Clubavond oude tijden! 02-08-2020

Piet Smeitink
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2017, 20:28

Wordt dit ook gestreamd op YouTube oid?
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Nee, deze avond hebben we geen stream.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Clubavonden zijn er om even "stoom" af te blazen en gewoon ff wat racen met leuke auto's op niet alle daagse banen.
Geen stream, geen skins, geen setup moeilijkheden, gewoon fun.
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Hoi,

Als er nog plek is doe ik ook graag mee morgen :)
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Ik doe ook wel ff mee vanavond! Leuk!
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Edward Hoekstra schreef: 01 aug 2020, 19:27 Nee, deze avond hebben we geen stream.
Jammer voor de fans :D
Gebruikersavatar
Rick Vromans
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2020, 17:31
Racestuur: Fanatec CSL Elite/F1-E wheel
Locatie: Roosendaal

ik zou ook graag willen deelnemen.

grtzz Rick
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Ik wil ook nog wel deelnemen vanavond
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Heren weer bedankt voor deze avond.
Ik heb wel gemerkt dat er sommige overmoedig zijn en dingen doen die niet echt kunnen of haalbaar zijn.
Nu is het een clubavond maar bij de reguliere competitie is dit niet gewenst.
Dus pas je rijgedrag aan als je verder wilt komen of vooral veel oefenen in verkeer.
Bart Oosterveld
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2018, 17:07

Was een leuke avond. tijdens de training bleef ik maar spinnen en had daarom mijn zinnen gezet op het alleen uitrijden van een race. maar alle drie de races de eindstreep gehaald. komen er nog meer van zulke avonden?
Bart Huizinga
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2020, 20:31
Racestuur: T500RS
Locatie: Thorn

Jos bedankt voor deze plezante avond. Er werd inderdaad flink gestunteld. Door goed uit het gedrang te blijven heb ik een overwinning en mooie 4e plek kunnen behalen. Dat is een goede motivatie om lid te gaan worden.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Race 1 ging prima, race 2 alle chaos weten te ontwijken, maar na de herstart weer om de chaos heen gereden te zijn kreeg ik daarvoor een stop and go aan m’n broek? Track limits ofzo.... toen er wel klaar mee 😂
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Ik vond het lekker racen, verrassend leuke auto ook. Een volledige reversed grid op een funrace van 15 min is natuurlijk vragen om 'actie'. Hoort er een beetje bij denk ik :).
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Allereerst een bedankje aan Jos voor deze avond.
Goede kombi , auto en track .

Race 1 was een mooie race van P16 naar P10 en een goed gevecht met Marcel van der Heiden ..top.

Race 2 na de herstart kon ik naar P6 maar door een foutje wat schade en de box in . ergens rond de P19 finish.

Race 3 .. mmm .. eigenlijk geen woorden voor .. maar toch ..na de herstart in de ronde getikt en verder op P15.
Rob van de Brink en Johan van Doren voor mij .
Opkomen rechte stuk , start finish , ging Rob beetje ver naar buiten waardoor ik een betere exit had en zo op top speed aan Rob voorbij kwam.
Maar ja ... bij het aanremmen van bocht 1 bleek dat ik een soort van extra rem was voor Rob . Vol bij mij van achter erin , geen rem of het gas bleef hangen , met gevolg ik de muur in en mijn mooie Megane krom was. Was er op dat moment een beetje klaar mee en ESC gedrukt.
Het kan gebeuren , hiervan kan alleen maar van geleerd worden zoals je ook zelf al aangaf , maar had toch in de chat of ergens een sorry verwacht.
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Ja ik heb een prima avond gehad. Leuke auto om mee te racen. En ja chaos met een complete reversed grid en een race van 15 min is volgens mij onoverkomelijk. Als mensen er iig iets van hebben geleerd is het al prima denk ik. Zelf heb ik vooral rustig om de chaos heen proberen te rijden en dat ging prima
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Naast het (hopelijk) hebben van veel plezier is een beetje chaos inderdaad onoverkomelijk bij clubavonden. Lijkt mij geen enkel probleem de avonden zijn zeker mede bedoeld om te oefenen/leren. Het zal er dus altijd wat rommeliger aan toegaan als in reguliere races. Ik heb me ondanks dat ik in alle drie de races ben rondgetikt/aangetikt/gecollecteerd bij incidenten prima geamuseerd.

