2.4 uur van Daytona

Gebruikersavatar
SRVN Events
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 feb 2016, 11:11

2.4 uur van Daytona

Bericht door SRVN Events » 11 dec 2019, 22:06

2.4 uur van Daytona
LMP2 & GTE @ Daytona Road Course
12 januari 2020

Afbeelding

Introductie
Na het succes van de 2.4 uur van Daytona alweer bijna twee jaar geleden, vonden we het weer voor herhaling vatbaar. Dit keer niet met GT3, maar multiclass met GTE en LMP2. De kwalificatie en de race zijn op dezelfde avond: 12 januari. En voor mensen die deze race met meerdere deelnemers op één auto willen rijden maken we een Driver-swap mogelijk.
Wees er snel bij want vol is vol!

Sim Formula 2020 / InterClassics
Zoals jullie op onze website en in de S397-roadmap hebben kunnen lezen vindt 16 t/m 19 januari 2020 het Sim Formula simrace-event plaats in Maastricht, in samenwerking met InterClassics, de grootste autobeurs van de Benelux (zelfde data/locatie).
Toegang tot Sim Formula is gratis, maar voor beide winnaars van de 2.4 uur van Daytona (LMP2 en GTE) hebben we ieder twee vrijkaarten te vergeven voor InterClassics! (dag naar keuze)

Tijdschema
19:00 - Briefing alle rijders (aanwezigheid op TeamSpeak verplicht!)
19:15 - Kwalificatie alle klassen (15 minuten, private)
19:30 - Warmup (10 minuten)
19:40 - Start race (2.4h = 2:24h = 144 min + 3 min extra voor opwarmronde)
22:10 - Einde race

Benodigdheden
LMP2 & GTE auto's van het Endurance pack (DLC): https://store.steampowered.com/itemstor ... tail/1004/
Daytona (automatisch via de server)
Voor wie zelf een skin wil maken: je kunt de standaard-templates gebruiken die worden meegeleverd door rFactor2, te vinden in ...steamapps\common\rFactor 2\Templates

Weerbericht
Afbeelding
De virtuele starttijd in rFactor 2 is op 15:00 uur ingesteld en de tijd loopt op 3x normale snelheid.

Letop: aangezien de race eindigt in het donker is het uiteraard toegestaan om de verlichting aan te hebben (ook vanaf de start). rF2 zal tijdens de race op een gegeven moment aangeven dat het voeren van verlichting VERPLICHT is als deze nog uitstaat, zorg dus dat je een knop hebt ingesteld om de koplampen aan te zetten. Doe je dit niet binnen een x aantal seconden wordt je direct gediskwalificeerd door rF2!

Serverinstellingen
Auto-clutch: on
Damage: 70%
Bandenslijtage: 1x
Skin transfer: open

Startprocedure
Tijdens de races wordt er gebruik gemaakt van een handmatige rollende start. Hiervoor gelden de volgende instructies (gelijk aan het afgelopen NK-GT3 en DTCC-kampioenschap):
Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes.
Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.
De leider van de GTE neemt 5 seconden ruimte tot de laatste LMP2.

Green line
De green-line bevindt zich t.p.v. de groene lijn ;) , vlak voor de pit-entry:
Afbeelding

Tracklimits
Op het gedeelte tussen de Pit-entry en Bocht 1 geeft de dubbele gele lijn de baangrens aan, het is hier niet de bedoeling deze lijn te kruisen:
Afbeelding
Afbeelding
We passen de automatische tracklimits op dit stuk echter niet aan, omdat het mogelijk moet zijn om in druk verkeer uit te kunnen wijken naar dit gedeelte, zeker gezien de lastige remzone voor bocht 1.

Als aanvulling op de tracklimits, de server staat zo ingesteld dat iedere 3e cut-track een Drive Through oplevert, dus:
  • 1e cut = Warning
  • 2e cut = Warning
  • 3e cut = Drive Through penalty
  • 4e cut = Warning
  • 5e cut = Warning
  • 6e cut = Drive Through penalty
  • etc...
Letop: sinds rf2-build 1.1116 (05-11-2019) is het zo dat het aantal cuts niet meer wordt gereset bij een driver-swap, vergeet dus niet bij een driver-swap je teamgenoot te vertellen hoeveel Warnings je al hebt gehad.
[/list]

Blauwe Vlaggen
Tijdens het evenement gelden de normale blauwe-vlagregels voor het inhalen binnen jouw klasse, maar niet voor het inhalen tussen de klassen. Wanneer een GTE-rijder een andere GTE-rijder op een ronde zet, gelden de blauwe vlaggen als normaal; maar wanneer een LMP2-rijder een GTE-rijder op een ronde zet, gelden de blauwe vlaggen niet. In dat laatste geval is de blauwe vlag puur en alleen een signaal om aan te geven dat er een snellere deelnemer uit een andere klasse aankomt. Het is dan aan de snellere deelnemer om netjes te passeren en aan de langzamere deelnemer om daar netjes aan mee te werken.

