2.4 uur van Road America | LMP2 & GTE | 30-08-2020

Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Toen ik de laatste keer online was had ik veel last van lag en de andere rijders ook. Aangezien ik zelf issues met mijn PC heb is dat geen goed referentiekader (kan niet meedoen, PC in reparatie). Maar goed om te weten en om rekening mee te houden voor de race.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

heb overigensook hele rare dingen met Motec. logging die spontaan stopt halverwege rondje. zit er iets geks in de baan maybe?
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest met het zoeken naar een mogelijke oorzaak van de vele crashes. Helaas nog niet iets concreets kunnen vinden. Soms gaat het mis met 3 man online en daarna gaat het 3 dagen goed met een volle server.
Vanmorgen weer wat updates geïnstalleerd van de mod en baan waarin een paar dingen zijn aangepast.

Mocht het mis gaan tijdens de race dan hebben we daar ook een oplossing voor.
Elke ronde worden er logfiles gemaakt die het mogelijk maken een race te herstarten vanaf het moment dat het mis gaat.
Zie het als een SC periode. Ik zal hier tijdens de briefing morgen meer informatie over geven.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we een leuk event gaan krijgen.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Thanks voor de update Martijn :)
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Ik wilde net inloggen op de server maar zie mijn wagen er niet tussen staan.
nr. 169 ZeemeringMedia LMP2
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Ik heb er ook vertrouwen in dat dit een leuke avond gaat worden, en dat klinkt als een mooie oplosssing bij evt crashes van de server :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Martijn Huisers schreef: 29 aug 2020, 16:11 De afgelopen periode zijn we druk bezig geweest met het zoeken naar een mogelijke oorzaak van de vele crashes. Helaas nog niet iets concreets kunnen vinden. Soms gaat het mis met 3 man online en daarna gaat het 3 dagen goed met een volle server.
Vanmorgen weer wat updates geïnstalleerd van de mod en baan waarin een paar dingen zijn aangepast.

Mocht het mis gaan tijdens de race dan hebben we daar ook een oplossing voor.
Elke ronde worden er logfiles gemaakt die het mogelijk maken een race te herstarten vanaf het moment dat het mis gaat.
Zie het als een SC periode. Ik zal hier tijdens de briefing morgen meer informatie over geven.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we een leuk event gaan krijgen.
top! b:)like
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Bedankt Martijn voor de update, heb er zin in vanavond.
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Ronnie Zeemering schreef: 29 aug 2020, 20:45 Ik wilde net inloggen op de server maar zie mijn wagen er niet tussen staan.
nr. 169 ZeemeringMedia LMP2
En gefixt. Dank daarvoor!
Bram Krekels
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2019, 14:55

Allereerst; ik ben tegen de reglementen in van de server gegaan, waarvoor mijn excuus. Ik kon de rest van mijn avond de pc goed gebruiken nadat ik van de baan werd gereden na ongeveer 15 minuten.

Ik denk dat het bij deze races goed is om te gaan kijken naar rijgedrag. Omdat er geen straffen op staan is het in principe mogelijk om te doen wat je wilt. Ik rijd zo clean mogelijk want ik wil graag gewoon die race uitrijden, maar je bent afhankelijk van anderen. In het begin al wat geduw en getrek, ondanks het duidelijke bericht dat dat weinig zin heeft. Daarna goed geraced met Twan, waarbij het goed was om te zien dat het ook allemaal netjes kan.

De meeste LMPs kwamen goed voorbij, helaas heeft Verlouw het topic niet goed gelezen. De GTE's houden zoveel mogelijk de racelijn, de LMPs wijken van de lijn af om in te halen. Ik zag al een aantal LMPs en GTEs van de baan vliegen volgens mij, dus was er al bang voor. Verlouw leek het slim om in de snelste bocht, terwijl ik instuur, toch even zijn auto op de racelijn ertussen te zetten. Helaas zit de muur daar links dichtbij, dus het was over en uit voor mij. Als je daar heel even wacht, kun je op het snelle stuk erna makkelijk erlangs. Zolang racegedrag in deze races niet gestraft kan worden, zit ik ze even uit.
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

Allereerst mijn excuses aan diegene die ik van boven uit de lucht aanviel vanuit de pits... Ik weet niet wie je was want ik kon niet op tijd terug voor de replay (ik was even aan het uitrazen....) en de live stream liet helaas niet zien wat er gebeurde\:
Ruim voor mijn eerste pitstop ging ik in de rondte en besloot avast naar binnen te gaan. Helemaal aan het einde van de race bleek dat net een rondje te vroeg te zijn geweest want ik moest nog naar binnen voor een splash and dash, ondanks het trachten de besparen van de brandstof.
Ik ben best vaak als oefening de pits binnen gereden dus ik heb geen idee wat ik er fout deed behalve dan te laat remmen waardoor ik mijn wielen blokkeerde en tegen en OVER de pitmuur heen knalde. In een split second stond ik dus midden op de straight!!! Het duurde niet lang voordat iemand boven op me zat. Geen idee wie, ik meende nog iets blauws en Porsche te herkennen. Nog geprobeerd de race uit te rijden maar ik kwam zonder brandstof te staan... helaas weer een DNF.... :(
Mocht iemand een replay hebben... ik hou me aanbevolen!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Het was weer een mooi evenement. Geen eenvoudige voor 2.4 uur op dit circuit.

