2.4 uur van Daytona

Wouter Bosschieter

Re: 2.4 uur van Daytona

Bericht door Wouter Bosschieter » 13 jan 2020, 12:42

Was weer een top avond! Helaas miste ik de pace op oude banden om voor de win mee te doen.

Bedankt aan de organisatie! Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Lijkt me ook gaaf een keer een race met iemand samen te doen.

Excuses aan rene / robin. Verkeerd ingeschat van mijn kant. Bocht uit rij je erg hard op de gt's in, maar op het rechte stuk is het verschil niet meer zo groot. Op het moment dat ik dacht, dat gaat niet passen, was het ook te laat om op de rem te beuken.
Ik heb een grijze porsche geraakt bij bocht 4. Ik wou even wachten met inhalen tot bocht 5, maar werd verrast dat de porsche bij bocht 4 moest liften. Excuus.

Niek Jacobs

Bericht door Niek Jacobs » 13 jan 2020, 12:44

Albert van Mourik schreef:
13 jan 2020, 11:01
Soms zijn gte's ook in gevecht, even wat geduld en je kan er veilig langs.
Knipperen betekent niet dat je een voorrangsvoertuig wordt helaas.

Als je macro knoppen hebt is die tool niet eens nodig, ik had op mijn vorige toetsenbord al een knipper functie gemacro'd

Castrol Racing/Rally/Trucking/Farming Team
#18 #24 #71 #177
Ik was ook gewoon geduldig hiermee. Het is gewoon zonde dat als je per ongeluk 5x een knopje in drukt ipv 4x je al zo snel een DQ krijgt. Naar mijn mening moet er dan in rFactor een flash functie inzitten of het flashen verbieden maar op deze manier is het kansloos.

Albert van Mourik
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Contacteer:

Bericht door Albert van Mourik » 13 jan 2020, 12:45

True, en knipperlichten zou ook handig zijn. Staat wel op de planning heb ik eens gehoord maar niet heel hoog helaas.

#18 #24 #71 #177

Twan Capellen
Racestuur: Thrustmater T500RS

Bericht door Twan Capellen » 13 jan 2020, 13:15

Leuke avond gehad en met P4 boven verwachting gepresteerd.
In begin van de race contact gehad met Jan, vlak na inhalen van GT's en ik had niet gezien dat Jan al zo dicht bij was.
Gelukkig niet al te veel schade en daarna heel stabiel kunnen rijden.
Uiteindelijk op P4 terecht gekomen nadat ik Thierry voorbij was gegaan die geen vers rubber had, terwijl ik dat wel had.
Rustig uitgelopen, maar vlak voor einde een inschattingsfout van mij achter een GT die iets langzamer ging dan ik verwachtte.
Daardoor gespind en kwam ik weer achter Thierry uit.
Met mijn verser rubber er weer voorbij kunnen gaan, maar was leuk gevecht tot het einde.
Uiteindelijk zeer tevreden met resultaat :)

William Geuze

Bericht door William Geuze » 13 jan 2020, 13:52

Manuel Willems schreef:
13 jan 2020, 12:33
Lennart Lippens schreef:
13 jan 2020, 12:01
Ow dat knipperen heb ik geen enkele moeite mee, beter te veel dan te weinig. Enkele keren had ik pas door het knipperen door dat er een LMP aan kwam, dus alleen maar goed. Ik knipperde ook af en toe terug (vóór het inhalen) om te laten zien dat ik hem had gezien, andere keren reed ik LMP en dan is het wel geruststellend dat je een seintje krijgt van: ik heb je gezien, kom maar. In plaats van dat je gokt en hoopt dat de GTE niet de baan oversteekt op het moment dat je inhaalt.
Het viel me verder juist op dat de LMP's (op misschien 3 momenten na) allemaal het geduld hadden en 'm er niet tussen gooide vlak voor een bocht.
Dan hebben we daar toch een verschillende mening over. Ik vind het ook alleen maar goed als ze knipperen, maar er waren erbij die geloof ik dachten dat ze in een ambulance zaten, en je compleet uit je focus halen doordat jezelf ook met je race bezig bent, vooral richting de busstop, en hem erdan toch nog net voorsmijten. Beetje jammer als dit toch door ervaren "top" rijders gedaan word, terwijl hij er 1 seconden later puur op acceleratie er voor bij kan.
Knipperen geeft idd geen vrijbrief om hem er bij je voor te knallen. Het is zoals Lennart al aangeeft 'Let op: ik kom er aan'. Ik heb ook
genoeg voorbeelden op de stream gezien waar de GTE's geen flauw idee hadden dat er een LMP aan het inhalen was... Dit contact had dus voorkomen kunnen worden. Het snelheidsverschil is ook echt groot he, als je als LMP af komt rijden op de gemiddelde GTE is het alsof ze stilstaan.

