Vragen over SRVN 500 2021

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Wilbert Velthove schreef: 31 mei 2021, 10:22 @SRVN:
...
4) Rubber. Volgens mij is de rubber issue nog niet opgelost en pakt deze nog niet een volledig gesatureerde baan. Misschien als ik een uurtje de AI laat rondscheuren offline op mijn PC en deze hier post dat we deze dan als "vast" kunnen implementeren?
Dat zou ik dus niet doen, want de AI's rijden allemaal 1 identieke lijn, waardoor je 1 smalle lijn met rubber krijgt. Zit je er iets buiten, ligt er 0 rubber. Juist doordat we met z'n allen rondrijden en allemaal net iets andere lijnen rijden krijg je een geleidelijke overgang, met het meeste rubber op de meest gebruikte racelijn.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Lennart, het probleem is ook definitief opgelost sinds de update van de baan. Dus dit is niet meer nodig.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Roy,

1. We gebruiken een DW12 versie die door S397 is aangepast voor een speciaal evenement. Grafisch net ff wat mooier allemaal, maar wel het nadeel dat al die settings zijn verdwenen. We zullen het dus moeten doen met 1 type motor en 1 wheel base.

3. We gaan binnenkort een planning maken met de volgorde van kwalificeren.
Denk wel dat we 2 sessies maken met daartussen een korte break waarin de gereden deelnemers kunnen uitloggen en de nieuwe kunnen inloggen. MAAR.... we weten vooraf niet wie er komen dus een exacte tijd waarop je moet rijden kunnen we niet aangeven.
Dus je zal altijd zelf verantwoordelijk blijven om op tijd klaar te zijn voor je run.

Martijn

Roy Schroten schreef: 01 jun 2021, 18:07 Ik heb een paar vraagjes.

De pitlane was al aangekaart, dus dat komt denk ik wel goed, dat het weer op de originele plaats kan beginnen! :D

Verdere vraagjes:

1. Ik zag dat de tuning in het menu voordat je de server in gaat is vast gezet op chevy, en er ook maar 1 wheel base beschikbaar is. Is dit een aanpassing t.o.v. vorig jaar, of gaat dit nog aangepast worden zodra de mod uit is?

2. In voorgaande edities werd de toren (de timing lijst links op de stream) voorzien van een identificatie bij elke coureur, een soort logootje. Uit mijn hoofd is hiervoor wel eens de wing-end plate gebruikt, en ook wel eens een deel van achtervleugel. Kunnen jullie aangeven wel onderdeel er dit jaar gebruikt word, zodat ik mijn race-livery hierop kan aanpassen en er dus een mooi startnummer o.i.d. in beeld komt?

3. En verder nog een vraagje. Dit jaar is het weer drukker dan ooit, en heb ik dus toch een vraag of we de kwalificatie iets aan kunnen passen. Kan er misschien een planning gemaakt worden per uur, zodat er geen rijders zijn die 3 uur moeten wachten in de server? Ik weet niet of dit technisch mogelijk is en of de server dat houdt, maar met het al maar groeiende deelnemersveld begint het een hele kluif te worden. En Oranje speelt ook die avond, al is voetbal een bijzaak t.o.v. de 500 ;)
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hallo allen :D , na het kijken van de geweldige Indie500 wedstrijd afgelopen Zondag :bierglas: , heb ik ook wat vraagjes mbt de realiteit..

1. Mag je, en dan uiteraard dan alleen tijdens tijdens de Quali, direct rechts de baan oprijden bij uitgang pitstraat?

2. Ik neem aan dat we tijdens de wedstrijd ná bocht 4 pas de pitstraat induiken? (ná bocht 4 pas gaan remmen lijkt me)

3. Mag je tijdens de wedstrijd bij het verlaten van de pitstraat met 2 wielen over de witte lijn, om de bocht iets makkelijker te kunnen maken mbt de setup? (net als in het echt zeg maar)

Alvast bedankt :byebye: , zin aan! :bierfles
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Yoeri Gijsen schreef: 28 mei 2021, 15:41 Voor iedereen die geen idee heeft waar ze moeten beginnen zit er een setup in de bijlage. Je kunt er gemakkelijk de 39.6 mee in. Lukt dat niet, dan moet je aan je racelijn werken.
Hoi Yoeri, hoe is het :) ? Tof van je dat je een setup deelt, want je kunt wel héél veel afstellen, en waar begin je idd.. in ieder geval een idee van de auto :D Bedankt voor de setup :) !

Cheers :bierfles , Jer
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Jeremy Mook schreef: 03 jun 2021, 00:13 Hallo allen :D , na het kijken van de geweldige Indie500 wedstrijd afgelopen Zondag :bierglas: , heb ik ook wat vraagjes mbt de realiteit..

1. Mag je, en dan uiteraard dan alleen tijdens tijdens de Quali, direct rechts de baan oprijden bij uitgang pitstraat?

2. Ik neem aan dat we tijdens de wedstrijd ná bocht 4 pas de pitstraat induiken? (ná bocht 4 pas gaan remmen lijkt me)

3. Mag je tijdens de wedstrijd bij het verlaten van de pitstraat met 2 wielen over de witte lijn, om de bocht iets makkelijker te kunnen maken mbt de setup? (net als in het echt zeg maar)

Alvast bedankt :byebye: , zin aan! :bierfles
1. Ja
2. Ja
3. Ja
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ja voor de eerste? De baan op tussen 1 en 2?
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Lars Koldeweij schreef: 03 jun 2021, 09:36 Ja voor de eerste? De baan op tussen 1 en 2?
"Einde pitstraat", wat is de definitie hiervan :-).

