dat het stuur niet goedkoop is, dus je mag er ook wel iets goeds van verwachten.
De pedalen zijn er in meerdere soorten, waarbij het ene type dacht ik wel de pedalen afzonderlijk kan verplaatsen en de duurdere versie niet. Ik heb het dan ook over zijwaarts verplaatsen. De bouwkwalitrit is ook hier weer degelijk en ik ben er zeer tevreden over. Ook hier geen rare dingen meegemaakt en alles werkt zoals het is bedoeld. Ik heb geen vergelijk met de thrustmaster.
Bedankt Roel,

Ik denk dus nu ook voor fanatec te gaan maar kom nu wel weer meer het probleem of ik de CSL Elite base wel op mijn Playseat Evolution kan hardmounten. Zo te zien heb jij een custom seat dus ben bang dat jij mij niet kan helpen.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Mijn teammaat heeft ook een playseat met cslbase en die past wel. Ik wil het hem wel even vragen, maar dat kan je zelf ook even doen via de mail. Hij heet Niels Hampsink.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Brayn Tempelaars schreef: 09 sep 2018, 23:06
Roel Palmers schreef: 09 sep 2018, 18:08 Ik ben zelf in het bezit van ClubSport Steering Wheel Formula Black
Model: CSW RFORM BLK
Dit stuurtje dit jaar aangeschaft en voelt zeer degelijk aan. Ook de "flippers" zijn van uitstekende kwaliteit. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb tot nu toe geen rare dingen meegemaakt en het stuur werkt feilloos in rfactor. Ik moet wel zeggen dat het stuur niet goedkoop is, dus je mag er ook wel iets goeds van verwachten.
De pedalen zijn er in meerdere soorten, waarbij het ene type dacht ik wel de pedalen afzonderlijk kan verplaatsen en de duurdere versie niet. Ik heb het dan ook over zijwaarts verplaatsen. De bouwkwalitrit is ook hier weer degelijk en ik ben er zeer tevreden over. Ook hier geen rare dingen meegemaakt en alles werkt zoals het is bedoeld. Ik heb geen vergelijk met de thrustmaster.
Bedankt Roel,

Ik denk dus nu ook voor fanatec te gaan maar kom nu wel weer meer het probleem of ik de CSL Elite base wel op mijn Playseat Evolution kan hardmounten. Zo te zien heb jij een custom seat dus ben bang dat jij mij niet kan helpen.
Ik kijk net even bij playseat en zie de volgende info:
Belangrijkste eigenschappen

Ontwikkeld in samenwerking met professionele coureurs
Hoogwaardige kunstlederen bekleding
Geschikt voor alle sturen en pedalen op de markt, inclusief Logitech, Thrustmaster en Fanatec
Geschikt voor alle consoles en PC's
Superieure bouwkwaliteit, stabiliteit en comfort
Volledig verstelbaar frame met duurzame, zilveren coating
Eenvoudig op te bergen dankzij gepatenteerd vouwsysteem
Eenvoudig op te bouwen
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Roel Palmers schreef: 10 sep 2018, 14:00
Brayn Tempelaars schreef: 09 sep 2018, 23:06
Roel Palmers schreef: 09 sep 2018, 18:08 Ik ben zelf in het bezit van ClubSport Steering Wheel Formula Black
Model: CSW RFORM BLK
Dit stuurtje dit jaar aangeschaft en voelt zeer degelijk aan. Ook de "flippers" zijn van uitstekende kwaliteit. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb tot nu toe geen rare dingen meegemaakt en het stuur werkt feilloos in rfactor. Ik moet wel zeggen dat het stuur niet goedkoop is, dus je mag er ook wel iets goeds van verwachten.
De pedalen zijn er in meerdere soorten, waarbij het ene type dacht ik wel de pedalen afzonderlijk kan verplaatsen en de duurdere versie niet. Ik heb het dan ook over zijwaarts verplaatsen. De bouwkwalitrit is ook hier weer degelijk en ik ben er zeer tevreden over. Ook hier geen rare dingen meegemaakt en alles werkt zoals het is bedoeld. Ik heb geen vergelijk met de thrustmaster.
Bedankt Roel,

Ik denk dus nu ook voor fanatec te gaan maar kom nu wel weer meer het probleem of ik de CSL Elite base wel op mijn Playseat Evolution kan hardmounten. Zo te zien heb jij een custom seat dus ben bang dat jij mij niet kan helpen.
Ik kijk net even bij playseat en zie de volgende info:
Belangrijkste eigenschappen

Ontwikkeld in samenwerking met professionele coureurs
Hoogwaardige kunstlederen bekleding
Geschikt voor alle sturen en pedalen op de markt, inclusief Logitech, Thrustmaster en Fanatec
Geschikt voor alle consoles en PC's
Superieure bouwkwaliteit, stabiliteit en comfort
Volledig verstelbaar frame met duurzame, zilveren coating
Eenvoudig op te bergen dankzij gepatenteerd vouwsysteem
Eenvoudig op te bouwen
Hallo Roel,

Heb dit inderdaad ook op de website gelezen maar omdat ik hier en daar toch mensen zien die zeggen dat het dus niet op de playseat kan twijfel ik. Heb nu een mail + Foto naar Playseat gestuurd en hoop dat zij mij kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik zou de TS-PC niet zo makkelijk afschrijven. Ik ben zeer blij met het stuur en vind hem zeker niet als speelgoed ogen, het middenstuk en de flippers zijn van metaal en de handvaten van Alcantara. De kleurenstickers zijn er vanaf te halen. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee en raad hem in ieder geval wel aan !
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Persoonlijk zit ik erg hard na te denken om ook een TS-PC aan te schaffen ter vervanging van een (nog prima werkende) G27. Ik ga hem dan combineren met CSL Elite pedalen.

