Rob Smit

Plaats reactie
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Hallo Allemaal,

Ik ben Rob en wil me graag een beetje verdiepen in het online simracen.

Bij een hoop spellen is het niet leuk om te online wedstrijden te rijden, zitten vaak vervelend spelers tussen die niet serieus zijn. Als het ze dan niet lukt, rammen ze iedereen maar van de baan, jullie kennen dat vast.
Ik hoop en vertrouw erop dat ik hier de serieuze rijders tref en ik hoop dat ik veel van jullie zal
mogen leren.

Ik ben bekend met teamspeak en zal me daar binnenkort melden.
Ook ben ik naast me hier op het forum aangemeld te hebben ook meteen lid geworden van de club.

Naam: Rob Smit
Geboortedatum: 10 oktober 1964
Woonplaats: Oosthuizen
Spellen: Momenteel Project Cars 2, en net begonnen met rR Factor.
Vroeger veel gespeeld met Colin MCRae en Dirt 4, Formule 1 2018 en Grand Turismo
Stuurwiel: Logitech G29
Ervaring: Boven genoemde spellen maar eigenlijk alleen single player gespeeld, Project Cars voorzichtig met Multiplayer begonnen, maar wat een rotzooi is het daar soms, soms (te vaak) zitten er idioten tussen die de boel verzieken.
Rijd al sinds jaar en dag motor en heb ik het begin van mijn motor carrière een aantal jaren actief aan het ONK meegedaan. Ken dus de basis van het rijden op het circuit.
Met autos geen ervaring.

Tot op TS, of op de virtuele baan. Groeten Rob
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Welkom Rob,

Ja hier wordt serieus geracet maar een ongelukje zit in een klein hoekje.
Jurgen slechten
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jul 2019, 00:00
Racestuur: Trustmaster t300
Locatie: Maastricht
Contact:

Hoi Rob,

Ik had precies hetzelfde gevoel... tegenstanders die altijd opzettelijke crashes veroorzaken en niet serieus zijn op de baan. Ik ben blij dat ik nu race met mensen die het online racen serieus nemen. (Een wereld van verschil). Neemt natuurlijk niet weg dat er af en toe nog een crash gebeurt maar dat zal zeker niet opzettelijk zijn!

Veel plezier en syot! :simracer1:
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Hoi Jurgen, Ron,
Dat er zo af en toe wat gebeurt lijkt me niet meer als normaal. Maar ik verwacht hier dat als er iets gebeurd is, je nog ronden achter elkaar wordt opgewacht wordt en van de baan geramt wordt
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hoi Rob,

veel plezier bij SRVN, gaat vast lukken. Lekker voor je plezier maar toch serieus racen. Daar hoort bij een incident af en toe wat gevloek en/of frustratie bij. Maar in het algemeen kun je hier heerlijk close en fair racen of je nu retesnel vooraan of wat langzamer verderop in het veld rijdt.
Gebruikersavatar
Paul Coppens
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:46
Racestuur: Logitech G25
Locatie: Noord Brabant

Hallo Rob.

"Maar ik verwacht hier dat als er iets gebeurd is, je nog ronden achter elkaar wordt opgewacht wordt en van de baan geramt wordt"

Ik neem aan dat je het tegenovergestelde bedoelt anders heb ik me niet goed ingelezen en bij de verkeerde vereniging aangemeld ;)

En uiteraard welkom!
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Klopt paul, er ontbreekt in de zin "niet ". " Ik verwacht hier NIET dat ......"

Verder nog ff een vraag, ik lees op het forum dat F3 en F4 mooie beginners klasse zijn. Net zoals DTCC.
Maar welke auto's zijn dat in de game ? Ik kan alleen 1 DTCC vinden, een Honda. Maar er zijn er vast meer of is dat aanvullend aan te schaffen auto's ?
Gebruikersavatar
Paul Coppens
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:46
Racestuur: Logitech G25
Locatie: Noord Brabant

Hahaha dat dacht ik al...

Qua F3/F4 zijn dat de auto's van Tatuus. Als deze nog niet zijn geinstalleerd zijn deze te vinden in de Steam workshop (abonneren). Meeste content is via de workshop of een google zoekopdracht te vinden. Alleen de dlc is betaalde content.

https://www.studio-397.com/2019/06/tatuusrelease/
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Als je de info's hebt van de servers die gewoon betreden, dan heb je automatisch de juiste (huidige) mods te pakken.

Gt3 dien je zelf nog aan te schaffen in de winkel van Steam - rFactor2
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Beste Allemaal, bedankt voor de tips, ben een goed eind op weg.
De F3 en F4 autos van de servers gehaald en de GT3's gekocht.
Stuur goed afgesteld en CrewChief geïnstalleerd.
Nu nog in afwachting van een nieuwe PC, waar ik met 3 schermen kan gaan draaien.

Nu heb ik nog een aantal vragen:

-zou graag de DTCC auto's nog downloaden van de server, maar kan niet op de testserver waarop staan. Komt er binnenkort nog een voor leden toegankelijke server met DTCC in de lucht ?

-teamspeak, ben er een aantal keer geweest, maar vaak heel erg rustig. Is er een tijdstip/dag waarop er wel volk is ?

-regels bij de diverse klasse, heb de reglementen bekeken maar kan niet vinden wat er mag wat betreft hulpmiddelen zoals ABS, traction controls etc. toegestaan is?
Verwacht dat er niet zoveel zal zijn toegestaan, voor de F4 wel te doen, maar een GT3 zonder hulpmiddelen is nog wel ff een dingetje
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hoi Rob,

De DTCC server is niet online omdat het kampioenschap afgelopen is.

Driver aids zijn allemaal uit behalve auto clutch.

Gr onno

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul Coppens
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:46
Racestuur: Logitech G25
Locatie: Noord Brabant

Hoi Rob,

de gewenste DTCC auto's zijn ook via de Steam workshop te vinden. Kijk daar ook eens rond wat er nog meer voor je interessant is.
Wanneer je jezelf abonneert voor een workshop item (auto/circuit/hud oid) dan wordt deze automatisch geinstalleerd wanneer je de volgende keer rF2 start. Wanneer je via google een auto of circuit download dien je dat bestand (RFCMP-bestand) in je rF2 installatiemap in de folder Packages te plaatsen. Bijvoorbeeld C:\Steam Games\steamapps\common\rFactor 2\Packages. Om deze te installeren open je rFactor 2 Launcher en ga je naar de open doos (content) en in deze lijst staat je nieuw toegevoegde auto/circuit. Klik deze aan (deze mist een vinkje bij installed) en klik nu op install. Waneer iets je niet bevalt qua auto/circuit kun je deze hier ook weer uninstallen om je rF2 installatie schoon te houden met content die je leuk vindt.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... =605599058
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Duidelijk, heb al auto's via de Workshop geladen en de driver aids zijn me ook duidelijk.
Weer bedankt , nu nog wat meer volk op TS en dan ben ik helemaal happy :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Welkom Rob!

Veel plezier bij SRVN !
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Hoi Rob, welkom en veel plezier bij SRVN.

CYOT!
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”