Vervanger Indycar

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Het ging over het nerveuze autootje, oh skippy hatende druif :P (als we dan toch met fruit gaan smijten!!!)

Lijkt me echt een leuke wagen als openwheeler vervanger, wat minder snel, nog wel lekker sturen enzo, zonder al teveel downforce :)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

William Geuze schreef:Het ging over het nerveuze autootje, oh skippy hatende druif :P (als we dan toch met fruit gaan smijten!!!)
Ah. Skippy. Je blijft het me aanrekenen dus Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Nouja dat is dus wel een dingetje, reken er maar op dat dit autootje meer dan de skippy zal rijden dan de Indy of FR3.5 :P
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Laten we maar wachten met oordelen tot de mod er is. Wie weet vind zelfs IK het een leuke wagen. :thumbs_happy: En gelukkig hebben we allemaal de keus om in de klasse(n) te rijden die we leuk vinden.
Gebruikersavatar
Kevin Rotting
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 nov 2015, 01:40
Racestuur: T300 F1
Contact:

René Hoogterp schreef:Je praat beetje voor je beurt Kevin, ik heb zelf goede contacten met ze en na de matige races qua aantallen aan het begin van het seizoen hebben wij bewust met motorsport.com al afgesproken dat we Palm Beach niet gingen behandelen via motorsport.com. Er is al gesproken dat we een andere raceklasse gaan behandelen en dat zal waarschijnlijk dan ook gebeuren.

Er is geen enkele indicatie dat motorsport.com ontevreden o.i.d. is.
Ah kijk, dat is dan een meevaller. Ook dat is dan een goede beslissing geweest van de organisatie. 8 auto's waarvan er 4 de finish halen en waarin de winnaar iedereen op een rondje zet, dat vond ik het dieptepunt In de Indycar klasse. Gelukkig is daar net op tijd een stokje voor gestoken want op deze manier was het gewoon gezichtsverlies voor iedereen die zoiets promoot.

Binnen rFactor2 lijken de USF2000 en Formula BMW het meest interessant. Skip Barber is naar mijn mening ook super geschikt voor close racing en veel spektakel alleen dat is wel een auto met een hoge moeilijkheidsgraad. Ik weet niet hoe dat met die USF2000 en Formula BMW gaat zijn. Over laatst genoemde lees ik in ieder geval positieve reacties over de physics.

Ik deed vorig jaar mee aan deze race. Als dit niveau ongeveer gehaald zou kunnen worden op SRVN dan zou je daar geweldige races mee kunnen hebben. Iets van 45 auto's aan de start en over het algemeen heel weinig crashes.

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Tja dat is 1 race. Wij hebben ook genoeg races gehad waar het niveau wel goed was en iedereen netjes met elkaar aan het racen was.
Gebruikersavatar
Kevin Rotting
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 nov 2015, 01:40
Racestuur: T300 F1
Contact:

Robin de Jong schreef:Tja dat is 1 race. Wij hebben ook genoeg races gehad waar het niveau wel goed was en iedereen netjes met elkaar aan het racen was.
Tuurlijk. Maar Ik stel alleen de vraag of dat ook mogelijk zou zijn in een auto met een hoge moeilijkheidsgraad zoals de Skip Barber. Zo ja, dan zou dat een prima optie kunnen zijn. Kwa snelheid en met de beperkte setup mogelijkheden is zo'n soort auto ideaal. Alleen je moet m op de baan kunnen houden :)
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Volgensmij slaat Martijn de spijker op zijn kop. Het is jammer dat de 8 rijders niet door kunnen gaan met het huidige indycar kampioenschap als zij daar plezier aan beleven. Dat zorgt toch voor 8 tevreden rijders bij srvn, of het uitgezonden wordt of niet. De enige duidelijke reden die ik tot nu toe heb gehoord was van René, dat we op deze avond kunnen gaan testen met nieuwe openwheeler mods. Dat is natuurlijk een idee, alleen zou dit wel regelmatig georganiseerd moeten worden in de vorm van events. Dit maakt het competitief, en dat zorgt ervoor dat mensen de moeite willen nemen om er veel mee te rijden. Dit mag gerust straks 1 keer in de 2 weken; dat houdt de actieve ex indycar rijders een beetje bezig. Ik hoop ook echt dat iemand van het bestuur dit wil oppakken. Anders zal het afkomen dat er gewoon een server wordt geopend met een nieuwe openwheeler, en na de eerste week niemand er meer in rijdt. Dat is zonde.

