Tof om te zien dat de top verbreedt. Een paar edities geleden kon je twee, drie of vier mensen aanwijzen voor de toppositie, maar nu reden er gemakkelijk tien man rond die in de buurt zaten of konden zitten. Ben benieuwd naar hoe dat in de race gaat. Kudos aan iedereen voor het maken van die stap.
Paar opmerkingen met het oog op het optimaliseren van de kwalificatie:
- Stel van de voren vast wat precies de regels zijn. Ik vond het persoonlijk vervelend dat er pas op het laatste moment werd aangekondigd dat de pit-uitgang-lijn genegeerd mocht worden na T1. Je moet best wat oefenen om T2 goed te krijgen en er de setup op afstellen. Om die moeite in rook op te zien gaan zonder duidelijke reden is wat zuur.
- Ik zou aanraden de kwalificatie in blokken van 30 minuten op te splitsen en daar rijders vooraf in te delen. Dan weet iedereen precies wanneer hij aan de beurt is en kun je mensen tussen sessies door laten joinen, als dat nodig is. Dat lijkt me prettiger dan om 20:00 de server in te moeten en dan om 22:15 je rondjes te moeten doen. Daarnaast is het overzichtelijker voor de deelnemers.
- Voor de broadcast is het misschien handig om de 'toren' in gemiddelde rondetijd te doen in plaats van gemiddelde snelheid. Daar kun je aan refereren vanuit je eigen ervaring in de auto. Die snelheden zeiden mij weinig. Het zag er verder wel strak uit.