Pagina 1 van 8

SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 02 apr 2019, 21:21
door SRVN Events
Afbeelding

Op 30 juni a.s. vindt de jaarlijkse SRVN 500 plaats. Deze race zal gereden worden met de DW12 op de befaamde oval van de Indianapolis Motor Speedway. De race zal gaan over 125 ronden (500 km).

Cautions
We maken dit jaar gebruik van een handmatige safetycar. Dat betekend dat we zelf via Teamspeak de cautions aanroepen. Binnenkort zullen we in meer detail uitleggen hoe deze procedure zal verlopen.

Teamspeak
Niet alleen voor de safetycar maar ook andere zaken moeten de live stewards ten alle tijden de deelnemers kunnen bereiken. Daarom is het dit jaar verplicht om op Teamspeak aanwezig te zijn en ten alle tijden bereikbaar te zijn! Als je tijdens een officiële sessie je niet op Teamspeak zit wordt je uit de server verwijderd! Ook als je jouw headset volume hebt gedempt wordt je uit de server verwijderd!

Verplichte officiële testsessies
Voor de start van de race worden er drie officiële testsessies georganiseerd. Het is verplicht om minimaal één van deze drie sessie bij te wonen en minimaal 30 minuten mee te rijden. Tijdens deze testsessies oefenen we niet alleen het besturen van de auto in traffic met volle tank maar maken we ook kennis met de handmatig bestuurde safety car en de handmatige caution procedure.

Zorg dus dat je minimaal één van de komende drie dagen aanwezig kan zijn:
13 juni vanaf 20:00
20 juni vanaf 20:00
27 juni vanaf 20:00

Kwalificeren
Op 23 juni plaatsen 20 van de 35 coureurs zich voor de race. Deelnemers die buiten de top 20 vallen of niet aanwezig waren krijgen op 30 juni een herkansing tijdens “bump day”. Dit is een kortere kwalificatiesessie waar de laatste 15 coureurs van het startveld wordt bepaald.

Op 23 juni gaan alle coureurs één voor één een kwalificatie run doen. De live stewards zullen één voor één coureurs naar privé Teamspeak kanalen slepen. Daar geven de stewards aan wanneer jij richting de pit exit moet rijden waarna de stewards vervolgens aangeven wanneer jij mag beginnen aan jouw run. Deze run bestaat uit 1 out lap, 4 hotlaps en 1 inlap. Na jouw run wordt het gemiddelde van jouw 4 hotlaps berekend en opgenomen in de stand. Het gaat dus niet alleen om de snelste lap maar om het gemiddelde van de 4 laps bij elkaar. De 20 snelste coureurs plaatsen zich voor de race.

Op 30 juni mogen alle coureurs die zich niet hebben geplaatst, of niet konden deelnemen op 23 juni, opnieuw een poging doen. Dit is een kortere kwalificatie sessie waar je wederom 4 hotlaps mag rijden maar waar nu alleen de snelste lap van de 4 laps wordt gebruikt. De snelste 15 coureurs van deze sessie plaatsen zich voor plekken 21 t/m 35.

Tijdschema
Testsessies | Donderdagen 13, 20 en 27 juni
20:00 - Aanwezig zijn op Teamspeak
20:15 - Meerdere korte stints (rijden in traffic, cautions and safetycar procedures)

Kwalificatie | Zondag 23 juni
20:00 - Briefing
20:15 - Kwalificatie (Eén voor één begeleid door de live stewards, 1 outlap en 4 hotlaps, gemiddelde van 4 laps)

Bump Day | Zondag 30 juni
18:45 - Briefing
19:00 - Kwalificatie (private, 10 minuten, 1 outlap en 4 hotlaps, snelste lap van 4 laps)

De Race | Zondag 30 juni
19:20 - Aanwezig zijn op Teamspeak
19:30 - Briefing
20:00 - De Race

