Onderweg naar Zolder

Pascal de Birk
Racestuur: Thrusmaster T300GTE

Re: Onderweg naar Zolder

Berichtdoor Pascal de Birk » 29 sep 2018, 08:00

hebben meer mensen hier offline last van? zie beelden zo rond seconde 10-15 en 30-35.

https://youtu.be/WUBo3-H1d3c

ik test altijd met AI offline, dit keer was met slechts 17 AI's en heb de settings al een eind omlaag geschroefd, normaal rij ik probleemloos met 39 AI's en alles op full/ultra. is twee keer bij langs pits rijden en is zodra veld na lap 1 wat uit elkaar valt al niet meer merkbaar
Had exact hetzelfde offline (VR met een 1080 kaart). En inderdaad ook alleen bij de start. Bij mij staat alles heel laag gewoon omdat ik nog niet de tijd heb gehad om alles te finetunen dus of het puur een grafisch dingetje alleen is, meh....

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Arjan Veltens
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Contacteer:

Berichtdoor Arjan Veltens » 29 sep 2018, 17:14

Ik ben er vanavond waarschijnlijk ook bij.

Ger Peeters
Racestuur: Logitech G27

Berichtdoor Ger Peeters » 29 sep 2018, 17:28

hebben meer mensen hier offline last van? zie beelden zo rond seconde 10-15 en 30-35.

ik test altijd met AI offline, dit keer was met slechts 17 AI's en heb de settings al een eind omlaag geschroefd, normaal rij ik probleemloos met 39 AI's en alles op full/ultra. is twee keer bij langs pits rijden en is zodra veld na lap 1 wat uit elkaar valt al niet meer merkbaar
Had exact hetzelfde offline (VR met een 1080 kaart). En inderdaad ook alleen bij de start. Bij mij staat alles heel laag gewoon omdat ik nog niet de tijd heb gehad om alles te finetunen dus of het puur een grafisch dingetje alleen is, meh....
gelukkig online geen last van, so far tenminste

Berry Witman
Racestuur: DirectDrive + Heusinkveld Pro

Berichtdoor Berry Witman » 30 sep 2018, 17:10

Op wat voor stand heb je " Postprocessing en antialiassing " staan?
Want het valt mij op dat bij mijn RTX2080TI het hele geheugen vol zit( 11 GB ) bij deze opties op Full want de GTX1080 heeft 8GB
Als je onder taakbeheer de Gpu aanklikt en dan gaat rijden zit dan je video geheugen helemaal vol? Post processing vreet nl.
Video geheugen.

Ger Peeters
Racestuur: Logitech G27

Berichtdoor Ger Peeters » 30 sep 2018, 17:15

staan alletwee uit

André Jager
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Contacteer:

Berichtdoor André Jager » 30 sep 2018, 19:38

Want het valt mij op dat bij mijn RTX2080TI
Werk jij bij nVidia ofzo? Kaart is nog nergens leverbaar?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Onno Nieuwenburg
Racestuur: Thrustmaster T300
Contacteer:

Berichtdoor Onno Nieuwenburg » 30 sep 2018, 22:35

Die kaart is wel leverbaar maar een beetje duur...

https://azerty.nl/product/msi/3642055/g ... FbEALw_wcB

nog meer keuzes voor de gene die wilt :)

https://www.google.nl/search?tbm=shop&q ... 20&bih=938

André Jager
Contacteer:

Berichtdoor André Jager » 30 sep 2018, 23:16

Allemaal pre order.

Nvidia heeft aangegeven dat de ti pas 1e week oktober geshiped gaat worden. Vandaar ook mijn verbazing dat Berry er al een heeft.

André Jager
Contacteer:

Berichtdoor André Jager » 30 sep 2018, 23:20

https://nl-hardware-info.cdn.ampproject ... verder-uit

Berry Witman
Racestuur: DirectDrive + Heusinkveld Pro

Berichtdoor Berry Witman » 01 okt 2018, 09:05

Want het valt mij op dat bij mijn RTX2080TI
Werk jij bij nVidia ofzo? Kaart is nog nergens leverbaar?