Ik heb goed gereden en uiteindelijk in mooi tactisch gevecht met Twan Capellen gekomen op p9.
Over algemeen ging het in halen erg netjes maar in de slotfase waren er een aantal die opeens haast kregen in de lmp klasse en in gingen halen op onhandige plekken. Dat resulteerde dan in schade, spins, muur, nog meer schade en 2 plekken verliezen voor mij. Niet Leuk en Onnodig!

Dat wilde ik toch, nu maar dan direct na de race, even kwijt.

Verder iedereen bedankt van de organisatie/streaming en deelnemers voor de leuke avond.

PS.Marijn Pfeiffer kreeg een monitor issue op het einde helaas. Botte pech vanaf p1.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

@Ronnie ik was de gelukkige die je probeerde terug te koppen de pits in. Jammer ging echt lekker de laatste stint.

Ik vond het een leuk evenement, maar ik heb me wel vaak gestoort aan de lmp rijders, vooral in het eerste en laatste deel van de race. Niet even wachten, en met uit accelereren er langs af, maar vlak voor de bocht hem er nog even voor duwen. Martijn heeft het meerdere malen aangegeven tijdens de briefing, maar vele leken het niet gesnapt te hebben. Ik zal zeker ook mijn fouten gemaakt hebben, en heb een touche gehad met Van Dijk, excuses hiervoor maar echt handig was dit ook niet van jouw.

Al met al een geslaagd evenement, chapeau voor de mannen achter de schermen.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ronnie Zeemering schreef: 30 aug 2020, 22:59 Allereerst mijn excuses aan diegene die ik van boven uit de lucht aanviel vanuit de pits... Ik weet niet wie je was want ik kon niet op tijd terug voor de replay (ik was even aan het uitrazen....) en de live stream liet helaas niet zien wat er gebeurde\:
Ruim voor mijn eerste pitstop ging ik in de rondte en besloot avast naar binnen te gaan. Helemaal aan het einde van de race bleek dat net een rondje te vroeg te zijn geweest want ik moest nog naar binnen voor een splash and dash, ondanks het trachten de besparen van de brandstof.
Ik ben best vaak als oefening de pits binnen gereden dus ik heb geen idee wat ik er fout deed behalve dan te laat remmen waardoor ik mijn wielen blokkeerde en tegen en OVER de pitmuur heen knalde. In een split second stond ik dus midden op de straight!!! Het duurde niet lang voordat iemand boven op me zat. Geen idee wie, ik meende nog iets blauws en Porsche te herkennen. Nog geprobeerd de race uit te rijden maar ik kwam zonder brandstof te staan... helaas weer een DNF.... :(
Mocht iemand een replay hebben... ik hou me aanbevolen!
Hé Ronnie, was een mooi staaltje vlieg kunst 😂. Helaas zit je dan op de bult en zien de mensen je dus niet aan komen. Vlm heb je denk ik een man of 4/5 meegenomen waaronder teun met wie ik samen de auto deelde. Wat ik zelf kon zien was dat je te hard de pits in reed en wat je al omschreef probeerde af teremmen. Bij lmp gebeurt het vaak dat dan de kont helemaal weg breekt. En dan is het balen dat de pit muur daar als schans speelde.
Gelukkig hebben wij nog de race uitgereden al leek het alsof we met een indycar oval auto reden 😂
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

