PC en rFactor (2)

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Thanks! Voor de gene die hetzelfde probleem hebben. Als je naar userdata gaat, dan naar player. Daar vind je dan het bestand "Controller" en dan moet je deze regel hebben:

Keyboard Layout Override="1" // 0 = default, 1 = try Windows conversion, 2+ = attempt to use one of the existing supported keyboard layouts

Dit staat standaard op 0 en als je die veranderd naar 1 klopt het.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

VRAAG:
IVM het terugkerende fenomeen, Buroblad rond 21.24u tijdens race 2, wilde ik vragen of ik de Map SIMBIN, in zijn geheel zónder problemen van Schijf C, naar Schijf D, kan Knippen?

Ik hoort het wel,
Grtz

PS: vorige keer al een volledige Herinstall gedaan
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Als je hem dan ook nog plakt.....
In het Mainmenu staat bij options een tekst Open user folder. Race07 maakt die standaard aan in C:\gebruiker\naam\(mijn) documenten\SimBin\Race07. Ik weet niet of je die map zelf kunt bepalen. Je kunt dus wel de inhoud van die map knippen en ergens anders plakken, maar ik vrees dat je eerst ergens in Race07 die user folder handmatig moet omzetten, zodat hij ook ergens naar die map op je d-schijf verwijst en dat dan ook in het menu aangeeft. Google er eens op los. Met alleen de inhoud van de map verplaatsen schiet je niets op.
Kijk eens bij je virusscanner of windows update of daar geen vaste gebeurtenissen om 21.40 uur ingepland staan. Dan kun je dat tijdstip aanpassen.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Thnx broer, gaat even verder kijken.
Dat van geplande spullen is het niet, heb dat al eens bekeken door alles uit te zetten.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

je kunt wel de hele documenten folder in windows zelf verplaatsen. ik heb mijn userdata zo naar E: verplaatst om (SSD) c: relatief schoon te houden.

In verkenner met rechts eigenschappen van folder "mijn documenten" kiezen, dan is er een tabblad met naam "lokatie" en daar kun je een andere folder opgeven waar de spullenboel terecht moet komen.
dat heb ik gedaan meteen bij windows install. Alle nieuwe programmas die daarna iets onder "mijn documenten" bewaren gebruiken dan de nieuwe lokatie.

Heeft een voordeel bij een windows install heb je oude userdata ook gewoon nog (mits andere partitie er nog is uiteraard)
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Thnx we gaan kijke.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Hallo Mede Coureurs,

Ik heb me zondag uitermate vermaakt met de Clio alleen niet echt van het grafische kunnen genieten. En daarom wil ik graag van jullie horen wat ik het beste kan aanschaffen. Een nieuwe videokaart of andere componenten. Hieronder mijn computer speceficaties.

AMD FX-Series FX-6100 6x 3.3 Ghz
8GB DDR3
MSI Radeon R7770 1024MB GDDR5 4500MHz Memory
120 GB SSD

Ik denk zelf dat het probleem bij de videokaart zit, maar ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Grafisch moet het haast wel zijn. Processor en Geheugen zijn meer dan voldoende..
Al is je HDD niet enorm groot... maar dat heeft bijna geen invloed op het grafische deel.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Het is een ATI al heb ik gehoord en gezien dat het mereendeel met een Nvidea kaart rijdt.

Ik heb even rond gekeken en dit lijkt me wel wat http://tweakers.net/pricewatch/318089/a ... ificaties/
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Die kaart moet het gewoon trekken hoor.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

De kaart kan het wel trekken, maar ook op full graphics...