Heb hem bij Alternate gekocht een dag voordat de NDA er af ging preorder dus
Het is een Gigabyte Gaming OC kwam gewoon na het weekend binnen.

Pascal de Birk
Racestuur: Thrusmaster T300GTE

Berichtdoor Pascal de Birk » 01 okt 2018, 15:16

Ik schrijf na een race altijd een (klein) verslagje dus zo ook bij dit eenmalige evenement.

Racen met GT auto's vind ik nog altijd leukst dus toen dit evenement werd aangekondigd was het een no-brainer voor mij om me aan te melden. Dit werd voor mij de eerste ontmoeting met de BMW en wat heb ik een ruzie met de bimmer gehad. Ik kreeg de auto maar niet lekker stabiel. Vooral de achterkant vond ik maar lastig. Na heel veel rondjes testen (ik had de meeste van iedereen) had ik een setup waar ik min of meer de auto op de baan kon houden. Bandenkeuze was nog niet 1-2-3 gemaakt. Op de softs ging de achterkant er te snel aan. Op mediums kreeg ik de voorkant niet aan de praat. Daarom voor de race maar een gokje gewaagd door op soft/medium te gaan. Na een testrun bleek dat voor mij in ieder geval te werken.

De kwalificatie zat lekker dicht op elkaar. Helaas voor mij behoorde ik niet tot de top 10, maar was hoopvol gestemd voor de race.
De strategie was om zo snel mogelijk naar binnen te gaan. Dit omdat het moeilijk inhalen is en ik niet in een groepje wilde rijden. In ronde 10 zou ik dan naar binnen gaan voor een splash & dash. Ik had de hoop dat de anderen dan door gevechten langzamer zouden gaan en ik ze tijdens hun pitstops weer voorbij zou gaan. De race voltrok zich echter anders.

De rollende start verliep op zich wel ok, maar wel met de nodigde verwarring volgens mij. Bij opkomen start/finish reden de meeste volgas (waaronder ikzelf), maar er waren er ook die langzamer gingen. Gelukkig kwamen we er met zijn allen goed doorheen.
Ik wist een plek te winnen op Stijn en Ruben ging zelf de fout in. Al snel zat ik vast achter Tonnie en verloor daardoor de aansluiting met Paul en Jeroen. Na twee heel enge momenten van Tonnie (hij raakte de auto tot tweemaal toe bijna kwijt in de eerste bocht) kon ik hem voorbij. Het gat naar Paul en Jeroen was inmiddels opgelopen naar 5 seconden en bleef gedurende een aantal ronden gelijk. Ik besloot de strategie om te gooien en te wachten met de pitstop aangezien ik vrij baan voor me had. Vlak na dat besluit ging het mis.

Paul en Jeroen gingen synchroon de baan af in de eerste bocht. Toen ik er aan kwam zaten ze allebei aan de buitenkant van de bocht. Geen probleem ik had immers alle ruimte om er veilig aan de binnenkant langs te kunnen......totdat ze beide de baan overstaken! Jeroen liet zijn auto achteruit uitrollen en Paul ging gewoon op het gas. Ik moest vol in de ankers om ze niet te raken, raakte de achterkant kwijt en kwam in de grindbak tot stilstand. Heel blij was ik niet om het zacht uit te drukken. Zeker omdat ik de heren achter mij nu ook voorbij moest laten gaan en ik van achteraan kon beginnen.

Voor mij reed JP van Aerle. Ik was een paar tienden per ronde sneller, maar omdat inhalen hier lastig is besloot ik mijn pitstop te maken op het moment dat ik op zijn bumper zat. Geen bandjes gewisseld en 20 liter getankt. Vervolgens een vrij eenzame race gereden waarbij ik toch nog een aantal plekken heb kunnen winnen door pitstops van anderen. Een heel kort en leuk gevecht gehad met Ruben (met hem als winnaar), maar dat was het dan ook wel. Jeroen ging nog de fout in waardoor ik finish op P7. Gezien de namen die er voor reden was dit ook zonder bovengenoemd akkefietje ook het hoogst haalbare. Ik heb nooit de illusie gehad dat ik een van de 3 zou zijn die naar de finaleraces mocht, maar ik heb na de race er wel naar nasmaakje aan overgehouden.