Issues T300RS icm Rfactor2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Hallo mede racerts,

Ik heb afgelopen weekend een serieuze SSD crash gehad waardoor ik noodgedwongen alles opnieuw heb moeten installeren... (weg alle data.... :teards: )

Los van wat goede setups en instellingen wat ik kwijt ben was ik dus vol goede moed gisteren weer begonnen om RFactor te installeren en opnieuw aan de slag te gaan.

Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid meer mijn T300RS aan de praat... RF 'detect' hem wel maar vervolgens elke input die je levert wordt niets mee gedaan. Overigens in Assetto Corsa doet hij het prima en ook in de thrustmaster software wordt alles keurig getoond.

Heeft iemand de gouden tip? :kerstmuts:

Groeten,
Michael
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Wazig inderdaad. Ik heb een keer gehad dat ik mijn T300 had aangesloten voor dat ik de driver had geïnstalleerd. Dat gaat dus niet goed. En een keer het knopje ps4/ps3 verkeerd staan. Dat werkt ook niet goed :D die moet op ps3 staan.

Misschien dat je hier wat mee kan.

Succes.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Anton Rebel schreef: 11 jun 2018, 15:48 Wazig inderdaad. Ik heb een keer gehad dat ik mijn T300 had aangesloten voor dat ik de driver had geïnstalleerd. Dat gaat dus niet goed. En een keer het knopje ps4/ps3 verkeerd staan. Dat werkt ook niet goed :D die moet op ps3 staan.

Misschien dat je hier wat mee kan.

Succes.
Juist deze dingen heb ik inderdaad als eerste gecontroleerd. :D
Als eerste bij de herinstallatie de thrustmaster drivers geïnstalleerd etc. en daar werkt het dus ook gewoon prima. Rfactor detecteerd het stuur wel (zo lijkt het...) Maar doet er dus vervolgens niets mee.

:faqey:
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Is het misschien een optie om het stuur handmatig toe te voegen en niet automatisch laten detecteren. Staat mij iets van bij dat dat wel zou kunnen werken.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Als je hem toevoegd moet je zelf de inputs kog even instellen heb ik ook met de t300


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Roel en Onno, ik heb jullie adviezen gister even getest en uiteindelijk na een hoop gezeur is het weer gelukt..
Moest eerst alle controllers.JSON's verwijderen... daarna hem eerst via een TS PC racer instellen en vervolgens custom controls toewijzen maar uiteindelijk werkt het weer. Heerlijk gebruiksvriendelijk weer.

Nu weer een avondje gaan puzzelen met de FFB instelling want ook die staan weer niet lekker...
Waarom kunnen we niet gewoon plug&play rijden zoals het hoort haha..
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”