In ieder geval Sven, ik had laatst eens een volledig nieuwe install gedaan van Windows 7 e.d.
Dat bracht bij me ook veel meer FPS op. Misschien ook een idee
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik heb haast dezelfde videokaart, ook een Asus Direct II, maar dan de 570. Ik weet niet of er veel verschil, maar een voordeel vind ik wel dat die Direct II erg koel is en blijft, als blaast het ook wel.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Haiho.
Vraag.
Als ik via Online start en met SRVN JOIN, met ww, dan rijdt ik onder Wilco Smit.
Doe ik hetzelfde met een Open Server, dan rijdt ik onder William325 ofzo, en kan dus dan ook niet bij de opgeslagen Set Ups van Wilco Smit.
Kan nergens William325 vinden, alleen Wilco Smit, maar hoe krijgt ik dan die eerste toch gedelete?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Je naam heeft te maken met de opties van de server. Wij hebben de mogelijkheid om met nicknames te rijden uitgeschakeld, maar anderen niet. Waarom je niet bij je setups kan, geen idee. Wat gebeurt er als je op Vehicles of All drukt?
Gebruikersavatar
Nico Kuitems
Berichten: 407
Lid geworden op: 19 sep 2011, 12:00
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Goes

Er staat een .name bestandje in de map .rfactor ergens bij gebruikers,appdata,roaming dacht ik ...daar kan je je nick hetzelfde maken als je naam....
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Hallo mederijders,

Zoals gisteren tijdens de F1-race bleek, trekt mijn configuratie rF2 niet meer. Alles staat al op low/off, maar gisteren was het af en toe hopeloos met freezes en schokkerig beeld bij mijzelf en ook de ellende die andere rijders hierdoor ervaarden. Met name Robin de Jong werd slachtoffer van mijn systeem en dat kan en mag niet meer gebeuren. Een nieuwe pc zit er voorlopig niet in. Met een AMD HD5770 trok de pc rF2 best redelijk, maar die kaart heb ik in moeten wisselen voor mijn oude kaart. Hieronder de huidige specs:

Moederbord: Asus uit de 775-serie
PCU: Intel Dualcore E8400 2 x 3,0Ghz
Voeding: OCZ 540 Watt
Geheugen: 8Gb DDR2 van 800Mhz
Grafische kaart: NVidia GF9 9800GTX

Omdat rF2 het wél deed met de HD5770 wil ik een bedrag van max 50 euro uitgeven aan een andere kaart. Uit deze serie http://www.hiq24.de/Grafikkarten/NVidia/PCI-Express wil ik een nieuwe kaart uitzoeken. Deze pc boer ligt op een paar steenworpen afstand van mij. Ik heb geen idee wat het verschil tussen de verschillende kaarten is, maar kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan nemen in de prijsklasse tot 50 euro in de huidige configuratie? Volgend jaar komt er een compleet nieuwe pc, dus voor nu absoluut niet meer dan die 50 euro. Alvast bedankt voor het meedenken en de tips. Het moet in ieder geval een kaart met PCI expres 2.0 x16 zijn.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ger

ik heb mijn vorige kaart nog liggen (denk ik moet even kijken). Was ook ATI, meen uit de 5600 serie, mag je voor een tientje komen oppikken.
Krijg je er ook nog gratis kopje koffie bij en mag je rondje rijden op een drie monitor setup. Kun je nadenken of je dat volgend jaar meteen mee wil nemen bij pc vervanging :kwijil:
Marc Dinnissen

Ger ik heb nog een MSI R6850 die aan het ver stoffen is , Maasbracht... is nog te doen, maak er 35 euro van heb ik Rfactor betaald -)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ger en Marc, bedankt. Geen echt antwoord op mijn vraag, maar op deze manier kan het inderdaad ook. Ik heb het topic "ik bied te koop aan" een schop gegeven. Mogelijk zijn nog meer mensen op zoek naar pc-spullen (geheugen bijprikken, etc) en hebben andere mensen die spullen gewoon op zolder liggen.
Videokaart Marc heeft intussen de status "gereserveerd". Mocht het niets worden, dan spring ik alsnog op de fiets naar Brunssum.
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

rest van het systeem is trouwens prima ger, want ik heb bijna hetzelfde en met een Nvidia GTX650 erin, en draai alles in rf2 op full/max in fullHD (1080p) met 100 FPS gemiddeld zonder framedrops
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”