Nu is dit ook een puur multiclass discussie hoor ;)
LMP: "GTE's rijden in de weg en gaan niet aan de kant!!!111"
GTE: "Aggrieve LMP rijders pleuren hem er overal waar het niet kan maar voor, geen geduld die gasten!!11"

Volgende keer LMP gaan rijden werkt goed, kun je een en ander relatieveren. Ik vond eerste keer GTE in een groot veld (3 klassen) dood eng :P

Cas Brinkhuizen
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5

Bericht door Cas Brinkhuizen » 13 jan 2020, 15:15

Het was een hele leuke race, waarbij wel te merken was dat er niet veel multiclass ervaring was. Nu is dat binnen srvn ook niet vaak aan bod.
Er reden inderdaad een par discolampen over het circuit maar gelukkig ook velen die wel netjes wachten voor een bocht en hem erna gewoon voorbij accelereren. Er reden ook meerdere”porsches” bij mij op de baan maar dat bleken gewoon LMP2’s te zijn... vrij vervelend. Maar al met al wel een leuk event geweest👍🏼

En de regel bij MultiClass is: de snellere klasse moet op een veilige manier langs de langzamere klassen gaan, die de racelijn aan horen te houden

Patrick Smid

Bericht door Patrick Smid » 13 jan 2020, 16:10

Prima avond gehad, lekker gereden. Het tempo had iets beter gemogen maarja, voor mijn doen was de voorbereiding ook niet top, was wel lekker constant. Helaas met nog 3 kwartier te gaan de eerste grote fout gemaakt, te enthousiast de busstop-chicane in en was hem kwijt, muurtje geraakt. De auto voelde niet helemaal meer lekker aan en daardoor later nog wat kleine foutjes. Al met al een leuke avond, plezier gehad. 11e gestart van de GT's, 6e gefinisht
Ik vond het prima gaan met de lmp2's, er was duidelijkheid van beide kanten, geen gekke dingen meegemaakt.
Voor herhaling vatbaar ;)

Martin Baltus
Racestuur: Fanatec T300 Ferrari 599XX EVO

Bericht door Martin Baltus » 13 jan 2020, 16:39

[/quote]
Knipperen geeft idd geen vrijbrief om hem er bij je voor te knallen. Het is zoals Lennart al aangeeft 'Let op: ik kom er aan'. Ik heb ook
genoeg voorbeelden op de stream gezien waar de GTE's geen flauw idee hadden dat er een LMP aan het inhalen was... Dit contact had dus voorkomen kunnen worden. Het snelheidsverschil is ook echt groot he, als je als LMP af komt rijden op de gemiddelde GTE is het alsof ze stilstaan.

Nu is dit ook een puur multiclass discussie hoor ;)
LMP: "GTE's rijden in de weg en gaan niet aan de kant!!!111"
GTE: "Aggrieve LMP rijders pleuren hem er overal waar het niet kan maar voor, geen geduld die gasten!!11"

Volgende keer LMP gaan rijden werkt goed, kun je een en ander relatieveren. Ik vond eerste keer GTE in een groot veld (3 klassen) dood eng :P
[/quote]

was wel spannend ja, en vond kipperen wel fijn. echter ook CrewChief werkt fantastisch en waarschuwt ook en houdt zlfs rekening met multiclass.
rondje mag wel wat langer , die LMP's tig keer voorbij zien komen haha

Martin Baltus

Bericht door Martin Baltus » 13 jan 2020, 16:40

En de regel bij MultiClass is: de snellere klasse moet op een veilige manier langs de langzamere klassen gaan, die de racelijn aan horen te houden
goed om te weten, ben teveel aan de kant gegaan dus :byebye:

Lennart Lippens
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE

Bericht door Lennart Lippens » 13 jan 2020, 16:50

Martin Baltus schreef:
13 jan 2020, 16:40

goed om te weten, ben teveel aan de kant gegaan dus :byebye:
:eggstick: Waarom maken we eigenlijk een topic met uitleg en houden we een (verplichte) briefing? ;)
We houden al een briefing omdat er altijd mensen zijn die het topic niet goed gelezen hebben, of de helft alweer zijn vergeten. Ik heb bovenstaande zin nota bene letterlijk gezegd in de briefing.
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 13 jan 2020, 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Rene Vos
Contacteer:

Bericht door Rene Vos » 13 jan 2020, 17:31

Wouter Bosschieter schreef:
13 jan 2020, 12:42
Was weer een top avond! Helaas miste ik de pace op oude banden om voor de win mee te doen.