Benodigdheden

Weerbericht

Tuning
Engine: Chevrolet (aanbevolen) of Honda
Chassis: Indianapolis Oval

Startlijst
1 # 1 Arjan Veltens
2 # 3 Alexander van der Woude
3 # 6 Jeroen Cijsouw
4 # 8 Menno Klont
5 # 9 Marco Breen
6 # 11 Roy de Muinck
7 # 12 Jos van der Sterren
8 # 13 Wilbert Velthove
9 # 15 Mark de Vries
10 # 19 Gert Hagedoorn
11 # 22 Martin Baltus
12 # 23 Bas Zwartenbol
13 # 24 Patrick Smid
14 # 25 Walther Berk
15 # 26 Lennart Lippens
16 # 28 Ronald van Dijk
17 # 29 Niek Jacobs
18 # 33 Cas Brinkhuizen
19 # 35 Berry Witman
20 # 36 Jelle Schroor
21 # 37 Heine Kort
22 # 40 Peter Venema
23 # 41 Rogier de Klein
24 # 43 Ruben Correa Alves
25 # 44 Martijn Huisers
26 # 46 Denny Mateman
27 # 47 Tom Dubois
28 # 53 Vincent Evers
29 # 59 Johan van Doren
30 # 66 Pieter Brandsma
31 # 74 Jeroen Huisers
32 # 77 Xiomar Elizabeth
33 # 82 Serge Bakker
34 # 91 Yoeri Gijsen
35 # 103 Daan Hut
36 # 105 Joost van der Stoep
37 # 110 David Davine
38 # 115 Roland Hut
39 # 131 Gerrit de Vries
40 # 140 Bert Philippi
41 # 147 Wouter Bosschieter
42 # 149 Nanno van der Poel
43 # 150 Pascal de Birk
44 # 179 Jaime Langeweg
45 # 185 Eddy Gustina
46 # 187 Darilho da Conceicao
47 # 194 Mark Verwer
48 # 195 Manuel Willems
49 # 244 Arjan van Putten
50 # 333 Wopke Hoekstra
51 # 666 Rob Roosa
52 # 733 Mike van Aalst
53 # 995 Roy Schroten
54 # 999 Mark Berends


*Note: Als je hierboven in de inschrijflijst staat, dan betekent het dat je officieel ingeschreven bent. Je krijgt geen reactie per mail.
Is je naam groen dan hebben wij je skin ontvangen
Is je naam rood dan hebben wij je afmelding ontvangen

Tips
1. Eerste 80 ronden opbouwen. De SRVN 500 is een race over 125 ronden. Niet alle ronden zijn even belangrijk. Het is onwaarschijnlijk dat je in het begin van de race een winnende voorsprong zal opbouwen. Je kunt de race dus niet in het begin winnen. Je kunt hem daar echter wel verliezen! De eerste 80 ronden draaien om twee dingen: (1) De auto in topconditie brengen/houden en (2) in de lead lap (ronde van de leider) blijven. Je positie is niet van groot belang, zolang je goed kunt rijden tussen de mensen om je heen.

2. Laatste 40 ronden racen. Pas wanneer we in de situatie komen waar de race kan worden uitgereden op een tank brandstof en/of een setje banden is je positie van belang. Coureurs die hun auto op orde hebben en geen achterstand hebben opgelopen, kunnen nu gaan inhalen om mee te dingen om de overwinning.

3. Focus bij de (her)start. Veel coureurs zien de starts als dé gelegenheid om positie te winnen. Dat kan, maar het brengt veel risico's met zich mee. In de drukte ziet niet iedereen elkaar en is de ruimte vaak te klein om op onverwachte bewegingen te anticiperen. Het alternatief is de start af te wachten, de ruimte te kiezen en te geven en dan een ronde later eens aan inhalen gaan denken. Zo kom je vaak de starts wel door, terwijl andere coureurs de muur toucheren en hun kansen later in de race verkleinen.

4. Samenwerken. Het is moeilijk om grote gaten te slaan met de concurrentie. Veel coureurs zullen aan elkaar gewaagd zijn en niet één-twee-drie wegrijden. Dé manier om gaten te dichten is te slipstreamen. Als je goed achter elkaar aan blijft rijden zonder in te halen, profiteren beide coureurs door de hogere snelheden die ze samen op de rechte stukken halen. Kom je alleen te zitten, dan kun je wel eens een lastige rit tegemoet zien.

5. Pitstops onder geel. Probeer altijd je pitstops te maken wanneer de pit open is tijdens een gele vlag situatie. Onder groen verlies je ongeveer 35 seconden- bijna een ronde. Onder geel verlies je alleen wat posities en sluit je gewoon weer aan bij de leiders. Beslissingen op dit gebied kunnen races winnen en of doen verliezen.

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 02 apr 2019, 22:05
door Albert van Mourik
#18 Albert van Mourik
#24 Patrick Smid

Uiteraard ingeschreven via het formulier

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 02 apr 2019, 22:58
door Jelle Schroor
:kopstooot: ingeschreven

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 12:25
door Johan van Doren
Ik ben erbij....

