SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Martin Baltus
Racestuur: T300 Ferrari 599XX EVO

Re: SRVN500 | Indianapolis Motorspeedway | 30-06-2019

Bericht door Martin Baltus » 01 jul 2019, 16:43

Joost van der Stoep schreef:
01 jul 2019, 10:31
Via de radio meegeleefd met mijn teamies for a day
b:)like :thumbs_happy: :thumbs_up:

Ronald van Dijk
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer

Bericht door Ronald van Dijk » 01 jul 2019, 17:34

Ik sluit me graag aan bij de mensen die de complimenten uitdelen aan de wedstrijdleiding en de streamers. Het was echt top hoor mannen. De voorbereiding, maar ook de uiteindelijke uitvoering, echt klasse gedaan!

Mijn eigen race kreeg een teleurstellend eind in ronde 50. Ik heb in het begin vooral rustig meegereden met de mensen voor me. Af en toe wilde er iemand voorbij en dat vond ik op dat moment nog wel prima. Toen ik een beetje gesetteld was, kwam daar ineens het einde van de wedstrijd. Nadat Roy er vol afklapte en over de baan terugvloog, moesten we in de remmen om de overvliegende Roy te ontwijken. Helaas zag Mark Verwer dat net te laat en reed hij behoorlijk had achterin bij mij, waardoor ik naar rechts de muur in spinde en zelf ook meerdere keren over de kop ging. Dat was zoveel schade dat mijn race er effectief gezien op zat.

Enige punt van aandacht dat ik de wedstrijdleiding mee wil geven, maar uiteindelijk ook vooral alle rijders die zich er schuldig aan maakten, zijn de aanloopjes die door sommige mensen toch telkens weer werden genomen als we richting green gingen. Niks 150 en bij green gas geven, maar eerst een gaatje laten vallen en dan met 200 voorbij blazen. Onsportief en ook wel een beetje sneu. Moeilijk om aan te pakken, maar wel een aandachtspunt voor volgend jaar.

Pascal de Birk
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim

Bericht door Pascal de Birk » 02 jul 2019, 09:37

Wat een gaaf evenement!
Allereerst wil ik bedankjes uitdelen aan Wiliam, Onno, en René (aka Bert) voor het zeer soepel verlopen van de race. Echt petje af. Het zal niet gemakkelijk zijn geweest, maar jullie hebben het maar even mooi geflikt :bierglas:
Dan de heren commentatoren voor de weer zeer verzorgde livestream. Zoals altijd weer een genot om naar terug te kijken na de race. Ook Ruben bedankt voor de mooie graphics voor de livestream. Alvast excuses aan degenen die ik vergeten ben.

Dan mijn race verslag.
Voor dit evenement had ik nooit met Indycars op ovals gereden. Als rookie wilde ik hoe dan ook finishen. Positiewinst zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. Ik had een zeer veilige setup waarmee ik zeker wist de auto in verkeer veilig door de bochten te krijgen. Dat hield automatisch meer downforce in waarmee ik op de rechte stukken duidelijk merkbaar het moest afleggen tov de rest. Ik startte van P20 en bleef daar in de eerste fase een beetje hangen. Het schommelde van P15 naar P20 en weer terug. Dit bleef zo tot "The Big One" waarbij ik de binnenkant koos en de apron op ging. Plots lag ik op de 8ste plaats. Bij de volgende caution twijfelde ik of ik een pitstop zou maken. Mijn teamgenoot David was al uit de race en met Nanno (koop nou eens een headset) kon ik niet overleggen. Toen besloot ik maar achter Arjan (hij zal het wel goed hebben) mee te klappen met pitstops. Toen volgde er een heel lange periode onder groen.

Gedurende deze fase zat ik min of meer alleen. Dikke prima zo en kon ik mijn eigen tempo rijden. Voor mij werden er steeds meer pitstops gemaakt en kwam ik op P2 te liggen op verre afstand van Mark. Het moeilijke aan deze fase was dat mijn rechtervoorband niet meer fris was en ik achter Jos zat die een ronde achter liep. Zodra ik er dichter op zat kon ik de bochten niet meer fatsoenlijk halen en moest dus afstand houden. Ik reed door totdat de tank bijna leeg was, maar achteraf had ik beter achter Jos vandaan kunnen gaan door de pitstop eerder te doen (leerpuntje voor volgende keer). Na mijn pitstop waren er nog 11 ronden te gaan.

Ik zat achter Nanno op P13 op gepaste afstand. Lang duurde dat niet want bij het lappen van anderen ging hij in de fout en belandde in de muur. De laatste caution werd daarmee ingeluid. De laatste herstart ging bijzonder goed en won ik nog 3 plekken. Even zat ik te dicht op Niek waarbij ik bij uitkomen T4 hem een tikje gaf (inschattingsfout van mij). Gelukkig kon hij de auto onder controle houden om vervolgens eenvoudig bij mij weg te rijden. Op de finish was P9 voor mij en ben daar ontzettend tevreden over!

Felicitaties aan Roy voor de winst.

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!

Patrick Smid

Bericht door Patrick Smid » 02 jul 2019, 19:40

Even mijn excuses voor het niet afmelden, had ook niet echt in de gaten gehouden wanneer wat precies, en kwam er pas achter dat de race al was bij een melding van youtube op de telefoon dat er een livestream begon :byebye:
Heb de livestream gekeken en complimenten aan de organisatie/wedstrijdleiding/commentatoren/pacecar bestuurder(s). Zag er zeer verzorgd en top uit! Zeer netjes.
Felicitaties aan Roy Schroten voor het behalen van de overwinning!

Edit: Ik vergeet de modmaker(s) nog in het rijtje, en Ruben voor de overlays, zag er allemaal weer zeer strak uit

Plaats reactie