Bedankt aan de organisatie! Zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft. Lijkt me ook gaaf een keer een race met iemand samen te doen.

Excuses aan rene / robin. Verkeerd ingeschat van mijn kant. Bocht uit rij je erg hard op de gt's in, maar op het rechte stuk is het verschil niet meer zo groot. Op het moment dat ik dacht, dat gaat niet passen, was het ook te laat om op de rem te beuken.
Ik heb een grijze porsche geraakt bij bocht 4. Ik wou even wachten met inhalen tot bocht 5, maar werd verrast dat de porsche bij bocht 4 moest liften. Excuus.
Aanvaard hoor!
Er werd over t algemeen keurig gewacht. Bepaalde inhaalacties van de lmp2s waren wellicht niet heel erg handig. Volgens mij heeft de op dat moment aan de leiding rijdende lmp2 zich zelf er af gereden na een gekke inhaal actie op mij in bocht 1/2.

Het enige vervelende van de helaas hele race, waren de enorme frame drops. Eigenlijk niet te doen in geheel sector1. Of het de baan was of de drukte durf ik niet te zeggen. Aan m’n hardware kan t niet liggen.
Verder met een p10 niet meer dan tevreden in de GTE klasse.!

Commentaar van veel kijkende mensen was wel dat niet geheel het veld even in beeld gebracht was en benoemd.
Verder bedankt voor de organisatie!

Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Bericht door Ger Peeters » 13 jan 2020, 18:12

had ook veel last van haperen inderdaad met name sector1 rondom pit , heel storend in VR en ik had settings al extra teruggedraaid. Deed me denken aan soortgelijk issue bij de hairpin op Yas Marina circuit.

Ik heb denk ik wel wat GT's laten schrikken met een paar optimistisch ingezette uitrem akties vlak voor een bocht, schrok er in ieder geval zelf wel een paar keer van :).

Ergens kort na het begin stonden er in aanremzone van bocht 1 een lmp2 en gte dwars, ik schrok ... blokkeerde net te veel en ging linkaf de muur in.koste me een lange extra stop daarmee ruim op achterstand en eenzame 'race' gereden. nog een paar keer wat snellere lmp2's voorbijgelaten maar verder op de gt's na niemand gezien. wel eens een enerverende race gehad.

Rene Vos
Contacteer:

Bericht door Rene Vos » 13 jan 2020, 21:30

Ik rijd inderdaad ook VR, heb eerder geen last gehad. Wel merk ik dat oa al op Bahrein met de lampen aan performance issues optreden. Dus ook dat heeft nadelig effect helaas :(

Albert van Mourik
Contacteer:

Bericht door Albert van Mourik » 13 jan 2020, 23:41

Bahrein is al aangepast vanwege die problemen.

#18 #24 #71 #177

Rene Vos
Contacteer:

Bericht door Rene Vos » 14 jan 2020, 13:03

Albert van Mourik schreef:
13 jan 2020, 23:41
Bahrein is al aangepast vanwege die problemen.

#18 #24 #71 #177
Goed bezig!! Dus ik moet niet de versie uit de workshop gebruiken?

Albert van Mourik
Contacteer:

Bericht door Albert van Mourik » 14 jan 2020, 13:07

Zolang de andere versie nog niet beschikbaar is heb je geen keus denk ik

#18 #24 #71 #177

Martin Baltus

Bericht door Martin Baltus » 15 jan 2020, 11:21

:eggstick: Waarom maken we eigenlijk een topic met uitleg en houden we een (verplichte) briefing? ;)
We houden al een briefing omdat er altijd mensen zijn die het topic niet goed gelezen hebben, of de helft alweer zijn vergeten. Ik heb bovenstaande zin nota bene letterlijk gezegd in de briefing.
sorry Lennart, waarschijnlijk wel gehoord maar niet goed binnengekomen :kiss_ani:
ik was in de briefing maar goed was waarschijnlijk beetje onder de indruk van blauwe vlaggen en knipperlichten en crew chief dus heb vaak juist ruimte gemaakt als er voor een bocht iemand aan kwam denderen. leek me veiliger ook want sommigen gooide hem er echt tussen ... op de oval overigens wel onder blijven rijden :bierglas:

Plaats reactie