- Voor bocht 1 de baan op
- Tussen bocht 1 en 2 de baan op
- Na bocht 2 de baan op
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik zou even wachten tot het Bijzonder RaceReglement ovals beschikbaar is, daar zou alles in moeten staan.

Voor wat het waard is: ik neem aan dat men in het echt pas ná bocht 2 de baan op gaat, dus dat zou ik dat aanhouden, we zijn het allemaal zo realistisch mogelijk aan het doen toch :)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

In het echt sturen ze juist direct de baan op voor bocht 1. Hoe deden jullie het vorig jaar? Want dan lijkt mij dat het beste uitgangspunt.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Even een stukje tekst uit het BRR van vorig jaar en wat ook voor dit jaar van toepassing zal zijn.

3.3 Pitstraat
- Uitrijden. Het uitrijden van de pitstraat is aan regels verbonden. Coureurs die de pitstaat uitkomen dienen netjes op de apron te blijven rijden. Ze mogen de baan weer op via de backstretch, dus ná bocht 2. Deze regel is van toepassing tijdens ALLE officiële sessies.

- Uitrijden tijdens een Full Course Yellow. Het kan en zal gebeuren dat je in de buurt van een pace car de pitstraat uit rijd. Kom je voor de Pace car de baan op mag je doorrijden en met gepaste snelheid aansluiten aan de achterkant van het veld. Kom je achter de Pace car de baan op, hou links aan langs de apron en laat je rustig terugzakken en door het veld voorbij rijden. Ook in dit geval sluit je weer achteraan aan.

- Voorrang. In de pitstraat wordt onderscheid gemaakt tussen een fast lane aan de rechterkant en een slow lane in het midden en de pit boxen aan de linkerkant. Coureurs dienen de pit in- en uit te rijden op de fast lane en de slow lane te gebruiken om in- en uit te voegen bij hun pit box. Vermijd contact. Coureurs op de fast lane hebben voorrang op de slowlane, coureurs op de slowlane hebben voorrang op stilstaande coureurs.

- Gesloten of open. Tijdens de race is op verschillende momenten mogelijk dat de pitstraat open of gesloten is. Eventuele lampen in de pitstraat hebben geen invloed op en informatie vanuit Live-Stewards is leidend. Ook kan de pitstraat gesloten zijn zonder dat een full course yellow afgeroepen is.
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Bedankt Jeroen, Martijn voor de toelichting. Duidelijk. En ongetwijfeld dat dit nog uitgebreid besproken gaat worden via teamspeak tijdens de testsessies.. Ik hoop er dan ook beide avonden bij te kunnen zijn. Als "rookie" wat het oval racen betreft, ben ik er wel achter dat het dus niet alleen simpel linksaf gaan is, en vooral niet tijdens het rijden in het verkeer, het verlies aan downforce als je achter de andere auto's rijdt etc. Flink anticiperen dus.. Lastig, maar zeker een uitdaging. Denk dat het wel raadzaam is dit dan ook voor de wedstrijd uitvoerig te oefenen op singleplayer, al spreek ik dan voor mezelf, en voor de eventuele andere nieuwkomers ;) Maar goed, eerst maar de Quali zien te overleven :loser1:

Grtz!
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

1: In Nascar kennen ze "the lucky dog". Wordt dat hier ook toegepast? Dwv, tijsen safety car krijgt op een bepaald moment de eerste persoon met een ronde achterstand het seintje het veld + safetycar in te halen en zich van een ronde achterstand te ontdoen.

2: Wat is het nu met de pits exit in de Qualy? Gewoon na bocht 2 de baan op, of gelijk voor bocht 1?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik heb ook 15 vragen, maar ik wacht gewoon geduldig tot het BRR wordt gepubliceerd...
:D
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Goedenavond heren,

Kan iemand mij helpen?
Ik kan namelijk niet meer op de server komen.

Krijg dit bericht:
Failed to download/install packages.

Heb de DW12 en indianapolis via steam eraf gegooid. Steam gesloten. Steam weer opgestart en opnieuw gedownload. Helaas geen resultaat.

Groet Nanno
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Zoals al vaker vermeld op dit forum werken we met onze eigen steam workshop items.
Ben je daar op geabonneerd?
Te vinden via MijnSRVN.nl en klik op Algemene informatie.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Als je deze link gebruikt copy & past in Run (Windows toets +R )
dan opent hij hem via je steam applicatie ipv de website waar je weer anders eerst moet inloggen (niet handig)

steam://openurl/https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2503812781
Laatst gewijzigd door Martin Baltus op 08 jun 2021, 23:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Wanneer word de volgorde gepubliceerd voor de qualificatie.
Zodat iedereen weet wanneer hij aan de beurt is.
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Bedankt Martin!! Gelukt
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Johan van Doren schreef: 08 jun 2021, 22:35 Wanneer word de volgorde gepubliceerd voor de qualificatie.
Zodat iedereen weet wanneer hij aan de beurt is.
Dat zal vandaag of morgen wel gaan gebeuren.
Maar het advies is om gewoon bij de start aanwezig te zijn want we geven alleen de volgorde aan en hangen er geen tijdstip aan vast.
Er zullen wel 1 of 2 momenten komen waarbij mensen de server kunnen joinen of verlaten maar we kunnen niet vooraf aangeven hoe laat dat zal zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace evenementen”