Betreft de skip barber.. erg leuke auto, alleen een nog veel hogere moeilijkheidsgraad dan de indycar. Uhhm.. heel eerlijk heren, denken jullie echt dat dat voor minder uitvallers en cleanere wedstrijden zorgt.. en dat daar meer aanmeldingen voor zijn?? -_-
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

De race op Spa gaat gewoon door, wat betekend dat er nog 3 weken zijn tot de volgende Indy zondag. Ik zou zeggen selecteer twee geschikte tracks, een set aan geschikte open wheelers en open op elke Indy zondag een event met twee races waar je elke zondag een andere auto test. Dus bijvoorbeeld week 1 de skip op de 2 tracks, twee weken later de FBMW op dezelfde 2 tracks etc. Er is altijd wel iemand die tijd en mogelijkheid heeft om de server in te stellen dus gaan met die banaan.
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Ruben Correa Alves schreef:De race op Spa gaat gewoon door, wat betekend dat er nog 3 weken zijn tot de volgende Indy zondag. Ik zou zeggen selecteer twee geschikte tracks, een set aan geschikte open wheelers en open op elke Indy zondag een event met twee races waar je elke zondag een andere auto test. Dus bijvoorbeeld week 1 de skip op de 2 tracks, twee weken later de FBMW op dezelfde 2 tracks etc. Er is altijd wel iemand die tijd en mogelijkheid heeft om de server in te stellen dus gaan met die banaan.
Dan kunnen alle schippers hier bij srvn mooi hun visie insturen richting de ALV en kan het daar besproken worden. FBM Skip USF2000 BT44 HistoricF3 er zijn tal van optie's en tijd zat.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Wauw, wat een aandacht! En wat een meningen. Wat ik wel wil opmerken is dat het bestuur niet aan bezigheidstherapie doet. En ik vind dat ook wat dubbel: er was een aanbod maar daar werd gewoon te weinig gebruik van gemaakt. Mag je dan verwachten van het bestuur/kampioenschapscommissie dat ze doodleuk weer tientallen uren gaan investeren in een kampioenschap voor 4 keer? Ik vind van niet. Dat is ook de reden dat we aangekondigd hebben twee testsessies te organiseren.

Maar laten we eerlijk zijn, op die testsessies gaat ook niemand afkomen, zoals eigenlijk altijd. Het lijkt mij veel interessanter dat alle leden die hier reageren gewoon eens een paar open wheelers gaan testen en dat terugkoppelen. Dan kunnen we daar met ingang van volgend seizoen iets mee.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Jan Wim Ensing schreef: Het lijkt mij veel interessanter dat alle leden die hier reageren gewoon eens een paar open wheelers gaan testen en dat terugkoppelen. Dan kunnen we daar met ingang van volgend seizoen iets mee.
Voor de liefhebbers:

Test servertje draait, DTC Open Wheel Test V1 (geen wachtwoord)
- Formula BMW
- Formula ISI 2012
- Formula 2 2012
- FR3.5 2010
- FR3.5 2014
- Indycar
- Japanese Super Formula 2016

[EDIT]
Toegevoegd:
- Brabham BT44
- Formula 1 2015 (kers / DRS) Mod van HJK Modding

Tracks: Donington, Croft, Silverstone en Imola.

Livetiming op http://andrejager.liveracers.info/Live/ ... 0Test%20v1

Indien er nog wat bij moet, let me know :)
Laatst gewijzigd door André Jager op 26 sep 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Enige wat bij dat lijstje moet is de vermelding dat het behalve de FBM gebruikte of ouwe meuk is :)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Rudy van Buren schreef:Enige wat bij dat lijstje moet is de vermelding dat het behalve de FBM gebruikte of ouwe meuk is :)
Eens, behalve de Japanse Super Formula, die is ook redelijk nieuw. De rest zit er meer bij ter vergelijk.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Top André, daar hebben we wat aan! :thumbs_up:

Toch om even te reageren op Jan Wim. Volgensmij heeft het bestuur het indycar kampioenschap vroegtijdig beëindigd. Niemand vroeg op dat moment om een andere mod. Alleen het bestuur gaf de indycar mod als reden waardoor het veld uiteindelijk zo klein was. De 8 mensen die nog wel kwamen opdagen hadden echter wel veel plezier. Nu wordt het kampioenschap afgekapt, eigenlijk met als enige reden om gezamelijk een nieuwe mod te gaan testen. (idee van het bestuur waartoe jij toch ook behoort?) Volgens mij kon anders het indy kampioenschap gewoon doorgaan voor de liefhebbers, eventueel zonder uitzending. Niemand heeft er last van. Als indycar stopt dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er een alternatief openwheeler event komt de komende maanden, al is dit maar voor de 8 actieve rijders die wel steeds komen opdagen en ook tientallen uren in de indycar hebben gestopt. Zo hebben deze leden ook iets te doen. Het doel van de vereniging is toch dat we samen kunnen simracen, en niet dat we tot volgend jaar op ons zelf moeten gaan trainen?
Idee van Ruben is trouwens top! Laat alleen de mensen die de indy mod graag verandert willen zien maar met alternatieven komen. De huidige 8-12 man zijn volgensmij vrij tevreden.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Een kampioenschap waar acht mensen op afkomen heeft geen bestaansrecht bij SRVN. Zo simpel is het gewoon.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Misha van der Graaf schreef:Top André, daar hebben we wat aan! :thumbs_up:

