PC en rFactor (2)

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Een vraag of een probleem met je PC of rFactor ?
Gebruik dit topic om elkaar verder te helpen.
Klaas Sipma

Toch even een performance vraagje.

Ik heb de volgende pc:
AMD athlon x3 440 3.3GHZ
8GB DDR3
HD4670 op 750 Mhz (crossfire)

Het spel draait op een SSD.

Toch had ik gister tijdens de race behoorlijk wat lag vooral tijdens de start en tijdens de hele race wel een klein beetje. Dit zorgt ervoor dat ik toch minder hard rij omdat je wat meer marge gaat inbouwen.

Terwijl ik tijdens de trainingen hier totaal geen last van heb gehad. Alle details etc staan op full maar dat zou toch ook wel mogen met zon verouderde game.

Tjah er draaien niet teveel proccessen mee op de achtergrond en zo.(ik gebruik wel de spotter en data acquisition plugin)

Wat ik graag wil weten: zijn er bepaalde tweaks en settings die de performance behoorlijk beïnvloeden zonder dat je het merkt.

Groet,
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Je kan sowieso alles op high zetten in plaats van full, dat scheelt al enorm :)
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Je videokaart is een beetje een bottleneck. Alles op full in rFactor op een volle startgrid betekent dat je onwijs veel vraagt van je PC en vooral je videokaart. Schroef je ghrapics een beetje terug en je zou nergens last van moeten hebben.

Juist ook omdat rFactor een oud spel is kun je niet volledig gebruik maken van de kracht van je PC.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Heb je je rFactor-.exe de extensie +fullproc gegeven? Dat scheelt bij mij 100 FPS.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Kun je dit eens nader uitleggen, Jan Wim? Hoe wil ik een extensie nou wijzigen? Dan herkent windows het bestand toch niet meer?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Tuurlijk kan ik dat:

Ga naar je rFactor.exe, rechtermuisknop 'Eigenschappen". Vervolgens ga je naar het venster 'Snelkoppeling' en naar de regel 'Doel'. Daar staat C:rFactor.exe of iets dergelijks. Ga naar deze regel en voeg aan het einde +fullproc toe aan de zin. Ik doe altijd met spatie tussen .exe en +fullproc. Als het goed is gaat je rFactor nu meerdere processors gebruiken en is hij sneller.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dat zou helemaal fantstisch zijn. Ik heb nu geen problemen met rFactor, maar het is uiteraard altijd afwachten wat rF2 gaat doen. In ieder geval bedankt voor deze nuttige tip.
Wester Wobbes
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:09
Racestuur: Logitech DFGT
Locatie: Noordwijk

Volgens mij werkt het bij mij, bedankt JW ;)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Jan Wim Ensing schreef:Tuurlijk kan ik dat:

Ga naar je rFactor.exe, rechtermuisknop 'Eigenschappen". Vervolgens ga je naar het venster 'Snelkoppeling' en naar de regel 'Doel'. Daar staat C:rFactor.exe of iets dergelijks. Ga naar deze regel en voeg aan het einde +fullproc toe aan de zin. Ik doe altijd met spatie tussen .exe en +fullproc. Als het goed is gaat je rFactor nu meerdere processors gebruiken en is hij sneller.
Hier geeft hij steeds aan dat hij niet de plek kan vinden om het toe te passen...
Wester Wobbes
Berichten: 528
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:09
Racestuur: Logitech DFGT
Locatie: Noordwijk

Je moet het achter " zetten.
Gebruikersavatar
Raymond Klanderman
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2011, 16:17
Racestuur: Logitech G25

Dat +fullproc gaat bij hem niet uitmaken daar hij een museumstuk als beeldkaart heeft. Van wat ik net op google zag is het een passief gekoelde beeldkaart en die zijn niet voor gamen gemaakt.

Dus wat hierboven al gemeld werd, schroef je graphic instellingen terug, zeker als je online meerijdt.
Jeroen van Doesburg

werkt super frames zijn gewoon verdubeld

super bedankt voor de tip
René van Noort

Hier idem. Tnx. :D
Gebruikersavatar
Jan Feenstra
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
Racestuur: Fanatec V2.5
Locatie: Exmorra

Is er iemand die weet hoe ik de cockpitvibraties kan uitzetten voor de FSONE mod?

Ik rijd meestal met cockpitview en normaal verander ik bij cockpitinfo de cockpitvibrationmag naar 0 en is het klaar.Nu werkt dit niet bij deze mod.

is er iemand die weet hoe ik dit wel kan veranderen?

Alvast bedankt.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ja je moet in de .cam file van je team waardes aanpassen. (iets met lower numbers cause jitter) staat er achter. Als je die 3 waardes in de cockpitcam veranderd naar 999,999,999 dan staat je beeld stil :)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Even door Google gehaald en op het forum van RaceDepartment staat:
Go to your PLR file.

Programfiles -> Rfactor -> Userdata -> your name and then the PLR file and change Mult1 and 2 to zero.

Cockpit Vibration Mult1="1.00000" // Primary vibration multiplier affects eyepoint position (base magnitude is in VEH or cockpit file)
Cockpit Vibration Freq1="31.00000" // Primary rate of vibration affects eyepoint position (higher framerates allow higher rates)
Cockpit Vibration Mult2="1.00000" // Secondary vibration multiplier affects eyepoint orientation (base magnitude is in VEH or cockpit file)
Cockpit Vibration Freq2="37.00000" // Secondary rate of vibration affects eyepoint orientation
Gebruikersavatar
Jan Feenstra
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
Racestuur: Fanatec V2.5
Locatie: Exmorra

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties.

Ik ga het gelijk proberen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Dat is iets anders dan wat ik altijd aanpas, dus wellicht kun je beide manieren proberen?
Gebruikersavatar
Jan Feenstra
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 sep 2011, 21:07
Racestuur: Fanatec V2.5
Locatie: Exmorra

Ik heb de PLR file aangepast.Dit werkt prima,geen trillingen meer.

Nogmaals bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”