Vuistregels bij het inhalen/ingehaald worden
  • Wees voorspelbaar. Onverwachte uitwijkbewegingen leiden vaker tot schade dan tot veilig passeren.
  • De langzamere rijder volgt zoveel mogelijk de gebruikelijke racelijn. De snellere rijder haalt zoveel mogelijk op de gebruikelijke manier in.
  • Haal bij voorkeur in op de rechte stukken. Haal anders in bij het uitkomen van de bocht. Rem iemand eventueel veilig uit in de remzone. Haal alleen in de bocht in als daar genoeg ruimte voor is.
  • Inhalen gaat doorgaans het beste als de snellere rijder op geduldige wijze een overtuigende inhaalbeweging maakt en de langzame rijder zo goed mogelijk meewerkt.
  • Communiceren werkt. Een langzamere rijder kan via een keer knipperen met de koplampen aan een snellere rijder het signaal geven dat hij kan inhalen. Evenzo kan een snellere rijder knipperen om aan te geven dat hij in gaat halen. Met de lampen knipperen geeft overigens geen voorrang. Blijf dus goed opletten.
Aanmelden
Tijdens dit evenement is er ruimte voor 44 deelnemers, waarbij we streven naar een verdeling tussen LMP2 en GTE van 17/27. Wil je deelnemen, dan dien je een bericht achter te laten in dit topic. Je wordt dan op de inschrijflijst gezet.
Vermeld bij het inschrijven in welke klasse je wilt deelnemen. Indien je met meerderen op één auto wilt rijden, vermeldt dan alle namen bij de inschrijving.

GTE: De autokeuze hoef je niet bekend te maken, maar zodra je deelneemt aan de kwalificatie, staat de auto vast. Je kunt met maar één type auto deelnemen aan de kwalificatie. Met die auto start je tevens ook de race.

Driver-swap
  • Voor mensen die deze race met meerdere deelnemers op één auto willen rijden maken we een Driver-swap mogelijk.
  • De wissel zal tijdens de pitstop geen extra tijd gaan kosten, dus je kunt wisselen zo vaak je wilt.
  • Indien men een team inschrijft vermeld dit duidelijk bij de inschrijving.
  • De rijder die de kwalificatie doet moet ook de race starten.
  • Om de stabiliteit van de server te waarborgen tijdens de race, worden alle deelnemers vriendelijk doch dringend verzocht niet langer dan 5 minuten als spectator door te brengen in de server. Mocht je langer blijven, dan bestaat de mogelijkheid dat je gekickt wordt.
  • Zorg ervoor dat alle deelnemers die een driver-swap uitvoeren de volgende stappen meester zijn:
    • Voordat je de server in gaat, zet je in-game bij NETWORK SETTINGS de SPECTATOR op ON, daarna kun je de server in.
    • In de server klik je op de naam van je wisselpartner en druk je de PASSENGER SELECT-toets. Die moet je aanwijzen bij CONTROLS (standaard 'P'). Daarna druk je op RACE zoals je zou doen als je zelf rijdt.
    • De melding "YOU ARE NOW DRIVING WITH NAAM" of "NAAM IS NOW DRIVING WITH YOU" verschijnt.
    • De bestuurder vraagt een pitstop aan, scrollt naar DRIVER en gebruikt LCD LEFT of LCD RIGHT om de nieuwe rijder te selecteren.
    • Maak een pitstop. Aan het einde van de pitstop gaat de controle over van de ene naar de andere deelnemer.
    • Na de wissel drukt de uitgestapte deelnemer op de PASSENGER SELECT-toets en daarna op ESC.
  • Mocht het gebeuren dat je tijdens het rijden uit de server wordt gegooid, dan kun je gewoon weer terug de server in en de race hervatten in de ronde dat je verdween, al moet je die ronde wel weer vanuit de pitbox aanvangen. Je teamgenoot kan dit echter niet voor je doen. Je zult dus altijd de bovenstaande driver swap-procedure moeten volgen om van rijder te wisselen. Mocht het rejoinen niet lukken, herstart dan je computer en probeer het opnieuw.
Wachtwoord server
event20

