Skin GT3 2018 I

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Wie kan me op weg helpen met het maken van een skin?

Ik maak gebruik van Gimp. De template voor de Callaway C7 heb ik geopend, maar ik weet niet welke layer ik moet kiezen om de onderdelen van een kleur te voorzien. De basis van GIMP ken ik.

Op een bestaande skin gaat het prima, maar vanaf het begin is het lastig. Ik kan verder werken op een bestaande skin (wat niet mijn voorkeur heeft) maar dan zit ik met de nummers en kentekenplaat.

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

In GIMP moet je eerst even je template voorbereiden. Dat betekent dat je alle layers van het soort 'Multiply' uit layer groups haalt. De Reflection layer (Layer 51 geloof ik) zou ik 'uit' zetten.

Dan ga je naar de onderste laag en daar zie je een achtergrondkleur. Die spuit je in je basiskleur. Ik leg daar telkens layers overheen die andere kleuren, namen, startnummers en sponsoren hebben. Verder raad ik aan die layers met shadows en parts altijd boven je eigen spuitwerk te houden.

Als je klaar bent zet je de wireframes 'uit', klik je met de rechtermuisknop op de bovenste layer, klik je op 'New From Visible' en voeg je aan de nieuwe layer een Layer Mask toe. Je klikt op dat masker en verft hem zwart voor geen reflectie of wit voor veel reflectie (of grijs voor iets daartussen).

Export naar de alt-folder met BC3/DXT5 en generate mipmaps.
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Dank je Yoeri. Ik ga ermee aan de slag.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”