Toch om even te reageren op Jan Wim. Volgensmij heeft het bestuur het indycar kampioenschap vroegtijdig beëindigd. Niemand vroeg op dat moment om een andere mod. Alleen het bestuur gaf de indycar mod als reden waardoor het veld uiteindelijk zo klein was. De 8 mensen die nog wel kwamen opdagen hadden echter wel veel plezier. Nu wordt het kampioenschap afgekapt, eigenlijk met als enige reden om gezamelijk een nieuwe mod te gaan testen. (idee van het bestuur waartoe jij toch ook behoort?) Volgens mij kon anders het indy kampioenschap gewoon doorgaan voor de liefhebbers, eventueel zonder uitzending. Niemand heeft er last van. Als indycar stopt dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er een alternatief openwheeler event komt de komende maanden, al is dit maar voor de 8 actieve rijders die wel steeds komen opdagen en ook tientallen uren in de indycar hebben gestopt. Zo hebben deze leden ook iets te doen. Het doel van de vereniging is toch dat we samen kunnen simracen, en niet dat we tot volgend jaar op ons zelf moeten gaan trainen?
Idee van Ruben is trouwens top! Laat alleen de mensen die de indy mod graag verandert willen zien maar met alternatieven komen. De huidige 8-12 man zijn volgensmij vrij tevreden.
We denken dat het aan de mod ligt, dat hoeft niet perse de oorzaak te zijn. Ik vind het alleen een beetje naïef om te doen alsof er niks aan de hand is als we met 8 man gaan racen. Vergeet niet, dit is race 3 en van de 18 inschrijvingen hebben al een aantal leden zich uitgeschreven voor de rest van het seizoen, wat ik overigens ronduit respectloos richting de organisatie vind, dus kun je er ook vanuit gaan dat dit niet meer verbetert. Om een kampioenschap draaiende te houden komen er veel meer zaken bij kijken dan een livestream, of de server draaiende te houden. En er is besloten dat dit niet de moeite waard is voor het huidige aantal deelnemers. Daarnaast is dit nu gewoon besloten en valt er weinig te discussiëren over het toch door laten gaan van het kampioenschap, want dat gaat niet gebeuren. SRVN biedt nog genoeg alternatieven aan om te blijven racen, dus het is ook weer niet zo dat je helemaal niks te doen hebt en alleen maar mods kunt gaan testen. Een nieuwe open-wheeler is wenselijk, maar het kan ook zo maar betekenen dat we niks nieuws vinden en opzoek gaan naar iets anders of met 3 kampioenschappen verder gaan.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Robin, je hoort mij niet zeggen dat er niks aan de hand is. Het meeste werk leek mij echter al gedaan. Races uitzoeken, mods maken, spotterguide, puntenregeling, data prikken. Ik dacht ook dat het wél zo simpel was als een race starten door een admin, en iedereen kan racen. En af en toe een protestformulier beoordelen en de stand invullen op de site. De livestream is natuurlijk geen verplichting voor een kampioenschap. Maargoed, als er nog veel meer tijd in gaat zitten en meer dingen zijn is het begrijpelijk om te stoppen met indycar. Dan is het het niet waard voor 8 man.
Als bestuur kan je het natuurlijk nooit voor iedereen goed doen. Zeker met zoveel afmeldingen (wat ook asociaal is) is dat niet makkelijk. Desalniettemin ben ik van mening dat we hier wel over dit soort dingen moeten kunnen praten. "Discussie heeft geen zin want het gaat toch niet door" is denk ik niet de manier. Eventueel is er wel een oplossing, en als daar maar 8 man mee geholpen zijn, dan is het de moeite waard om te bespreken.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

We zijn ons ook wel degelijk bewust dat er mensen teleurgesteld zouden worden met dit besluit. Het is heel jammer voor de mensen die wel door hadden willen gaan, maar de echt schuldigen zijn degenen die zich aanmelden en vervolgens wegblijven.

Ruimte voor discussie is er absoluut, graag zelfs, maar dan wel graag over toekomstige invulling en niet over het besluit te stoppen met de IndyCar, want die beslissing staat vast.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Heb er niet veel verstand van maar als ik dat filmpje zie doet mij dat erg sterk denken aan de Skip Barber met ook een Mazda motor. :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1”