Gesjees door Mestreech

Pim van Ark
Racestuur: Thrustmaster T300 + F1 ADD-ON

Re: Gesjees door Mestreech

Bericht door Pim van Ark » 22 aug 2018, 16:53

Ik ben erbij!

Tonnie Jansen

Bericht door Tonnie Jansen » 23 aug 2018, 13:22

ik zal er zijn

Danny Ernst
Racestuur: Logitech G29
Contacteer:

Bericht door Danny Ernst » 24 aug 2018, 01:01

Onze eerste online sim race is achter de rug en wat een leuke ervaring maar ook een grote fiasco van onze kant :)
Onze simulator opstelling staat bij ons in de zaak midden in een ontvangst ruimte met televisie stoelen en drink gelegenheid. Dus we hadden iedereen uitgenodigd om te komen kijken en ons aan te moedigen. Wat vaak werd gezegd door de mensen was dat ze de stream geweldig vonden en met een zeer professioneel commentaar!
Helaas zijn wij uitgevallen maar hadden ook geen goed begin. Misschien dat we dit uitgelegd kunnen krijgen en eens kunnen testen.
Eerste probleem was dat onze headset en voornamelijk de microfoon het niet deed op team speak. Dus we konden niks vragen. Ik had push to talk ingesteld op het stuur maar ondanks het wel deed de dag ervoor deed deze het niet tijdens het evenement.
Tweede probleem was dat we in de pit straat werden opgesteld bij de formatie ronde?! We zaten wel net ervoor in de setup nog te kijken, misschien lag het daar aan.
Gelukkig voor mij was er in de eerste bocht al een opstopping zodat ik makkelijk achteraan kon aansluiten. Ergens in de tweede ronde stond er een auto dwars waar ik recht op in reed en dus in zijn achteruit moest om mijn weg te vervolgen. Uiteindelijk kwam ik wat in mijn ritme en kon ik mijn voorligger zien en kwam er steeds dichter bij. Toen dachten we dat we misschien als eerste een pitstop konden maken om zo tot het einde door te rijden. Alleen dacht ik dat ik dan de knop moest indrukken dat ik de pits in kwam rijden, niet de pit limiter maar de ready pit. Denk door de zenuwen ofzo drukte ik op een knop waardoor de auto in zijn neutraal kwam te staan. In plaats dat ik dan koppeling in trapte of afremde, duwde ik hem de eerste versnelling in. Tja en toen was het plof en niks meer daar :(
Maar ondanks deze stomme fout en teleurstelling hebben wij de hele wedstrijd met veel plezier via de stream af gekeken. Echt heel veel lof over jullie vereniging van ons en het publiek!
Ik heb mij ook voor een kampioenschap ingeschreven en ik weet dat ik niet bij de top 10 hoor maar wil wel online race ervaring opdoen en veel leren, heel veel leren! Heb al van diverse leden goede tips gekregen en hoop dat ook dit seizoen tijd ervoor is om wat workshops te geven voor de beginnende rijder. Want jullie hebben het toch ook ooit moeten aangeleerd hebben toch? :)
Nou een hoop tekst maar dat betekent dat ik en vele met mij enthousiast was van dit evenement en organisatie!
Voor de leden die de 22ste september naar Maastricht komen, zie ik jullie graag daar om een glas te heffen. Team Soeters zal er ook zijn en heel misschien komt onze simulator opstelling er ook te staan, als Andy het geregeld krijgt :) Bedankt voor deze avond!

Groeten uit het Limburgse!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marcel Siegers
Racestuur: Fanatec

Bericht door Marcel Siegers » 24 aug 2018, 08:32

Was weer een lekker avondje racen, had een moeilijke start omdat de gene voor mij stil bleef staan en ik hem net kon ontwijken en gelukkig niemand raakte bij mijn uitkijk manoeuvre.
Kon redelijk volgen op p6 tot Ger aansloot en zo stom als ik was (de race moest nog ff door) wilde ik p6 vasthouden waardoor ik kompleet mijn rempunt miste bij de tunnel in waardoor ik recht doodschoot de uitloppstrook op. Veel plekken verloren omdat ik weer veilig zonder iemand te hinderen de baan op moest.
Gelijk daarna bij uitkomen tunnel een lagstoot waardoor ik hem genadeloos in de muur parkeerde en met een hoop schade dus kromme achterkant toch de pit kunnen bereiken m de schade te repareren maar had daardoor wel gelijk 1 ronde achterstand en waren mijn kansen om een fullmotion Simulator in Maastricht uit te proberen kompleet verkeken.
De race wel met diverse problemen uitgereden in een soort niemandsland.

Organisatie bedankt en Ruben bedankt voor de stream en de top 6 veel plezier in Maastricht.

En natuurlijk veel succes met het organiseren van het evenement op 22 september.

Ger Peeters
Racestuur: Logitech G27

Bericht door Ger Peeters » 24 aug 2018, 15:04

Ik miste vooral het rijden met VR. Had ik nog net niet aan de praat na het vervangen van mijn defecte videokaart.
Ik had een paar seconden voor de kwalificate net rf2 na een complete reinstall weer aan de praat met nog allerlei default settings. Dus qua voorbereiding al niet helemaal top te noemen :).

Vervolgens viel het rijden met schermen ipv VR behoorlijk tegen. Wist dus wel al dat er geen pace inzat. Daarom maar volledig gefocussed op zonder (grote) issues de eindstreep halen en dat is redelijk gelukt. Bij de pitstop, die ik ook niet had geoefend, wist ik niet waar de pitingang lijn lag dus ging te hard en kreeg een stop en go kado. Maakte al niet veel meer uit en het uitrijden (op grote achterstand) is in ieder geval nog gelukt.

Reed zojuist een rondje met VR en was met volle tank al bijna twee seconden sneller als ik er gisteren met veel pijn en moeite in quali uit wist te persen. Nog steeds te langzaam om top 6 te kunnen bijbenen maar had het verschil mogelijk wel wat kleiner kunnen houden.

Als het even lukt kom ik in september de winnaars te Maastricht aanmoedigen!

Andy Maassen
Racestuur: V2.5
Contacteer:

Bericht door Andy Maassen » 25 aug 2018, 17:04

Als CSR zijn we erg tevreden met de race. Iedereen ontzettend bedankt voor het mee doen. En natuurlijk is iedereen van harte welke op 22 september in Maastricht. Groet, Andy namens team CSR

Danny Ernst
Racestuur: Logitech G29
Contacteer:

Bericht door Danny Ernst » 13 sep 2018, 00:28

Toch nog onder de aandacht brengen en hoop dat er ook SRVN leden komen kijken en om te ontmoeten.

https://citysimracing.nl/24-heures-du-maestricht/

Ook team soeters rijd samen met bedrijven collega's mee in de 4 uur durende race als F.I.S. Racing team.

See you @Maastricht

Danny Ernst
Team Soeters

Ger Peeters
Racestuur: Logitech G27

Bericht door Ger Peeters » 13 sep 2018, 13:38

staat zeker op de agenda, tot in mestreech :thumbs_up:

Plaats reactie