Logitech g29

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Hallo iedereen.

Ik heb sinds gisteren een Logitech g29. Maar ik krijg hem niet aan de praat alles staat goed aangesloten. Maar Logitech gaming software ziet niet dat het stuur is aangesloten. Ik heb wel de knoppen van het stuur aan de praat gekregen. Maar ik kan niet sturen. En ook de pedalen werken niet.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hoi Dennis,

Als je in rfactor de G29 wilt gebruiken moet je de pedalen en het stuur wel nog handmatig toewijzen ondanks dat er een profiel staat doet hij dat niet standaard.

Gr Onno
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Onno Nieuwenburg schreef: 13 aug 2018, 22:07 Hoi Dennis,

Als je in rfactor de G29 wilt gebruiken moet je de pedalen en het stuur wel nog handmatig toewijzen ondanks dat er een profiel staat doet hij dat niet standaard.

Gr Onno
Ik heb helaas nog geen rfactor. Maar het instellen daarvan lijkt me geen probleem zodra ik het stuur maar aan de praat krijg. Ik heb in al mijn race spellen geprobeerd om m'n stuur werkend te krijgen maar tot dus ver lukt het alleen om de knoppen op het stuur te linken aan de knoppen in het spel. Maar echt het sturen en de pedalen reageren er niet op.
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Dennis Lammers schreef: 13 aug 2018, 22:34
Onno Nieuwenburg schreef: 13 aug 2018, 22:07 Hoi Dennis,

Als je in rfactor de G29 wilt gebruiken moet je de pedalen en het stuur wel nog handmatig toewijzen ondanks dat er een profiel staat doet hij dat niet standaard.

Gr Onno
Ik heb helaas nog geen rfactor. Maar het instellen daarvan lijkt me geen probleem zodra ik het stuur maar aan de praat krijg. Ik heb in al mijn race spellen geprobeerd om m'n stuur werkend te krijgen maar tot dus ver lukt het alleen om de knoppen op het stuur te linken aan de knoppen in het spel. Maar echt het sturen en de pedalen reageren er niet op.
Hallo Dennis,

Wij hebben ook de G29 op onze sim race stoel aangesloten en ook wij hadden dit probleem.
Hier een aantal aandachtspunten:
- Je kunt eens een ander usb poort proberen.
- Knopje bovenop achter het stuur moet op ps4 staan.
- Het vernieuwde Logitech game programma downloaden.
- In logitech game software vinkje aan zetten om op te starten als pc aan gaat.
- Bij opstarten van je pc moet het stuur van zelf volledig draaien. Als die dit niet doet dan zie eerste aandachtspunt.

Uiteindelijk deed onze stuur het en rijden wij er al een tijd mee. Inderdaad in rF2 moet je het centreren vh stuur in control settings telkens opnieuw doen, deze onthoud het spel niet.
Voor de rest is het stuurtje best mee te rijden.

Danny Ernst
Team Soeters
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde



Hallo Dennis,

Wij hebben ook de G29 op onze sim race stoel aangesloten en ook wij hadden dit probleem.
Hier een aantal aandachtspunten:
- Je kunt eens een ander usb poort proberen.
- Knopje bovenop achter het stuur moet op ps4 staan.
- Het vernieuwde Logitech game programma downloaden.
- In logitech game software vinkje aan zetten om op te starten als pc aan gaat.
- Bij opstarten van je pc moet het stuur van zelf volledig draaien. Als die dit niet doet dan zie eerste aandachtspunt.

Uiteindelijk deed onze stuur het en rijden wij er al een tijd mee. Inderdaad in rF2 moet je het centreren vh stuur in control settings telkens opnieuw doen, deze onthoud het spel niet.
Voor de rest is het stuurtje best mee te rijden.

Danny Ernst
Team Soeters
Hallo,

Je bedoelt dan de Logitech gaming hub? De app die nu nog in beta staat. Die heb ik gister avond nog geprobeerd maar ook die herkende mijn stuur niet. Ik heb alle 8 USB poorten van de pc uitgeprobeerd maar bij geen een kan die hem vinden. Ik ga aan het eind van de middag even met Logitech bellen en kijken wat hun voor mij kunnen betekenen. Ook kan ik nog proberen om Windows 10 opnieuw te installeren op de pc. Misschien dat het zo wel lukt. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Ik heb de g29 aangesloten op de laptop van mijn vriendin en daar herkende de lgs het stuur wel. Dus gelukkig geen kapotte stuur. Nu moet ik hem alleen aan de praat zien te krijgen op mijn gaming pc
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

In wat voor poort zie die, 2.0 of 3.0?
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Albert van Mourik schreef: 14 aug 2018, 19:24 In wat voor poort zie die, 2.0 of 3.0?
Ik heb beide gebruikt. Hij calibreert wel gewoon normaal. Maar hij zegt dat die dus niet aangesloten zit.
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Oké de Logitech support heeft mij nu in de steek gelaten. Nu moet ik zelf maar oplossingen bedenken om alles weer aan de praat te krijgen. Ik heb even een USB stick geregeld met 32gb zodat ik Windows kan installeren. Hopen dat het vanavond klaar zal zijn
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik moet met de G27 altijd de 5.10 gaming software gebruiken. Ik weet niet of dat voor de G29 anders is.
Gebruikersavatar
Dennis Lammers
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 aug 2018, 19:50
Racestuur: Logitech g29
Locatie: Eelde

Na 3 dagen en vele uren erin gestoken te hebben denk ik gevonden te hebben wat ervoor zorgt dat die niet kan connecten. Mijn moeder bord heeft het begeven. Dus binnenkort maar even opzoek naar nieuwe
Rianne Nederveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2021, 23:07

Wij hebben vandaag een Logitech G29 gekregen. We willen deze aansluiten met de PS4. Hij maakt wel contact want het stuur gaat draaien en de andere knoppen kunnen we ook gebruiken.
Alleen wanneer we een game bv de game need for speed opstarten en je moet dan options aanklikken dan reageert het stuur nergens meer op.

Wie kan ons helpen zodat hij het gaat doen?
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Rianne Nederveen schreef:Wij hebben vandaag een Logitech G29 gekregen. We willen deze aansluiten met de PS4. Hij maakt wel contact want het stuur gaat draaien en de andere knoppen kunnen we ook gebruiken.
Alleen wanneer we een game bv de game need for speed opstarten en je moet dan options aanklikken dan reageert het stuur nergens meer op.

Wie kan ons helpen zodat hij het gaat doen?
Weinig support hier te vinden voor een PS4 en Need for Speed.
Compleet andere doelgroep.

Probeer het hier maar te vinden.
https://www.gtplanet.net/forum/threads/ ... s4.364479/

Verstuurd via Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”