Ik heb wel diverse keren met grote ogen o wow geroepen. Had al een tijdje geen clipjes meer gemaakt maar sommige van de ' o wow' momenten om me heen vond ik ditmaal frapant genoeg om even snel wat dingen achter mekaar te plakken.
Mocht iemand zichzelf in de clip herkennen bij een aktie waar iets verkeerd of bijna verkeerd afloopt het is van mijn kant absoluut niet bedoeld als vingerwijzen, pak het op als opbouwende kritiek bruikbaar als leermoment. Dit zijn verder alleen nog maar de highlights van dingen die direct om mij heen gebeurden, maar wat ik zo op teamspeak opving zijn er door het hele veld heen nog wel meer 'spannende' momenten geweest.

lk kan iedereen alleen maar aanraden om de replays er nog even bij te halen en in fast forward de eigen race nog een na te lopen om zo te zien waar misschien iets toch net even anders had gekund. Zeker als je zelf toch al ergens een vraagteken bij een aktie had. Racen in clubavonden zijn vooral leerzaam als je momenten achteraf zonder hoog adrenaline gehalte in je bloed nog eens rustig bekijkt.

Van mijn kant uit nog sorry aan Jurgen voor de onbedoelde divebomb in race 3, had ik ook al op TS geroepen maar je zat in een ander kanaal. Je remde vroeger dan ik verwachtte was geen bewuste (te late) inhaalpoging maar ik kon hem er nog maar net naar rechts gooien, sneu dat jij daardoor toch nog spinde.

Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Ger, mooi om zo alles ff terug te zien, heb zelf ook een aantal momenten mee gemaakt en hier en daar ook een actie gemaakt die niet handig was. Probeer daar van te leren. Exusses aan degene die in geraakt of in de weg gezeten heb.

Verder zou ik willen vragen, dit soort evenementen vaker te organiseren zodat het leerproces kunnen doorzetten, zowel voor mij als denk ik ook voor een groot aantal andere rookies zal dit welkom zijn .
Rijden met zo een grote groep auto's is toch lastig op een andere wijze na te bootsen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Rob Smit schreef: 03 aug 2020, 12:29 zodat het leerproces kunnen doorzetten, zowel voor mij als denk ik ook voor een groot aantal andere rookies zal dit welkom zijn .
Rijden met zo een grote groep auto's is toch lastig op een andere wijze na te bootsen.
Mbt leren val ik waarschijnlijk in herhaling daar helpt naar mijn idee vooral een ding, races rijden, races rijden en daarnaast dan nog een keer races rijden en daarmee bedoel ik dan online races. Offline races tegen AI's zijn ook leuk maar alleen daarmee krijg je de onvoorspelbaarheid van ' echte' races nnoit mee onder de knie, voor zover dat uberhaupt al mogelijk is :)

Dus zo veel mogelijk meedoen of het nu clubavonden , evenementen of kampioenschappen zijn en dan niet laten afschrikken als je verder achterin het veld zit. Zeker zo lang je niet helemaal comfortabel in een auto voelt daar dan net rustiger afwachten tot er een echte kans is geeft vaak een lekkerder gevoel en eindresultaat als die ene poging wagen die dan toch net mislukt. De grenzen leren herkennen en kleinere kansjes benutten leer je later al doende.

Dat gaat voor de meesten onder ons op en dat is niet binnen een dag of een paar races geleerd. Er zijn natuurlijk de ' alien' uitzonderingen die het wel meteen kunnen maar volgende mij is het verstandig om er in het begin gewoon van uit te gaan dat je/we/ik helaas die alien niet zijn :D en het zullen moeten hebben van veel race oefening. Dus tot ergens op de baan :).
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Ger Peeters schreef: 03 aug 2020, 13:41
Rob Smit schreef: 03 aug 2020, 12:29 zodat het leerproces kunnen doorzetten, zowel voor mij als denk ik ook voor een groot aantal andere rookies zal dit welkom zijn .
Rijden met zo een grote groep auto's is toch lastig op een andere wijze na te bootsen.
Dus zo veel mogelijk meedoen,
Duidelijk, sinds mijn lidmaatschap begin mei, alles mee gereden wat er was. Indy (helaas alleen Qually en Bumbday), LeMans 2.4 , Puma Cub en heb daar al een hoop geleerd en ga hier zeker mee door.
Voor Road Amerika heb ik me ingeschreven en zal ook in 2020-01 me zeker in 1 klasse inschrijven (F4) en misschien nog voor een 2e.
Zal me uiterste best doen om goed te rijden en vertrouw op een begrip als het een keer mis gaat.
Ger Peeters schreef: 03 aug 2020, 13:41 Dus tot ergens op de baan :).
We gaan elkaar zeker zien :thumbs_happy:
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Goed filmpje Ger.

Een heel hoop dingen die ik voorbij zie komen zijn gewoon onkunde inderdaad.
Echter zou ik toch graag de persoon die op 1:05 in beeld komt graag willen vragen of niet lid te worden of zijn lidmaatschap niet te verlengen want dat slaat echt helemaal nergens op....
Plaats reactie

Terug naar “Simrace evenementen”