Even voorstellen...Patrick van Schaik

Patrick van Schaik

Naam: Patrick van Schaik
Leeftijd: 44 ....and still going strong!
Beroep: Groepbegeleider bij S.E.C. Survivals (het begeleiden van groepen bij survival onderdelen)
Status: Samenwonend, We hebben gezamenlijk 6 kids waarvan er nog 4 thuis wonen.
De oudste is 23....en de jongste 8.... en ik ben inmiddels ook opa van een 2 jarig ventje welk op te vreten is.
Interesse: Geschiedenis, Archeologie, Culturen, Extreem Outdoor activiteiten, Internet. Gamen.
Games: Door chronisch geldgebrek was ik vroeger niet in staat om een goed stuurtje te kopen en heb ik me volledig op
FPS gestort( Battlefield, Medal of Honor, Blacklight, Heroes & Genarals, enz) 20 jaar lang.
Maar het racen bleef altijd kriebelen en vorig jaar maar eerst eens een G27 gekocht en iets later een RIG bij
UGX. Heb het geheel omgesmeed tot één geheel met een 5.1 surround system erop....en sinds 2 dagen
ook in het bezit van irTracker 5 Pro (dit is trouwens mega wennen...looool)
De race-games die ik speel zijn, SimRaceWay (een jaar), GTR Evolutions (origineel ga ik binnenkort aanschaffen)
rFactor2 (sinds 2 dagen), RaceRoom 1 & 2.(1 sucks...2 is awesome maar weinig gespeeld)
Dus ja...ik ben inderdaad nog een newbie op racegebied, maar ik neig naar race-sims en niet naar
race-arcade achtige games.
Extra : De reden dat ik me hier aangemeld heb bij SRVN is dat ik inmiddels redelijk moe wordt van kleine kids op de
baan die nergens naar kijken en racen alsof het botsauto´s op de kermis zijn. Ik snap dat mensen moeten
leren rijden (net als ik)....maar er is een verschil tussen leren rijden en moedwillig mensen van de baan rijden
of te gaan spookrijden.
Daarnaast denk ik dat het tijd gaat worden om een stap verder in het Sim-Racen te gaan en alles wat serieuzer
te gaan doen.
Wat extra info omtrent mijn eigen persoonlijkheidje, ik ben een extreem overactieve maar
gebruikersvriendelijke ADHD´er die daarnaast ook nog eens zwaar kleurenblind is. (Dat wordt lachen met al
die kleurtjes voor de namen :-? )
Weet niet of je op het forum een link plaatsen mag...zoniet...mijn excusses...en staat de admin vrij deze
weer te verwijderen.
Deze link leidt je naar een filmpje op YouTube waar ik een filmpje heb staan van mijn door mijzelf in elkaar
geknutselde RaceRIG. Klik hier --->> Opa´s speeltje Eerlijkheidshalve gebied mij wel te vertellen dat er in middels een dikke AMD FX Sic-Core 3.30 GHz met 6 GHz ram werkgeheugen GamePC aanhangt met een AMD Radeon HD 6800 videokaart
Ik hoop jullie binnenkort op de baan te mogen tegenkomen.....Veel race-plezier!!!
Patrick...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Whoeha een Opa erbij die jonger dan me is :)
Welkom, als ik je verhaal zo lees ga je hier vast veel plezier hebben,

Grt Ger(2)
waar de (2) voor staat vertelt Ger(1) je wel ;)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Naast het PM-verkeer ook hier een welkom toegewenst. De fase opa hoop ik nog even voor me uit te kunnen schuiven. Ik ben al 18 jaar aan het proberen om sneller te worden in het imracen (zonder al te veel succes), maar beleef er nog teveel plezier aan om ermee te stoppen. Veel succes en plezier op de baan en het forum.
Groeten van Ger1 (was al veel langer lid dan Ger2 en had dus de rechten op de titulatuur Ger1. Zie het maar zo'n beetje als de carnavalsprinsen. En als je meer over carnaval wilt weten, dan moet je bij Jan Wim zijn.... :lol: )
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Leuke rig heb je! In ieder geval welkom, en als er vragen zijn: shoot!
Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 290
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Fanatec CSL DD

OLA !!

