Vragen over SRVN 500 2021

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik ben hard bezig met het uitproberen van setups op de server, maar ik heb (mogelijk onterecht) het idee dat de omstandigheden - in het bijzonder de grip - nogal veranderen van sessie tot sessie of op verschillende momenten in de sessie. Twee vragen:

1) Staat de server statisch ingesteld (met vaste weersomstandigheden en geen verandering in de RealRoad) of met een natuurlijke of versnelde veranderingen in temperatuur en rubber op het wegdek?

2) Kan de RealRoad wellicht worden gedeeld zodat ik offline in 'steriele' omstandigheden kan testen?
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Yoeri! Ik dacht al dat ik langzaam mijn verstand aan het verliezen was en mijn computer en stuur kapot gingen. Ik ervaar exact hetzelfde. Elke sessie is mijn gevoel anders.

2) Realroad kun je zelf saven ergens in de menu's
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

op mijn srvn staat wanneer de race is,
ik dacht dat er ook nog een kwalificatie zou plaats nemen en mijn vraag is dan wanneer?
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

https://www.srvn.nl/nieuws/4523/srvn-ga ... -weer-door

Het grootste evenement van Simrace Vereniging Nederland: De SRVN 500 gaat op 27 juni plaatsvinden. Net zoals de voorgaande jaren hebben we een spannende kwalificatie, twee weken voor de 9e editie van dit fraaie evenement. Ook voor deze SRVN 500 kun je je aanmelden via de Mijn SRVN Portal.

De kwalificatie is dus op 13/06/2021
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 27 mei 2021, 08:51 Ik ben hard bezig met het uitproberen van setups op de server, maar ik heb (mogelijk onterecht) het idee dat de omstandigheden - in het bijzonder de grip - nogal veranderen van sessie tot sessie of op verschillende momenten in de sessie. Twee vragen:

1) Staat de server statisch ingesteld (met vaste weersomstandigheden en geen verandering in de RealRoad) of met een natuurlijke of versnelde veranderingen in temperatuur en rubber op het wegdek?

2) Kan de RealRoad wellicht worden gedeeld zodat ik offline in 'steriele' omstandigheden kan testen?
Ik heb exact hetzelfde en wat ik helemaal raar vind is dat ik met precies dezelfde setup als vorig jaar 0.3s langzamer ben 🤔. Is er een update geweest of ligt dit aan de baan. (Of aan mijzelf 😂)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Gijs Sonneveld schreef: 27 mei 2021, 23:11Ik heb exact hetzelfde en wat ik helemaal raar vind is dat ik met precies dezelfde setup als vorig jaar 0.3s langzamer ben 🤔. Is er een update geweest of ligt dit aan de baan. (Of aan mijzelf 😂)
Als je 0,3 seconden langzamer bent dan ligt het zeker aan jou. Voor mij was het verschil tussen twee solide runs niet meer dan 0,08 seconde (tussen de beste rondjes uit beide runs).

Ik sprak net Martijn. De server stond nog niet op autosave. Dat betekent dan dat de RealRoad terug gaat naar een basisversie elke keer dat de server leeg is. Dat is nu (of wordt morgen) aangepast en dan bouwt het rubber op vanuit vorige sessies tot de baan verzadigd is. Binnen enkele dagen dus maximale grip en betrouwbaardere data.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 28 mei 2021, 01:24
Gijs Sonneveld schreef: 27 mei 2021, 23:11Ik heb exact hetzelfde en wat ik helemaal raar vind is dat ik met precies dezelfde setup als vorig jaar 0.3s langzamer ben 🤔. Is er een update geweest of ligt dit aan de baan. (Of aan mijzelf 😂)
Als je 0,3 seconden langzamer bent dan ligt het zeker aan jou. Voor mij was het verschil tussen twee solide runs niet meer dan 0,08 seconde (tussen de beste rondjes uit beide runs).

Ik sprak net Martijn. De server stond nog niet op autosave. Dat betekent dan dat de RealRoad terug gaat naar een basisversie elke keer dat de server leeg is. Dat is nu (of wordt morgen) aangepast en dan bouwt het rubber op vanuit vorige sessies tot de baan verzadigd is. Binnen enkele dagen dus maximale grip en betrouwbaardere data.
Dan hoop ik dat het aan de grip lag 😂
Stan Vlietstra
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 feb 2021, 19:57

Hoi,
Hoe zit het met de mensen die op donderdagen andere dingen te doen hebben en dus niet bij de testsessies aanwezig kunnen zijn.
Ik ben namelijk 1 van die mensen en ik dacht juist an de indy mee te kunnen doen omdat het op zondag was.

