Fanatec csr kopen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Mensen ik heb een vraag. Ik kan een Fanatec csr stuur kopen compleet met pedalen (wel de standaard csr) en twee shifters. Alles is in zeer goede staat. Ik heb mijn logitech g27 zo goed als verkocht. Ik had Jan Wim ook al een pb gestuurd en ik ben overtuigd van Fanatec echter slaat de twijfel toe.

Doe ik verstandig aan een stuurtje wat volgens mijn info ouder is dan de G27 maar wel beter is dan de G27. Tevens wil ik weten wat een redelijke prijs zou zijn voor een dergelijke set? Ook met een schuin ook kijkend naar de service van Fanatec icm de leeftijd van het stuur en het feit dat ie 2dehands is.

Als laatste hoor ik goede verhalen over de thrustmaster t300rs dus dat zou ook nog een alternatief zijn. Die zou ik dan wel nieuw kopen.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik heb een tijd de CSR gebruikt, prima stuur. Denk dat je er niet heel veel meer dan 150 Euro voor kan vragen voor de set. Ben nu sinds een jaar of zo overgestapt naar de Thrustmaster TX, wat in feite ook gewoon een T300 is. Stuurt nog een stuk fijner dan de CSR en heeft sterkere en vloeiendere Force Feedback.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ok dank Ruben. Hoe zit dat met de pedalen van Thrustmaster. Deze zal ik dan gaan vervangen voor de T3PA waarschijnlijk of zijn daar nog andere alternatieven voor in dezelfde prijsrange, iets duurder maakt ook niet uit als het maar goede pedalen zijn. Is de T3PA te vergelijken met de G27 pedalen die ik opzich wel fijn vind?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik heb zelf de T3PA niet, maar er is een pakket op de markt waar die pedalen al in zitten dus vervangen is niet nodig dan. De T3PA zijn denk ik de beste pedalen voor in de price range. Je hebt nog de PRO variant van de T3PA, maar dat zijn in principe dezelfde pedalen in een grotere base met de optie om ze andersom (zoals in een straat auto) te monteren. Als je echt naar de betere pedalen wilt gaan moet je kijken naar een loadcell pedal setje van Fanatec of een zelfs een Heusinkveld pedal set die je los met USB aansluit maar dan gaan de prijzen een stuk omhoog.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ok keuze te over. Kan iemand mij vertellen of de T3PA pedalenset iets is?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik heb die pedalenset, wel de T3PA Pro-uitvoering. Met de T3PA kun je de pedalen alleen F1-style gebruiken, met de Pro-uitvoering ook in de GT-style. En dat vind ik zelf veel lekkerder rijden. Ik heb er een hardware review over klaar, maar ik moet Robert nog vragen of hij losse foto's in het artikel kan opnemen. Dat lukt mij niet. Ik heb overigens geen idee of de T3PA ook de brakemods meelevert die de Pro-uitvoering wel heeft. Die geeft echt meer gevoel in je rempedaal, hoewel het gewoon een kwestie blijft van "verder intrappen is meer remkracht".
De Fanatec CSR heb ik ook gehad. Ik vond de G27 prettiger in de hand liggen, maar dat is uiteraard puur persoonlijke voorkeur. De software van de CSR viel na iedere keer de pc afsluiten helemaal weg en ik hadf geen zin om die software telkens opnieuw te moeten installeren. Is inmiddels weer verkocht. Als er een groene Monster Energy sticker op de behuizing zit, is dat stuur ook van mij geweest. :lol: Ik rijd nu met de T300rs met het standaard stuur erop en dat rijdt naar mijn mening heerlijk. Ik hoop binnenkort echt weer tijd te krijgen om het stuur op het bureau te kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Dank je Ger en natuurlijk ook de rest die heeft gereageerd. Ik ben er na een hoop twijfel uit en heb de csr gelaten voor wat het is. Na aanraden van Ruben en Kevin (Rotting) ga ik voor de t300 Ferrari integral alcantara versie. Deze heeft de t3pa al in de set en ook de brakemod zit erbij. Tevens is het stuur ook anders dan de standaard versie. Uiteindelijk ben ik dan nagenoeg hetzelfde kwijt met als bonus het stuurtje wat er toch heel mooi uitziet en als ik Kevin hoor ook heel fijn rijd.
Gebruikersavatar
Fabrice Cornelis
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 sep 2011, 14:24
Racestuur: CSL Elite with F1 Carbon Rim
Locatie: Sint-Niklaas, België
Contact:

En dat kan ik bevestigen :) Zeer fijn stuur!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”