Voorstellen Léon Zuidema

Plaats reactie
Léon Zuidema
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2020, 08:02

Hallo

Mijn naam is Léon Zuidema, nieuw hier en opzoek naar een aantal antwoorden om te starten met Simracen samen met mijn zoon.

Het autosport virus zit aardig in de genen, zo zijn we vaak te vinden op de kartbaan. Mijn beide zonen rijden met een 60cc 2takt en ik zelf met een 125cc schakel.
De jongenste is 8 en de oudste is 12.
In het verleden heb ik veel gesleuteld in de autosport, NK rally en Dakar.
We hebben al een aantal jaar een simulator staan voor de PS4, een PlaySeat met een sparco stoel en een t300 stuur met pedalen. Nu rijdt voornamelijk mijn oudste zoon (F1 2020, pc2)

Nu ik zelf ook aardig met het simrace virus ben besmet door een vriend van me wil ik graag overstappen naar rfactor2 op de pc. Om daar eerst wat meer rondjes te rijden en tzt mee te doen aan evenementen.

Nu heb ik de volgende pc aan geboden gekregen voor 400,- :
Intel Core i5-6400 @ 2.7GHz
Gigabyte b150-hd3p-cf
16GB DDR4
NVIDIA GeForce GTX 970 4GB DDR5
500GB SSD 850 EVO

Fractal Design Define S Midi Tower
Corsair RM550x PSU 550W

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is om mee te beginnen. Om dit moment heb ik er een 42inch tv voor staan, maar wil deze indien alles bevalt vervangen voor 3 schermen.

Alvast bedankt voor het lezen
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Welkom Leon!
gaaf dat karten! en beetje echte ervaring kunnen we hier wel gebruiken

Heb zelf een i5 met een GTX1660S die langzamer is dan GTX970 en loopt prima
voor 3 schermen kan het best zijn dan je een nog betere video kaart nodig hebt maar daar heb ik geen ervaring mee

hoop je snel te zien op de baan!
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Voor 3 schermen gaat dat wel lastig worden denk ik. Daar zou je een betere videokaart voor moeten hebben.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

1 September komt Nvidia met hun nieuwe GPU's. De 3070, 3080 en 3090 gaan buiten het budget liggen, maar met wat geluk kan je dan wel voor een mooie prijs een 1070 of 1080 overnemen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hi Leon

veel plezier met racen bij srvn
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Hoi Léon,

met zoveel interesse in het echte racen zal het virtuele racen jullie ook vast bevallen.
Start met 1 scherm (en de virtuele spiegels aan) en schaal dan op waarvan je denkt dat goed is om te doen. Ook daarvoor zul je hier en op andere fora genoeg tips kunnen krijgen.
Vergeet niet dat er een flink budget naar andere spullen zal moeten gaan die belangrijk zijn voor het simracen. Een stuur, pedalen, Rig, headset etc. Ook daar zul je merken dat je een steeds hoger budget uit kunt geven voor meer realisme. Je schrijft zelf al een triple monitor. Maar denk ook eens aan VR, zeker als je echt racen gewend bent. Naar de apex kijken en naartoe rijden is realistischer met VR. Een hogere framerate zorgt ook voor betere gevoel in de wagen en zo zijn er nog tientallen situaties te noemen ;) Voor nu: begin ergens en kijk of je er plezier in hebt en kijk dan verder welke stappen je wilt ondernemen. Have fun!
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Hey Leon, welkom bij srvn

ik heb zelf ook een nieuwe pc gekocht 2 maanden geleden, en ben nieuw bij Srvn heb een RTX 2060 SUPER grafische kaart. en die gaat als een tierelier. maar je kan zeker met een kaart van om en om de 250 euro echt wel goed mee komen!!!!

suc6!!!!!!!
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Welkom Léon en veel plezier bij SRVN.

CYOT!
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”