Het F1-topic

Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Hamilton is misschien de snellere van de twee, maar zodra er ook maar iets niet gaat zoals hij het wil is hij mentaal een wrak. En daar profiteert Rosberg nu van.
Hamilton een mentaal wrak als het niet lekker loopt? echt niet hoor, hij is juist heel sterk en heeft een hele sterke wil en is erg hongerig naar succes. En hij heeft vechterskwaliteiten. Rosberg zie ik een beetje als Button, hij kan misschien wel een keer kampioen worden maar dan ook eenmalig. Hij kan wel snel zijn, daar twijfel ik niet over maar hij heeft het net niet, beetje een Massa effect. Raikonen heeft het zeker ook wel, een echte vechter en pure snelheid, hij moet nu alleen even wennen aan de Ferrari en de auto nog beetje naar zijn hand zetten maar hij weet wat hij wil en zodra dit op orde is komt hij naar voren, wacht maar. (alleen jammer dat hij geen uitstraling heeft (ice-man)) :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Kunstmatige vonken moeten F1 spectaculairder maken

Afbeelding

Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.

De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
bron: gpupdate.net

What's next? Turbo's, slicks, de A1-Ring? Oh, hebben we die al? Uhm wat kunnen we nog uit de jaren 80/90 verzinnen? :kopstooot: Goed, het zal er wel spectaculair uitzien....
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Wat dacht je van de nieuwe staande start na een SC-periode vanaf 2015. Circus Renz is zo langzaamaan jaloers op de ideeën van de FIA. :roll:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Sprinklers!! Ik riep het al jaren voordat Olav het ook ooit vermeldde. Gewoon at random een of twee buitjes per wedstrijd. En om de verrassing compleet te maken, af en toe geen buitje tijdens een race.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Misschien is een joker sectie een idee?

Gebruiken ze al jaren in de rallycross.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Verplichte crashes per seizoen met puntensysteem voor de beste triple ritwebster. Zie de bordjes met een 9.5 al voor me.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Regelwijzigingen F1 2015

Zitten een paar redelijk zware wijzigingen tussen volgens mij.

De internationale autosportfederatie FIA heeft een aantal reglementswijzigingen doorgevoerd voor 2015, waaronder staande herstarts, minder testdagen en een aantal (technische) beperkingen.
De World Motor Sport Council van de FIA kwam donderdag bijeen en heeft besloten met ingang van 2015 onder meer staande herstarts te introduceren, wat betekent dat er - zodra een safety car-fase erop zit - vanaf de grid herstart wordt, in plaats van rollend.

De FIA heeft verder, zoals eerder al aangekondigd, het technische reglement aangepast om ervoor te zorgen dat de lelijke neuzen van de afgelopen jaren er met ingang van 2015 (hopelijk) weer beter uit gaan zien.

Andere eerder uitgelekte wijzigingen, zoals het reduceren van het aantal tussentijdse testdagen van vier naar twee, een langere 'nachtklok' tijdens raceweekends en het ingaan van Parc Fermé regels na VT3 in plaats van bij het begin van de kwalificatie, zijn tevens geratificeerd.

Daarnaast worden alle testsessies tijdens het voorseizoen voortaan in Europa gehouden en zal er niet meer naar warmere oorden worden uitgeweken zoals dit jaar het geval was, om zo kosten te besparen.

Andere kostenbesparende maatregelen zijn het reduceren van het aantal windtunnel-uren en het enigszins aan banden leggen van het gebruik van CFD om de auto verder te ontwikkelen. Tevens mag elk team nu elk jaar maar in één windtunnel werken en niet in meerdere.

Een andere restrictie is dat elke coureur met ingang van 2015 - zolang de racekalender niet meer dan twintig Grands Prix telt - nog maar vier motoren per seizoen mag gebruiken, in plaats van de huidige vijf. Het verbod op bandenwarmers is daarentegen geschrapt.

Klik voor de rest
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Idee om dit in het F1 topic te zetten? Denk wat makkelijker
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

:byebye:
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Go Albers! :lol:

Officieel bericht Caterham:
http://hosted-p0.vresp.com/843201/27fc005510/ARCHIVE
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ha, wauw! Die had ik niet zien aankomen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ben benieuwd, als er geld is en de bezem door het sleutelpersoneel gaat (ontwerp-afdeling voornamelijk) dan kan er nog best wel wat veranderen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René Hoogterp schreef:Ben benieuwd, als er geld is en de bezem door het sleutelpersoneel gaat (ontwerp-afdeling voornamelijk) dan kan er nog best wel wat veranderen.
Ja, dan gaat Caterham "Maximum Attack!" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Meteen een mooie ingang voor Verstappen?
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Voor Max is er niks mooi aan om bij een flut team te debuteren.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Mee eens, Max kan veel beter krijgen als hij zo doorgaat. Voor Frijns kan het een redding zijn, maar wat heeft het voor zin om te rijden voor het langzaamste team?

Overigens vind ik de namen die worden genoemd in de deal alles behalve betrouwbaar. Het schijnt dat die mafkees die geld zou investeren in Lotus er bij betrokken is, dus ik vraag me af of er überhaupt al geld is overgemaakt. Daarnaast heeft Kolles nou niet echt de reputatie van succesvol zijn in de Formule 1.
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Misschien kunnen Albers ook gelijk 'Double Dutch' weer uit de kast trekken, maar dan nu met Giedo en Robin.... :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Aja... "Double Dutch"

Afbeelding
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Wat een spektakel! En daarom wordt Hamilton geen wereldkampioen, rondje afbreken omdat je denkt dat het toch niet lukt. Jammer dat sector drie veel droger was dan eerst.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Das idd slordig denkfoutje maar ik zou hem nog niet afschrijven.......
Plaats reactie

Terug naar “Auto- en motorsport nieuws”