Ik hoop dat het mogelijk is om toch mee te kunnen doen

Groet,
Stan
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Gijs Sonneveld schreef: 28 mei 2021, 12:28Dan hoop ik dat het aan de grip lag 😂
Gijs, zoals ik al schreef: de grip mag je voor een kleine 0,1 - misschien minder - aanrekenen. De rest ben jij. ;)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Voor iedereen die geen idee heeft waar ze moeten beginnen zit er een setup in de bijlage. Je kunt er gemakkelijk de 39.6 mee in. Lukt dat niet, dan moet je aan je racelijn werken.
Bijlagen
DW12_Indy500_Q_Shared.svm
(4.29 KiB) 287 keer gedownload
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Hey Yoeri, ik vind het lief dat je de setup deelt met iedereen.
Laatst gewijzigd door Wilbert Velthove op 28 mei 2021, 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Stan Vlietstra schreef: 28 mei 2021, 12:29 Hoi,
Hoe zit het met de mensen die op donderdagen andere dingen te doen hebben en dus niet bij de testsessies aanwezig kunnen zijn.
Ik ben namelijk 1 van die mensen en ik dacht juist an de indy mee te kunnen doen omdat het op zondag was.

Ik hoop dat het mogelijk is om toch mee te kunnen doen

Groet,
Stan
Ik zit met hetzelfde probleem 😬. Is er een mogelijkheid dat op de zondag tussen de quali en de race een test sessie wordt gedaan? Ik weet dat dan de alpine cup is als ik mij niet vergis maar ik zou het best willen leiden als dat nodig zou zijn.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Wilbert Velthove schreef: 28 mei 2021, 16:20 Hey Yoeri, ik vind het lief dat je de setup deelt met iedereen.
:kiss_ani:

Het is de default met competitieve vleugelstand, daaraan aangepaste versnelling en wat geklik aan de banden en ophanging zodat de auto ook nog wil sturen. Vrij ruw, maar redelijk vlot.
Laatst gewijzigd door Yoeri Gijsen op 28 mei 2021, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Yoeri Gijsen schreef: 28 mei 2021, 15:41 Voor iedereen die geen idee heeft waar ze moeten beginnen zit er een setup in de bijlage. Je kunt er gemakkelijk de 39.6 mee in. Lukt dat niet, dan moet je aan je racelijn werken.
Yoeri bedankt. Altijd fijn om wat te leren van setups.
Liam de Waal
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2021, 01:51

Waar kunnen we de data en tijden vinden van de testsessies?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Liam de Waal schreef: 29 mei 2021, 00:32 Waar kunnen we de data en tijden vinden van de testsessies?
MijnSRVN en dan Algemene Informatie.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

@SRVN:

Ik heb nog wat dingen:

1) Vorig jaar is de pitwall weg gehaald waardoor de auto's in de pitstraat konden staan en niet in de paddock. Dit had als voordeel dat hier ook de auto's stonden die uitvielen tijdens de wedstrijd, zodat deze niet in de weg stonden tijdens het maken van pitstops. Is dit iets wat we nog kunnen implementeren?

2) S397 heeft een update uitgebracht met de correcte pit-entry (Metertje of 100 verder) We gebruiken nu de NASCAR Entry en dit gaat leiden tot gevaarlijke situaties in Turn 4. Kunnen we de nieuwe implementeren in onze SRVN500?

3) Camera's, vorig jaar heeft René Hoogterp een prachtige versie gemaakt van de track-cams. Er is nu een update gekomen door S397 waardoor de S397 camera's er weer staan. Kunnen we deze alsnog implementeren?

4) Rubber. Volgens mij is de rubber issue nog niet opgelost en pakt deze nog niet een volledig gesatureerde baan. Misschien als ik een uurtje de AI laat rondscheuren offline op mijn PC en deze hier post dat we deze dan als "vast" kunnen implementeren?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Wilbert,

Hieronder wat antwoorden op jouw vragen
Wilbert Velthove schreef: 31 mei 2021, 10:22 @SRVN:

Ik heb nog wat dingen:

1) Vorig jaar is de pitwall weg gehaald waardoor de auto's in de pitstraat konden staan en niet in de paddock. Dit had als voordeel dat hier ook de auto's stonden die uitvielen tijdens de wedstrijd, zodat deze niet in de weg stonden tijdens het maken van pitstops. Is dit iets wat we nog kunnen implementeren?

Ik zal eens kijken of dit ook dit jaar weer gaat lukken. We hadden alleen de baan dusdanig aangepast dat op de een of andere manier de replay tijdens de race niet meer werkte waardoor de livestream deze functie niet meer kon gebruiken. Ik ben dus wat voorzichtig geworden met het verwijderen van muren e.d.