@Teun en @Gijs en de anderen. Echt balen! Niet een fijne manier om de race zo te eindigen... mijn excuses!
Zoals gezegd heb ik vaak de pit in rijden geoefend. Ik wist van tevoren dat ik een plek zou verliezen. Ik denk dat doordat de tank zo leeg was (want dat was met het oefenen natuurlijk niet zo...) de achterkant inderdaad extra snel weg brak. En ik vanwege frustratie van in de laatste ronde natuurlijk ook nog 5 meter later remde.. :P
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Manuel Willems schreef: 30 aug 2020, 23:33 ....maar ik heb me wel vaak gestoort aan de lmp rijders, vooral in het eerste en laatste deel van de race. Niet even wachten, en met uit accelereren er langs af, maar vlak voor de bocht hem er nog even voor duwen. Martijn heeft het meerdere malen aangegeven tijdens de briefing...
Sluit me er helaas bij aan....
:eggstick:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Enerverende avond met een minder fijn begin. De eerste paar laps was het uiteraard rustig en beetje aftasten en ik was daarbij eerst in kort in gevecht met Bas en even later Niels. Na een paar laps kwam ik slecht uit de backstraight en ik zag uit mijn ooghoek Niels laat remmen waar hij me bij de chicanes voorbij kon. Ik had een betere exit in de laatste bocht en kon er op de finish straight weer naast komen en bocht een de binnenkant pakken. Helaas ging het voor bocht twee fout, ik dacht dat Niels verder achter me zat en ging wat naar links om de apex van bocht twee goed te kunnen aansnijden. Maar Niels zat dus nog te ver naast me er was kontakt :( en we gingen alle twee stuur/remloos over het gras de muur in. Impact bij mij viel mee slechts wat bodywork schade, maar helaas voor Niels/Marc meer schade en lange repairtijd. Ook hier nogmaals excuses.

Een of twee laps later was het weer raak nu net na bocht twee, was het ditmaal niet zelf maar er was iemand gespind en die gleed over het gras weer de baan op. Kon net niet genoeg naar recht sturen en werd aangetikt en ging rond. Door die twee incidenten had ik uiteraard helemaal geen aansluiting meer met het gte veld dus het werd grotendeels zeker in het eerste deel van de race een lange solo trainingssessie. Alleen ergens na de eerste pitstop nog een tijdje een leuk gevecht met Roel gehad :thumbs_up:.
Richting einde van de race had ik als gepland een relatief late laatste stop gemaakt en kon in de lichte auto op nieuwe bandjes redelijk snel inlopen op Niels Hampsink en Martin Baltus. Niels kon ik voorbij toen hij ergens een klein momentje had en was daarna vol aan het pushen richting Martin. Maar iedere keer waar ik dichterbij kwam had ik verkeer op een lastig punt en verloor de aansluiting weer.
Ging te hard pushen en in de laatste lap was mijn race nog bijna voorbij. Ging veel hard en daardoor te wijd in bocht een daardoor zelfs het gras op en met een halve spin de muur in. Kon gelukkig met nog meer blikschade uitrijden naar uiteindelijk toch nog p5.

Nog even mbt verkeer gezien vanuit GTE standpunt dat ging naar mijn idee over het algemeen best aardig. Meestal pakten de lmp2's een net punt om voorbij te schieten. Maar ook zeker wat momenten momenten gehad waar een lmp2 het deed op een plek waar ik het niet direct verwachtte. Er waren diverse punten waar het al lastig genoeg was om als GTE 'gewoon je lijn te houden' en dan een 'twijfelende doe ik het wel/niet' aktie van een lmp2 erbij maakte het soms toch wel interessant. Maar dat zal andersom gezien ongetwijfeld precies hetzelfde aangevoeld hebben :) .

Thanks aan rijders/organisatie en streamers en ja doe de volgende event maar met een lekkere plensbui ;)
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 31 aug 2020, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Tot aan mijn uitvalbeurt een leuke race gehad.
Dit was mijn eerste race sinds de laatste race het GT kampioenschap afgelopen seizoen.
In de zomer druk bezig geweest met verhuizen en klussen. Vandaar dat ik ook jammer genoeg alle zomercompetities aan mij voorbij moest laten gaan. Multiclass en endurance racen vind ik heel gaaf dus ik keek wel uit naar deze race. Dat ik nog een beetje roestig was bleek wel uit de kwalificatie. Ik begreep er helemaal niks van dat ik maar niet aan mijn normale tijden kwam. Ik kwam er te laat achter dat ik geen 11L in de tank had, maar voor 11 ronden......Dus met 29L de kwalificatie gereden en daarmee een 1:59.8 kunnen rijden.

De start verliep soepeltjes en ik kon gelijk wat druk zetten. Dit leverde mooie gevechten op en uiteindelijk reed ik op P4. Daarop kon ik langzaam naar teamgenoot Niels rijden die mij voorbij liet. Roy en Matthieu waren al te ver weg. Door het uitvallen van Roy reed ik op P2 met Matthieu op 25 seconden voorsprong. Het gat bleef min of meer gelijk gedurende de 1ste stint. Na de pitstops won Matthieu 10 seconden en ik had het vermoeden dat hij minder brandstof had meegenomen. De 2de stint reed ik constante rondetijden en was niet in een direct gevecht. Zo nu en dan wat langzamere rondetijden door verkeer, maar het ging op zich lekker. Ik had niet de illusie dat ik de race nog kon winnen. Matthieu reed ijzersterk en kort na zijn 2de stop (hij had dus inderdaad veel minder getankt) kwam ik aan de leiding te liggen. Echter begonnen voor mij de (technische) problemen.

