F1 2017 Fanatec V3 bugged ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Om de tijd wat te doden heb ik vandaag F1 2017 aangeschaft tijdens de Steam summer sale.
Echter loop ik tegen het probleem aan dat ik mijn Fanatec V3 pedalen niet kan instellen in de game zelf. Het updaten van de pedalen was geen oplossing. Op andere fora's zie ik dat andere Fanatec V3 gebruikers ook tegen dit probleem zijn aangelopen, maar ik kom nergens een fatsoenlijke oplossing tegen. Iemand claimt het te hebben opgelost door F1 2016 te installeren (waar het blijkbaar wel goed gaat) en dan F1 2017 installeert, F1 2017 neemt dan de instellingen over en zo werkt het. Dit vind ik echter geen oplossing want geld. De andere oplossing die ik voorbij heb zien komen is door een F1 2017 cracked versie 1.7 te downloaden en te installeren, maar ik heb geen betrouwbare bron.

Hij detecteert de pedalen wel, maar zodra ik de pedalen wil toewijzen aan accelereren/remmen of clutch dan blijft er staat 'waiting for input'. De ene keer staat er wel weer 'error' en de andere keer weer niet.

Ik ben benieuwd of iemand op dit forum een oplossing hiervoor heeft.
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Vreemd,

Hetgeen wat je zou kunnen proberen is een thirth party controller driver te downloaden en via F1 2017 de pedalen via de controller driver te laten gaan. Daadwerkelijke namen van de software heb ik niet zo 1 2 3.

Grt.
Roy
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

https://heusinkveld.com/sim-pedals-pro- ... 6834e7a283

DiView
Daar staat de download en video voor uitleg.
Dit is niet een Heusinkveld programma dus zou voor elke pedaalset moeten werken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Thanks, ik ga het dit weekend even proberen!
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”