Vragen over SRVN 500 2021

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ronald van Dijk schreef: 18 jun 2021, 08:29 Ik moet me afmelden voor de SRVN500.
Joost van der Stoep schreef: 18 jun 2021, 09:58 Ik meld me ook af voor de SRVN500, voor het eerst sinds het evenement plaats vind.
Arjan Veltens schreef: 18 jun 2021, 11:16 Ik moet mijzelf ook afmelden voor de SRVN500.
Hier (op het forum) afmelden is leuk, maar je kan je ook uitschrijven via MijnSRVN :) ;)
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Wat allemaal wel niet kan :lol:
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

nog even over gisteren wat volgens mij niet helemaal lekker ging (buiten het rijgedrag :) ):
- Als geel wordt afgeroepen (niet bij gele vlag) wordt veld opgevangen door pace car, leider rijdt dan toch met met 250 naar pace car toe? dus niet 120 / limiter?
- bij start/herstart niet meer van limiter af na bocht 3!?
- pit uit (bij full course yellow) op limiter blijven rijden tot je op back straight bent
- als je pit uitkomt voor de pace car (op limiter dus) mag je wel met max 250 doorrijden en achteraan sluiten?!
- als je bij een crash betrokken bent, moet je wachten op medical car en dan op ESC drukken wanneer dit gezegd wordt, maar wanneer moet je op medical car wachten? alleen als je niet meer kunt verderrijden? ik bedoel als je schade hebt , kun je dit nog repairen normaal gesproken.
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

Even voor de duidelijk: Ik ben niet onderdeel van wedstrijdleiding of organisatie.

1. Leider rijdt met maximaal 250 naar de pace car toe inderdaad. (In tegenstelling tot wat hier eerder stond, mogen mensen tussen de pace car en leider de pace car pas voorbij als de wedstrijdleiding dit aangeeft)
2. Aansluiten mag nog tussen 3 en 4, daarna op de limiter.
3/4. De regel m.b.t. de pit limiter is in het leven geroepen om te voorkomen dat je weer voor de pace car de baan op kunt komen.
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hoi, nog even een vraag over de eventuele blauwe vlaggen en uitrijden pitstraat..

1.Ik neem aan dat het niet wenselijk is om van het gas te gaan als langzamere deelnemer wanneer er een blauwe vlag gezwaaid wordt. Dit leidt met deze snelheden mogelijk tot gevaarlijke situaties en harmonica effect..
Wat is dus de procedure wanneer er een snellere deelnemer in de spiegel verschijnt?

2.Bij het uitkomen van het apron bocht 2 na een pitstop onder groen, neem ik aan dat er bij voldoende ruimte zo snel mogelijk de buitenlijn wordt gekozen? Zodat er aan de binnenzijde van de baan niet in de weg wordt gereden bij het ingaan van bocht 3 dat mogelijk een gevaarlijke situatie veroorzaakt voor de op dat moment sneller rijdende deelnemers.
Ook bij deze vraag, wat is wenselijk?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

In principe gelden blauwe vlaggen morgen niet. Je mag aan de kant, maar het hoeft niet. Mocht je toch aan de kant willen gaan, dan zou ik dat alleen op de rechte stukken doen door heel lichtjes (60% gasgeven o.i.d.) in te houden en in de bochten gewoon de racelijn aanhouden; Op ovals is niets zo gevaarlijk als onduidelijk rijgedrag. Het is aan de snellere deelnemers om dan hun verlies te nemen en het twee bochten later nog eens te proberen.

Bij het uitrijden van de pitstraat zou ik gewoon rustig richting de racelijn bewegen als daar ruimte voor is. (Ik ben daar zelf al een keer de fout ingegaan door niet goed te kijken en te snel naar rechts te sturen). Tegen het einde van de back straight ben je normaal gesproken op snelheid en kun je gewoon de racelijn pakken. Ook daar ligt de verantwoordelijkheid bij de snellere deelnemers.

EDIT: Nogmaals, voor alle officiële antwoorden hierop moet je bij het BRR en de wedstrijdleiding zijn. Dit is hoe ik het zie.
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Mark de Vries schreef: 26 jun 2021, 13:55 In principe gelden blauwe vlaggen morgen niet. Je mag aan de kant, maar het hoeft niet. Mocht je toch aan de kant willen gaan, dan zou ik dat alleen op de rechte stukken doen door heel lichtjes (60% gasgeven o.i.d.) in te houden en in de bochten gewoon de racelijn aanhouden; Op ovals is niets zo gevaarlijk als onduidelijk rijgedrag. Het is aan de snellere deelnemers om dan hun verlies te nemen en het twee bochten later nog eens te proberen.

Bij het uitrijden van de pitstraat zou ik gewoon rustig richting de racelijn bewegen als daar ruimte voor is. (Ik ben daar zelf al een keer de fout ingegaan door niet goed te kijken en te snel naar rechts te sturen). Tegen het einde van de back straight ben je normaal gesproken op snelheid en kun je gewoon de racelijn pakken. Ook daar ligt de verantwoordelijkheid bij de snellere deelnemers.

EDIT: Nogmaals, voor alle officiële antwoorden hierop moet je bij het BRR en de wedstrijdleiding zijn. Dit is hoe ik het zie.
Bedankt Mark, voor de reactie :) .. Lijkt me ook, met gezond verstand de baan betreden idd. Dat van de blauwe vlaggen lijkt me logisch, anders zijn er geheid ongelukken. Ik zal m'n vraag bij de wedstrijd leiding stellen idd, bedankt voor de toelichting.

Groeten, Jer
Plaats reactie

Terug naar “Simrace evenementen”