Ik kreeg last van stutters (ik rijd met VR) gevolgd door een freeze in de lange rechter doordraaier. Daarvan herstelde het beeld en kon ik gelukkig verder. Een paar ronden later gebeurde het nog een keer in dezelfde bocht, maar helaas herstelde het beeld nu niet meer. De game crashte niet want ik hoorde nog steeds geluid, maar het beeld stond gewoon stil. Omdat ik niet wist waar ik op de baan stond heb ik zo snel mogelijk rfactor afgesloten om anderen niet in de weg te zitten. Later in de stream zag ik dat veilig op het gras was beland. Enorm balen want een goed resultaat was zeker mogelijk.

Het probleem met de screen freezes in VR had ik ook in 2.4 Le Mans alleen veel heftiger. Toen heb ik uiteindelijk de race met triple screen gereden. Daarna met VR probleemloos de SRVN500 gereden. En nu ging het heel lang goed (ervan uitgaande dat het probleem was opgelost), maar ging het uiteindelijk plots toch fout. Het probleem heb ik sinds de update van rF2 eerder dit jaar. Daarvoor nooit last gehad. Vreemd, maar voorlopig voor mij even geen rF2 in VR meer.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Hier ook wel een leuke race avond gehad. Eigenlijk iets te weinig geoefend, voornamelijk op de softs geoefend en de mediums en hards bijna niet aangeraakt om goed te kunnen vergelijken. Kort voor de race had ik nog een extra keer dit topic doorgenomen en las ik iets over tegelijk banden en fuel doen... Of toch niet, ik was het gewoon vergeten toen de race begon lol. Zodoende de gok genomen om met Hards te starten en te dubbelstinten. Dit bleek uiteindelijk niet de goede keuze te zijn want Pfeifer en Bakker waren al lang verdwenen haha. Gewoon alles op Softs en banden wisselen elke pitstop was geloof ik de strategie voor de LMP2's. Zo was het ook een beetje een leerervaring voor mij in deze auto. Het duurde me erg lang om een setup te vinden, maar deze auto rijd gewoon ietwat unieker dan anderen waarmee ik gereden hebt, dus het was een kwestie van aanpassen en niet terugvallen in gewoontes kwa setuppen en rijden. Vooral de achterkant is erg gevoelig bij het aanremmen en iets te snel downshiften en je staat achterstevoren.

Zo ook een situatie in ronde 10 bocht 2 waardoor er 2 auto's tegen mij aan kwamen, mijn excuses daarvoor Martin Baltus en Lennart Lippens. Daarna snel genoeg geleerd de rembalans wat meer naar voren te houden ipv achter, ook als je op het vuil of vlak achter iemand aan rijd zo blijkt het.
Later in de race in ronde 48 bij bocht 13 tikte ik Charles Kohnen er af. Dit was niet mijn bedoeling, maar ik wil er wel bij zeggen dat je erg 'twijfelig' rijd en je veel in het midden van de baan reed ipv links of rechts, en dat pakte in dit geval niet goed uit, sorry!

De 2e pitstop naar Mediums gegaan om te kijken of die misschien te dubbelstinten zijn zonder tempo in te leveren, en een 3e en laatste pitstop toch maar naar de Softs. Ik had hier en daar door de hele race iets zitten te sparen met fuel zodat alles wat ruimer uit zo komen, en toch moest ik de laatste 5 ronden van de race wel heel erg sparen door de koppeling in te drukken en te coasten, net die enkele ronde die bij 1 van m'n stints te kort uit kwam kwa fuel...

Na een groot deel van de race in niemandsland gereden te hebben vermaakte ik me wel, het multiklasse aspect helpt daar bij best goed. De 2.4 uurtjes gingen sneller voorbij dan ik voorheen in gedachte had, zeker omdat ik ook solo reed, dus dit is voor herhaling vatbaar.
Uiteindelijk 2e geworden. Maar ik lees dat Pfeifer een probleem had waardoor zijn crash veroorzaakt was, dus eigenlijk werd ik gewoon 3e ;)
In de toekomst misschien wat meer oefenen en de juiste banden kiezen en dan kan ik het wellicht wat spannender maken voorin haha. Nog een keer gefeliciteerd aan de winnaars en podium finishers in beide klassen!
Ronnie Zeemering
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 mei 2020, 14:07
Racestuur: OSW, GT Simracingcoach stuur
Locatie: Groningen
Contact:

@organisatie:
is er een replay beschikbaar die ik kan krijgen?
Ik ben erg nieuwsgierig naar mijn incident mml...!
Plaats reactie

Terug naar “Simrace evenementen”