Als er nog meer mensen zijn met een mening over de TS-PC hoor ik dat dus ook graag. :) €500 over de balk gooien als het niet per sé nodig is moet wel te verantwoorden zijn.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Ik heb zelf ook de TS-PC racer en ben er goed tevreden over. Hij is wel wat 'hakkerig' maar zeker krachtig genoeg en als je er eenmaal aan gewend bent voel je het een stuk minder. Al met al denk een erg leuk stuur. Ik rijd hem met de F1 Add-On overigens i.p.v. het TSPC wheel.

Ik zelf zit wel over een upgrade na te denken (niet omdat de TSPC niet voldoende of goed is maar ik graag een direct drive zou willen) wellicht interessant voor diegene die over een TSPC aan het nadenken is. Stuur mij maar een PB.
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Heb jullie reacties niet gezien omdat ik dacht dat ik dan een melding zou krijgen maar nu ik checkte stonden er opeens 3 nieuwe.

Zit nog steeds eigenlijk met het dilemma maar Fanatec lijkt te winnen, Een wiel als de TS-PC Racer lijkt me wel interresant maar ik wil heel graag de loadcell remmen van Fanatec hebben en die kosten (Incl. Adapter) €244,85 en als daar de €550,- van een TS-PC bij komt word het nogal prijzig en zal ik liever de P1 Elite met LC rem willen hebben. De enigste optie waarbij ik misschien nijg bij Thrustmaster te blijven is door de R383 Sparco addon te kopen en daarbij de LC remmen van Fanatec te doen maar dan kom je toch weer terug bij "Ja voor een wat hoger budget kun je net zo goed voor Fanatec gaan" (Zie nu pas dat een wat hoger budget toch nogal wat hoger is).

De RevStripe van Fanatec vind ik niet nodig dus zal de Sparco addon prima zijn alleen zit ik met welke base nou beter zou zijn, mijn TX met dan een Sparco R383 rim of een Fanatec CSL Elite met P1 Elite.

(Edit) Mochten jullie trouwens zeggen koop eerst maar een TS-PC en houd de pedalen die je nu hebt en spaar maar verder tot je pedalen kan halen is dat ook prima maar ik hoor veel mensen zeggen dat de pedalen juist de beste upgrade zijn.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Weet wat je doet met de loadcel remmen (pedalenset ) ik heb er de eerste tijd (+/- 1 jaar) veel plezier van gehad maar toen begon de ellende, ik ben de tel kwijt geraakt van het aantal loadcellen die vervangen zijn, ik had grote problemen met de rem (net blijven hangen op een paar % of helemaal niet of net aanraken en 100%, en daarna met het gas sensor 80% ipv volgas of op 10% blijven hangen (ik was niet de enige op dat moment).
Fanatec heeft wel de eerste paar loadcellen vergoed, maar dat hield op een gegeven moment ook op.
Ben toen maar overgestapt de de pedalen van Heuzinkveld nu 2 jaar en nog steeds geen problemen. en heb mijn CSL (Forza) nog in de schuur staan als reseve maar deze is inmiddels vervangen door de CSW base V2.5 met BMW en McLaten GT3 stuur
Betreft de CSL eleite vergeleken met de de CSW Base V2,5 is de motor van de CSL is lichter minder vermogen en is veel meer van ABS (plastic) gebruiket ipv aluminium en staal, het stuurhuis en quick relaese (wat eigenlijk niet QUICK is) van de CSL is ook kunstof en denk dat je net als ik met de CSL Forza toch speling krijgt tov de aluminium stuurhuis en quick release van de CSW.

PS dit is geen afkraken van de pedalenset, maar mijn persoonlijke ervaring.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Heusinkveld's zijn niet te slopen!

En als er iets stuk gaat, krijg je zonder problemen nieuwe onderdelen.
Vaak zijn na 2/3 jaar rubbers "op", je krijgt zo nieuwe toegestuurd :)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Richard Blokker schreef: 21 sep 2018, 15:35 Heusinkveld's zijn niet te slopen!

En als er iets stuk gaat, krijg je zonder problemen nieuwe onderdelen.
Vaak zijn na 2/3 jaar rubbers "op", je krijgt zo nieuwe toegestuurd :)
Same here!
Ik heb ook Heusinkveld super!
Alleen zitten ze natuurlijk in een heel andere pricerange maw kun je eigenlijk niet vergelijken met Fanatec V3
Brayn Tempelaars
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 okt 2017, 01:14
Racestuur: Fanatec
Locatie: Noord-Brabant

Heusinkveld Zit niet bepaald in mijn budget en het lijkt erop dat ik thrustmaster ga en wat precies is nier zeker dan nog een goed stel pedalen waarschijnlijk ook gewoon thrustmaster. Fanatec is wel leuk en alles maar wat ik er tot nu toe van op maak moet je wel flink investeren en de pedalen van fanatec lijken niet zo lang mee te gaan en wil niet steeds alles moeten vervangen.

Iniedergeval iedereen bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Zoals er al beschreven word Brayn is alles persoonlijk.
Ik rijd nu al zeker 5 jaar met een combi van Fanatec en nog nooit problemen gehad en sinds februari een CSL elite met F1 stuur gekocht en V3 pedalen.
Na een korte wenning en vooral het instellen van de remmen en stuur ben ik zeer tevreden over het gevoel en beleving van de Fanatec.
Ik heb geen aandelen bij Fanatec maar ze hebben me nog nooit teleurgesteld.
Het blijft een gok of je moet iemand kennen die een bepaalde combi in huis heeft om even te mogen testen.
In ieder geval veel plezier met je aankoop wat het ook mag worden.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”