Dirk Reijnders

Plaats reactie
Dirk Reijnders
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2020, 13:27

Naam : Dirk Reijnders
Leeftijd: 35
Woonplaats: Bladel
Beroep: Teamleider binnen een IT bedrijf

Hallo allemaal,

Na een bezoekje gebracht te hebben aan de F1 experience in Utrecht ben ik gegrepen door het simracen :). Via Marktplaats heb ik een set aangeschaft om mee te beginnen. Een stoel van Game-seat.com, Logitech G29 stuur en pedalen. Ik heb wel gekeken naar een Playseat en een Fanatec stuur (gelijkwaardig aan de set in Utrecht) maar dat is om te beginnen wel erg prijzig. Eerst maar eens kijken of het thuis ook zo leuk is om te doen.
Ik zal in het begin veel mee lezen om te leren hier en me wellicht later mengen in de competities!

Ik had alvast wel een vraag aan jullie; ik heb mn racestoel boven op zolder neer gezet en tijdens het racen maakt het stuur best veel herrie als de Force Feedback actief is, zelfs zo erg dat m'n dochtertje er wakker van wordt :( dus mijn vrouw is er niet zo een fan van dat ik savonds aan racen ben op zolder. Ik heb al wel wat gespeeld met de instellingen binnen F1 2019 (spel wat ik nog op mn PS4 had), maar het uitzetten of minimaliseren van de Force Feedback is natuurlijk niet waarvoor ik het gekocht heb. Dus mijn vraag; maken alle sturen zo veel "herrie" of is bijvoorbeeld een stuur van Fanatec een stuk stiller?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten Dirk
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2020, 22:58
Racestuur: Moza R9 + GS racing wheel

Hoi Dirk,

Welkom bij SRVN.

Voor wat betreft je G29.....
Ik heb zelf een G27 gehad en daar had ik precies hetzelfde probleem mee. Lijkt mij dat die serie erg luidruchtig is in de force feedback. Zelf heb ik nu een TM T300 RS. Die is naar mijn mening veeeeel stiller.

Tot op de baan
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Hoi Dirk,
Welkom hier.
In de de opbouw van de sturen zit voor een groot deel ook het verschil in de prijzen.
In alle sturen zit een motor, Logitech werkt met tandwielen, en die hoor je. Andere systemen werken met overbrenging via snaren, of zelfs geheel zonder overbrenging, je stuur zit dan direct op de as van de motor.
De prijzen van die systemen bouwen ook in deze volgorde op. Snaren zijn een stuk stiller als tandwielen en de sturen met direct drive zoals ze dat noemen hoor je eigenlijk helemaal niet.

Er is een heleboel te vinden over simracen op youtube. Zelf vind ik #ChrisHaye wel leuk om te kijken.

Succes en tot ziens op de baan
Sven Munnecom
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: Neeritter
Contact:

Welkom Dirk! Tot op de baan.

De uitleg van Rob en Hans is juist! Wellicht dat een isolerende mat/vloerbedekking onder de stoel ook al iets helpt tegen het geluid.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Hans van Putten schreef:Hoi Dirk,

Welkom bij SRVN.

Voor wat betreft je G29.....
Ik heb zelf een G27 gehad en daar had ik precies hetzelfde probleem mee. Lijkt mij dat die serie erg luidruchtig is in de force feedback. Zelf heb ik nu een TM T300 RS. Die is naar mijn mening veeeeel stiller.

Tot op de baan
T300 is ook met riemen ipv tandwielen zoals de g27 en g29. Afbeelding

Wat er niet inzit kan ook niet rammelen

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2020, 22:58
Racestuur: Moza R9 + GS racing wheel

Albert van Mourik schreef: 23 nov 2020, 10:56
Hans van Putten schreef:Hoi Dirk,

Welkom bij SRVN.

Voor wat betreft je G29.....
Ik heb zelf een G27 gehad en daar had ik precies hetzelfde probleem mee. Lijkt mij dat die serie erg luidruchtig is in de force feedback. Zelf heb ik nu een TM T300 RS. Die is naar mijn mening veeeeel stiller.

Tot op de baan
T300 is ook met riemen ipv tandwielen zoals de g27 en g29. Afbeelding

Wat er niet inzit kan ook niet rammelen

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177
Kan zijn, maar feit blijft dat de T300 stukken stiller is dan de G27.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Welkom Dirk

veel plezier bij srvn, al rammelend of niet ;)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

welkom! haha lawaai bekend probleeem. heb ook T300
maar goed , je kunt ook een geluidsdichte deur plaatsen :)
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Welkom bij SRVN.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”