Danny de Swart

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Naam: Danny de Swart
Geboortedatum: 10-11-88
Woonplaats: Den Haag
Spellen: rfactor2 , assetto corsa , project cars 2
Stuurwiel: Thrustmaster t300rs wil nog wel wat beters dan dit in ieder geval andere pedalen
Ervaring: heb wat jaartjes ervaring van de console maar dat was meer botswagens, vandaar de overstap naar echt sim racen.

hoop hier een leuke tijd te hebben en flink te kunnen groeien.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Welkom. Als je de originele pedalenset van de T300rs hebt, kan ik me voorstellen dat je iets anderrs wilt. Ik heb zelf de T3PA pro, maar de 'gewone' T3PA is ook niet verkeerd. In ieder geval veel plezier en succes hier.
Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Ger Heuts schreef: 28 jan 2020, 21:09 Welkom. Als je de originele pedalenset van de T300rs hebt, kan ik me voorstellen dat je iets anderrs wilt. Ik heb zelf de T3PA pro, maar de 'gewone' T3PA is ook niet verkeerd. In ieder geval veel plezier en succes hier.
dank je wel. heb je met de TP3A meer gevoel bij het remmen? want dat mis ik wel nu.
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Welkom Danny.

Zelf heb ik ook de standaard T300RS pedalen. Ben blij om te lezen dat het niet aan mij ligt dat er weinig gevoel in zit.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

De standaard pedalen (alleen gas en rem toch?) geven geen weerstand. Met de T3PA is dat veel beter. Bovendien krijg je daar accessoires bij die je achter het rempedaal kunt plaatsen (rubberen blok en rubberen conisch iets...) waardoor je steeds meer kracht moet zetten om harder te remmen. Google maar eens. Ik heb er veel plezier van.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

en hoe dan ook veel plezier met bij srvn al dan niet hard op pedalen trappen. tot op de baan.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ger Heuts schreef: 28 jan 2020, 22:00 De standaard pedalen (alleen gas en rem toch?) geven geen weerstand. Met de T3PA is dat veel beter. Bovendien krijg je daar accessoires bij die je achter het rempedaal kunt plaatsen (rubberen blok en rubberen conisch iets...) waardoor je steeds meer kracht moet zetten om harder te remmen. Google maar eens. Ik heb er veel plezier van.
Welkom Danny :)

Dan voeg ik nog mijn ervaring toe:
Ik heb ook de T300 met T3PA-pedalen (non-pro), het is zeker een stap(je) beter dan de T300-pedalen, maar het verschil viel me tegen eerlijk gezegd. Het grote voordeel is het extra koppelingspedaal (handig bij staande starts) en de zwaardere voet, waardoor het ding minder schuift.
Dat rubberen conusding voor je rempedaal vond ik een drama.
- Of hij stond te dichtbij, waardoor ik m'n rempedaal slechts millimeters kon indrukken, vond ik erg vervelend, ik wil het pedaal wel een stuk kunnen indrukken.
- Of de conus staat verder weg, los van het pedaal, waardoor je als je je pedaal indrukt eerst een stuk niks krijg (normale lichte weerstand), en dan in 1x dat rubberen ding tegenkomt, waardoor de weerstand ineens (zonder vloeiende overgang) veel zwaarder wordt en daarna nog maar enkele millimeters kan indrukken, ook erg vervelend.
Ik rij dus zonder brake-mod en heb ermee leren rijden, gaat nog best aardig :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

T300 rijder hier. Met g27 pedalen .


Welkom

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Ger Peeters schreef: 30 jan 2020, 12:12 en hoe dan ook veel plezier met bij srvn al dan niet hard op pedalen trappen. tot op de baan.
ik ga eraan werken. tot snel
Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Lennart Lippens schreef: 30 jan 2020, 12:43
Ger Heuts schreef: 28 jan 2020, 22:00 De standaard pedalen (alleen gas en rem toch?) geven geen weerstand. Met de T3PA is dat veel beter. Bovendien krijg je daar accessoires bij die je achter het rempedaal kunt plaatsen (rubberen blok en rubberen conisch iets...) waardoor je steeds meer kracht moet zetten om harder te remmen. Google maar eens. Ik heb er veel plezier van.
Welkom Danny :)

Dan voeg ik nog mijn ervaring toe:
Ik heb ook de T300 met T3PA-pedalen (non-pro), het is zeker een stap(je) beter dan de T300-pedalen, maar het verschil viel me tegen eerlijk gezegd. Het grote voordeel is het extra koppelingspedaal (handig bij staande starts) en de zwaardere voet, waardoor het ding minder schuift.
Dat rubberen conusding voor je rempedaal vond ik een drama.
- Of hij stond te dichtbij, waardoor ik m'n rempedaal slechts millimeters kon indrukken, vond ik erg vervelend, ik wil het pedaal wel een stuk kunnen indrukken.
- Of de conus staat verder weg, los van het pedaal, waardoor je als je je pedaal indrukt eerst een stuk niks krijg (normale lichte weerstand), en dan in 1x dat rubberen ding tegenkomt, waardoor de weerstand ineens (zonder vloeiende overgang) veel zwaarder wordt en daarna nog maar enkele millimeters kan indrukken, ook erg vervelend.
Ik rij dus zonder brake-mod en heb ermee leren rijden, gaat nog best aardig :)


bedankt voor je verhaal. ik denk toch dat het de TPA3 PRO gaat worden, er zal vvast wel een afstelling zijn die mij goed bevalt. en het is denk ik voor nu de beste keus gezien de prijs/kwaliteit.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”