directX11

Plaats reactie
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Heren ik heb een probleem met de nieuwe DirectX 11 versie.
Ik krijg belachelijk felle reflecterende weg strepen en reclameborden te zien, Tevens kunnen bij de oude auto's de lak vreemd oplichten.
Tevens sta ik op 7680 X1080 resolutie ingesteld maar het lijkt wel op ik op veel lagere resolutie ingesteld sta.
Zaagtand strepen, Ik weet dat jullie zeggen dat je AA aan moet zetten maar op 7680X1080 was het in de vorige versie snaar strak
En had je geen AA nodig. Het lijk wel of ik in een lagere resolutie wordt ingesteld.

Johan van Doren zegt dat hij geen last heeft en hij heeft een Atie/AMD kaart.
Is dit een Nvidia probleem of een software instelling ( road reflectie al low gezet )
Of komt dit doordat Hockenheim een oude Mod is?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Probeer een aantal dingen zelf:
- ander circuit
- toch even AA proberen
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Om zeker te weten of het geen baan probleem is zou ik kijken hoe het er uit ziet op Hong Kong met de FE. Die baan is geoptimaliseerd voor DX11. De Hockenheim versie waar je het over hebt was in DX9 al een kleuren festijn en niet moeders mooiste.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Op oude banen die nog niet DX11 klaar gemaakt zijn (zoals Rudy hierboven schrijft) heb je die felle strepen. Dat geldt ook voor oude mods zoals de URD mod overigens. Daar heb je ineens hele felle lampen in je cockpit. Als je daar op oude banen en met oude mods vanaf wilt zijn, moet je de post processing effects uit zetten, dan is dat probleem in ieder geval verholpen.

Andere oplossing is inderdaad alleen DX11 content gebruiken. Dat zijn vooral de officiële tracks en auto’s van Studio 397 zelf, maar ook sommige andere mods.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Om wat concreter te zijn over de reden hiervan: De DX11 post processing extentie die gebruikt wordt voor de effecten gebruikt de intensiteit van de kleur van elk object om te bepalen of iets licht geeft of niet. Een object met een texture die helemaal 100% wit is is dus zo fel als kan en wordt als lichtgevend geïnterpreteerd. De post processing effecten (met name het ‘bloom’ effect) pakt die info en voegt een flare toe aan de felle delen. Leuk voor koplampen, maar niet zo voor gewone objecten.

Het probleem ontstaat dus door circuits met textures erin die helemaal wit zijn, vooral witte lijnen op het asfalt, witte of metalen muren etc. Deze dingen zijn erg snel op te lossen door de banen met deze issues te openen, de foute textures aan te passen (iets donkerder maken) en dan weer te verpakken. Het is zeker iets wat we redelijk makkelijk zelf kunnen doen als de makers van de mods niet met een DX11 versie komen.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Bedankt heren,

Ik heb " Post Proccessing " voor het gemak uitgezet en de Performance die ik hier voor terug kreeg maar gestopt in AA en alles op ultra.
Probleem voor mij opgelost en weer scherp beeld zonder afleidende Neon kleuren.
Ivo IJsseldijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2017, 00:39
Racestuur: G25

Na 2 avonden stoeien toch maar even hier vragen. Zo ziet bij namelijk Estoril Portugal eruit.
2018-01-10 22_06_24-.jpg
Niet goed denk ik, vergeleken met bijvoorbeeld Zandvoort. Heb de game maandag vers geïnstalleerd en al allerlei grafische instellingen geprobeerd. Tevens staat post porcessing uit zoals in dit topic genoemd. Naar mijn idee zijn de graphics niet goed, klopt dit? En wat kan ik er aan doen?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik vraag me sterk af wat het dan is wat je verwacht te zien?
Ivo IJsseldijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2017, 00:39
Racestuur: G25

Veel betere track graphics eigenlijk. Het asfalt is een lichtgrijze massa en de lichte kleuren zijn erg licht, oversaturated dacht ik. Terwijl de detail en de kleuren op Zandvoort er veel beter uitzien. In mijn beleving old skool graphics tov hedendaagse sim racing graphics.

Maar misschien moet ik gewoon even wennen, vandaar dat ik het hier post. Als ik het goed begrijp zijn dit dus de normale graphics die jij ook ziet?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Estoril is een van de oudere tracks, die nog een keertje een aardige oppoetsbeurt heeft gehad.
Zandvoort is soort van klaar voor directx11 gereleased.

Lekker gaan rijden zou ik zeggen ;)
Ivo IJsseldijk
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 dec 2017, 00:39
Racestuur: G25

Haha, thanks b:)like
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ivo IJsseldijk schreef: 10 jan 2018, 22:15 Na 2 avonden stoeien toch maar even hier vragen. Zo ziet bij namelijk Estoril Portugal eruit.

2018-01-10 22_06_24-.jpg

Niet goed denk ik, vergeleken met bijvoorbeeld Zandvoort. Heb de game maandag vers geïnstalleerd en al allerlei grafische instellingen geprobeerd. Tevens staat post porcessing uit zoals in dit topic genoemd. Naar mijn idee zijn de graphics niet goed, klopt dit? En wat kan ik er aan doen?
Dat ziet er inderdaad goed uit geen neon kleuren.
Rfactor2 is geen pareltje zoals Project Cars2 jammer genoeg maar het belangrijkste de simulatie van forcefeedback dan weer wel
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”