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 12:52
door René de Ruijter
#089 René de Ruijter

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 12:57
door Ruben Correa Alves
Lezen jullie het topic wel? :D

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 15:10
door Jeroen Huisers
Ruben Correa Alves schreef:
03 apr 2019, 12:57
Lezen jullie het topic wel? :D
Lezen??
Waarom?
1 persoon doet het hier gewoon melden en dan zijn we net een kudde schapen.

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 15:26
door Ruben Correa Alves

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 18:49
door Johan van Doren
Ruben Correa Alves schreef:
03 apr 2019, 12:57
Lezen jullie het topic wel? :D
Zo te zien niet😂😂

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 20:33
door René de Ruijter
Maakt toch niet uit. Aangemeld via het formulier maar er staat nergens dat je hier je nummer en naam niet mag typen toch?

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 20:46
door Ruben Correa Alves
# met een nummer erachter is een aanvraag aan het modteam om strafgewicht aan je Dallara toe te voegen.

#50000 voor Arjan Veltens graag!

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 03 apr 2019, 22:29
door Martijn Huisers
Ruben Correa Alves schreef:
03 apr 2019, 20:46
# met een nummer erachter is een aanvraag aan het modteam om strafgewicht aan je Dallara toe te voegen.

#50000 voor Arjan Veltens graag!
Dit is wel een hele unieke aanvraag en daarom keur ik deze voor 1 keer goed. De rest heeft nu dus pech. (net als Arjan hahaha)

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 05 apr 2019, 18:56
door Arjan Veltens
Martijn Huisers schreef:
03 apr 2019, 22:29
Ruben Correa Alves schreef:
03 apr 2019, 20:46
# met een nummer erachter is een aanvraag aan het modteam om strafgewicht aan je Dallara toe te voegen.

#50000 voor Arjan Veltens graag!
Dit is wel een hele unieke aanvraag en daarom keur ik deze voor 1 keer goed. De rest heeft nu dus pech. (net als Arjan hahaha)
Ik verander mijn startnummer graag naar #1, als dit mogelijk is. :bierfles (Dit is eigenlijk een serieuze post, maar in deze context nog aantrekkelijk ook)

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 06 apr 2019, 10:11
door Jeroen Huisers
Arjan Veltens schreef:
05 apr 2019, 18:56
Ik verander mijn startnummer graag naar #1, als dit mogelijk is. :bierfles (Dit is eigenlijk een serieuze post, maar in deze context nog aantrekkelijk ook)
Waarom? Startnummer #1 wordt gebruikt als je een kampioenschap hebt gewonnen, dit is een los evenement.

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 06 apr 2019, 11:12
door Ruben Correa Alves
Is een los evenement inderdaad, maar waar de winnaar wel SRVN500 kampioen wordt genoemd. Is dan juist een leuke touch toch? :)

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 06 apr 2019, 12:09
door Albert van Mourik
Hij is voor de 2e keer op rij titelverdediger.

Lijkt mij niet meer dan logisch dat hij dan nr 1 mag voeren

#18 Team owner Castrol Racing


Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 06 apr 2019, 14:43
door Arjan Veltens
In 2018 reed ik ook met startnummer #1 rond, nieuw is het dus niet ^^

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 09 apr 2019, 15:49
door Gerrit de Vries
Hopelijk niet zoveel full course yellows als vorig jaar :P

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 12 apr 2019, 10:12
door Mark Verwer
Zet mij er ook maar bij, was erg leuk om te doen vorige keer! :)

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Geplaatst: 12 apr 2019, 16:01
door Jeroen Huisers
Mark Verwer schreef:
12 apr 2019, 10:12
Zet mij er ook maar bij, was erg leuk om te doen vorige keer! :)
Jeroen Huisers schreef:
03 apr 2019, 15:10
Ruben Correa Alves schreef:
03 apr 2019, 12:57
Lezen jullie het topic wel? :D
Lezen??
Waarom?
1 persoon doet het hier gewoon melden en dan zijn we net een kudde schapen.
SRVN Events schreef:
02 apr 2019, 21:21
Inschrijven
Klik op inschrijven om naar het inschrijfformulier te gaan.
Het gebruik van je eigen startnummer heeft de voorkeur en voorrang.

Inschrijven