2) S397 heeft een update uitgebracht met de correcte pit-entry (Metertje of 100 verder) We gebruiken nu de NASCAR Entry en dit gaat leiden tot gevaarlijke situaties in Turn 4. Kunnen we de nieuwe implementeren in onze SRVN500?
Die nieuwe versie gaan we zeker gebruiken. Door drukte er nog niet aan toegekomen om hem op de server te zetten. Ik ga vanavond met de baan "spelen" en met Jeroen overleggen wanneer de MOD klaar is. Wellicht beter om alles in 1 keer te doen. Het voordeel van de nieuwe baan is dat deze nog steeds 4x links af gaat dus je hoeft niet opnieuw TomTom in te stellen ;-)


3) Camera's, vorig jaar heeft René Hoogterp een prachtige versie gemaakt van de track-cams. Er is nu een update gekomen door S397 waardoor de S397 camera's er weer staan. Kunnen we deze alsnog implementeren?
Ik heb het oude camera bestand al vergeleken met het nieuwe bestand en zie best wel wat aanpassingen. Ik ben dus bang dat we niet zomaar 123 het bestand van vorig kunnen overzetten. Ik zal René vragen of hij het opnieuw wil maken.

4) Rubber. Volgens mij is de rubber issue nog niet opgelost en pakt deze nog niet een volledig gesatureerde baan. Misschien als ik een uurtje de AI laat rondscheuren offline op mijn PC en deze hier post dat we deze dan als "vast" kunnen implementeren?
Mijn vermoeden is dat dit te maken heeft met de stand Testday. Ik heb dit er gisteren vanaf gehaald en hem weer op normaal gezet. Ik heb nu net gekeken en zie dat het rubberbestand begint te groeien dus dat probleem zou nu opgelost moeten zijn.
Gebruikersavatar
Roy Schroten
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:01
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Contact:

Ik heb een paar vraagjes.

De pitlane was al aangekaart, dus dat komt denk ik wel goed, dat het weer op de originele plaats kan beginnen! :D

Verdere vraagjes:

1. Ik zag dat de tuning in het menu voordat je de server in gaat is vast gezet op chevy, en er ook maar 1 wheel base beschikbaar is. Is dit een aanpassing t.o.v. vorig jaar, of gaat dit nog aangepast worden zodra de mod uit is?

2. In voorgaande edities werd de toren (de timing lijst links op de stream) voorzien van een identificatie bij elke coureur, een soort logootje. Uit mijn hoofd is hiervoor wel eens de wing-end plate gebruikt, en ook wel eens een deel van achtervleugel. Kunnen jullie aangeven wel onderdeel er dit jaar gebruikt word, zodat ik mijn race-livery hierop kan aanpassen en er dus een mooi startnummer o.i.d. in beeld komt?

3. En verder nog een vraagje. Dit jaar is het weer drukker dan ooit, en heb ik dus toch een vraag of we de kwalificatie iets aan kunnen passen. Kan er misschien een planning gemaakt worden per uur, zodat er geen rijders zijn die 3 uur moeten wachten in de server? Ik weet niet of dit technisch mogelijk is en of de server dat houdt, maar met het al maar groeiende deelnemersveld begint het een hele kluif te worden. En Oranje speelt ook die avond, al is voetbal een bijzaak t.o.v. de 500 ;)
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Roy Schroten schreef: 01 jun 2021, 18:07 Ik heb een paar vraagjes.

De pitlane was al aangekaart, dus dat komt denk ik wel goed, dat het weer op de originele plaats kan beginnen! :D

Verdere vraagjes:

1. Ik zag dat de tuning in het menu voordat je de server in gaat is vast gezet op chevy, en er ook maar 1 wheel base beschikbaar is. Is dit een aanpassing t.o.v. vorig jaar, of gaat dit nog aangepast worden zodra de mod uit is?

2. In voorgaande edities werd de toren (de timing lijst links op de stream) voorzien van een identificatie bij elke coureur, een soort logootje. Uit mijn hoofd is hiervoor wel eens de wing-end plate gebruikt, en ook wel eens een deel van achtervleugel. Kunnen jullie aangeven wel onderdeel er dit jaar gebruikt word, zodat ik mijn race-livery hierop kan aanpassen en er dus een mooi startnummer o.i.d. in beeld komt?

3. En verder nog een vraagje. Dit jaar is het weer drukker dan ooit, en heb ik dus toch een vraag of we de kwalificatie iets aan kunnen passen. Kan er misschien een planning gemaakt worden per uur, zodat er geen rijders zijn die 3 uur moeten wachten in de server? Ik weet niet of dit technisch mogelijk is en of de server dat houdt, maar met het al maar groeiende deelnemersveld begint het een hele kluif te worden. En Oranje speelt ook die avond, al is voetbal een bijzaak t.o.v. de 500 ;)
Heey Roy,

Over punt 1 en 3 kan ik niks zinnigs zeggen Alhoewel bij punt 3, als je mee wilt doen, mogen wij ook de volle inzet van je verwachten. De kwalificatie is niet even een kwalificatie, maar een hele evenement op zichzelf en zo zullen we het ook op de stream gaan doen lijken.

Punt 2 vind ik een goed punt. Ik kom daar nog even op terug of we dit in de stream gaan doen en of het mogelijk is om het te doen.
Wordt vervolgd.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace evenementen”