Laatst nog mijn survival certificaat gehaald tijdens mijn vrijgezellenfeest bij SEC.

Succes met racen!
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Welkom Patrick.Een heel verhaal maar veel plezier bij SRVN opa.
Robbie Bouchoms
Berichten: 784
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:31

Welkom bij SRVN!

Interessant en boeiend verhaal!
Rutger Mahu
Berichten: 1149
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:34
Racestuur: bv Logitech G25
Contact:

Welkom, mooie stoel heb je ;)
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Welkom, en veel plezier. Dat gaat vast lukken met die mooie setup.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Twee dagen rFactor 2? Dat gaat nog een leuke uitdaging worden. Veel plezier en welkom!
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Dat noem ik ff voorstellen! Suc6 bij SRVN
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Welkom Patrick! Het was een hele lap tekst, bij ADHD snapte ik waarom :D
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Welkom bij SRVN :)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Pieter Brandsma schreef:Dat noem ik ff voorstellen! Suc6 bij SRVN
in de welkomstmail die nieuwe leden van mij krijgen, zeg ik ook altijd dat het minimaal 300 woorden moeten zijn, anders heeft het geen zin je voor te stellen..... 8-) ;)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Welkom Patrick, hier rijden amper mensen die je van de baan rammen. Ik zeg wel amper!

Have fun haha! :lol:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ha Patrick, welkom hier! Tot op het virtuele circuit en inderdaad, zoals Giel al meldde, mocht je vragen hebben, stel ze gerust! :)
Patrick van Schaik

Dank jullie allen voor deze vriendelijke welkomswoorden.
Ik denk dat ik me wel thuis voelen ga hier bij SRVN.
Inderdaad net (inmiddels 3 dagen) rFactor2 en inderdaad een hoop te leren.....en dat bleek gisteren wel uit de rondjes F1 die ik gisteren op de SRVN server reed :driving: .....so much 2 learn.....maar dat komt goed.

Het grootste probleem is eigenlijk dat met het afstelllen van een auto ik dusdanig weinig kaas ervan gegeten heb ik dus ook geen idee heb wat ik zit te veranderen en wat het gevolg op de wagen is...enja....ADHD is dan iets minder....want daar heb je geduld voor nodig om dat soort dingen jezelf eigen te maken...en geduld...en ADHD.... :roll:

Maar BEDANKT voor het onthaal!!!
:thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Wie ben ik om tips te geven, maar ik doe het toch. Rij eerst zoveel mogelijk ronden om de wagen(s) en circuit(s) te leren kennen. Afstelling veranderen komt later wel. De default setups zijn niet eens zo slecht.

PS: als ik je plaatje zie, dan heb je geen ADHD, maar Gilles de la Tourette (of hoe schrijf je dat?).
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Patrick van Schaik schreef: Het grootste probleem is eigenlijk dat met het afstelllen van een auto ik dusdanig weinig kaas ervan gegeten heb ik dus ook geen idee heb wat ik zit te veranderen en wat het gevolg op de wagen is...
Ha Patrick, misschien kun je hier wat mee, is een topic met een document gemaakt door Yoeri Gijsen, met een weergave wat bepaalde aanpassingen voor gevolgen heeft voor de auto.

LINK: viewtopic.php?f=78&t=1058
Patrick van Schaik

Dat is ook hetgeen ik probeer....met de nadruk op probeer :oops: ......maar als je gewent bent dezelfde baan te rijden in een ander spel zoals SimRaceWay dan gaat alles fout....,het gevoel van een specifieke auto is toch in alle racegames compleet anders en dat geldt ook voor de baan...en dat gecombineerd met een rijder zoals ik...een iets te over enthousiaste beginneling.....tja...en het idee dat het gelijk goed zou gaan is natuurlijk whisful thinking... :lol:

Maar....tijd zal leren.......en heeeeeel veel rondjes draaien... :simracer1:


Thanks voor de link!!.... ga ik zeker even uitchecken!!
Plaats reactie

Terug naar “Stel je even voor!”