Deelnemers
LMP2
  1. Thierry vd Heijden
  2. Mark de Vries / Wilbert Velthove
  3. Johan van Doren / Luciano van Valkenburg
  4. Edward Hoekstra
  5. Serge Bakker / Tim de Ruig
  6. Walther Berk
  7. Bart Bosschieter
  8. Wouter Bosschieter
  9. Twan Capellen
  10. Ger Peeters
  11. Jan Feenstra
  12. Niek Jacobs
  13. Jeroen Huisers
  14. Daan Hut / Roland Hut
  15. Roland den Hollander
  16. Jean-Paul van Aerle
  17. Berry Witman
  18. René de Ruijter
Reservelijst
GTE
  1. Patrick Smid
  2. Albert van Mourik
  3. Jos van der Sterren
  4. Robert Bults
  5. Lennart Lippens
  6. Pascal de Birk
  7. Nanno van der Poel
  8. Michael Jaggie
  9. David Davine
  10. Niels Hampsink
  11. Marc Vermeer / Niels Hoogeveen
  12. Ruud van der Horst / Nicola Abate
  13. Jerry van Rijsbergen / Jeremy Voorn
  14. Ben Fennema / Jarno de Visser
  15. Robin de Jong / René Hoogterp
  16. Xiomar Elizabeth
  17. Manuel Willems / Cas Brinkhuizen
  18. Ivo de Groot
  19. Martin Baltus / Tom Dubois
  20. René Vos
  21. Mike Bult
Reservelijst
Laatst gewijzigd door SRVN Events op 12 jan 2020, 16:52, 40 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2445
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Albert van Mourik » 11 dec 2019, 22:29

Thierry van der Heijden Lmp2
Patrick Smid Gte
Albert van Mourik Gte

Dank u

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #??


Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 832
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Waalwijk

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Mark de Vries » 11 dec 2019, 22:53

Mark de Vries - LMP2

Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1180
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Jos van der Sterren » 12 dec 2019, 00:05

Jos van der Sterren BMW M8GTE

Johan van Doren
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Johan van Doren » 12 dec 2019, 06:45

Johan van Doren lmp2

Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 214
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Broeksterwoude

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Edward Hoekstra » 12 dec 2019, 07:24

Edward Hoekstra lmp2

Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 807
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contacteer:

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Robert Bults » 12 dec 2019, 08:54

Robert Bults GTE

Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G25
Locatie: Haarlem

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Serge Bakker » 12 dec 2019, 11:10

Serge Bakker - LMP2

WaIther Berk
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door WaIther Berk » 12 dec 2019, 11:29

Walther Berk LMP2

Bart Bosschieter
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2017, 18:25

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Bart Bosschieter » 12 dec 2019, 11:29

Bart Bosschieter - LMP2
Wouter Bosschieter - LMP2

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk


Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 492
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE
Locatie: Voorburg

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Lennart Lippens » 12 dec 2019, 11:32

Lennart Lippens - GTE

Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 106
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Pascal de Birk » 12 dec 2019, 11:44

Pascal de Birk - GTE
Nanno van der Poel - GTE
Michael Jaggie - GTE
David Davine - GTE
Niels Hampsink - GTE

Gebruikersavatar
Ger Peeters
Berichten: 2651
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Ger Peeters » 12 dec 2019, 12:04

Twan Capellen lmp2
Ger Peeters lmp2
Jan Feenstra lmp2

allen geen rijderswissel

Niek Jacobs
Berichten: 129
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Niek Jacobs » 12 dec 2019, 12:21

Niek Jacobs LMP2

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 215
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Roel Palmers » 12 dec 2019, 12:37

Bram Krekels - GTE
Roel Palmers - GTE

René de Ruijter
Berichten: 332
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door René de Ruijter » 12 dec 2019, 12:39

René de Ruijter gte

Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 745
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Jeroen Huisers » 12 dec 2019, 13:13

Jeroen Huisers LMP2

Berry Witman
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Berry Witman » 12 dec 2019, 13:17

Berry Witman GTE

Gebruikersavatar
Marc Vermeer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
Racestuur: Logitech G27

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Marc Vermeer » 12 dec 2019, 16:09

Marc Vermeer - GTE
Niels Hoogeveen - GTE

Daan Hut
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2018, 07:46

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Daan Hut » 12 dec 2019, 16:34

Daan Hut en Roland Hut -> LMP2
met rijders wissel

Plaats reactie