Nu na de laatste update krijg ik steeds meer zin om ook met Assetto verder te gaan en het lijkt me ook gaaf om een GT kampioenschap te starten na dit seizoen.
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 09 okt 2015, 23:08
door Lars Koldeweij
Ben wel benieuwd, kan pas volgende week testen. Met de Audi en Lambo komen we al op 6 GT3's dus dat is zeker een mooi veld.
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 10 okt 2015, 08:34
door Anton Rebel
Lars Koldeweij schreef:Ben wel benieuwd, kan pas volgende week testen. Met de Audi en Lambo komen we al op 6 GT3's dus dat is zeker een mooi veld.
is dat met de udr mod en de DLC ? die moet je dan wel ff kopen denk ik ?
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 10 okt 2015, 09:43
door Lars Koldeweij
Nee is allemaal zonder mods, maar inderdaad wel met 2 DLC's
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 25 mei 2016, 00:11
door Manfred Jellesma
Er is inmiddels iemand die werkt aan een soort iRacing racing/ranking systeem, maar dan voor o.a. Assetto Corsa.
Het is allemaal nog in een begin stadium, maar het aantal deelnemers en fair racen heeft mij positief verrast.
Wat is eigenlijk de reden dat er alleen met rf2 gereden wordt, en geen AC? Zijn de mogelijkheden qua het opzetten van leagues in AC zoveel minder/slechter?
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 20 jul 2016, 13:30
door Ruben Correa Alves
Te lang niet meer gereden dus geen idee hoe het er nu voor staat maar hier staat een SRVN nieuwtje met wat toen de redenen waren: http://www.srvn.nl/nieuws/748/41
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 20 jul 2016, 15:30
door Jan Wim Ensing
Volgens mij is er wel aardig wat progressie, maar Kunos is wel kampioen in het misslaan van de plank. Het Red Pack met de Ferrari F15-T zou interessant kunnen zijn omdat het iets biedt wat rF2 niet heeft: een moderne F1-wagen, maar dan is er weer geen template, want FOM.
Ik heb in ieder geval gezien dat de UI voor de server compleet nieuw is, waardoor er geen DOS-schermpjes meer zijn. Dat maakt het opzetten van een server hopelijk een stuk makkelijker. Ook pitstops en fatsoenlijk de race uitrijden zou nu moeten werken. Maar als er iemand is die er meer van weet, meld je vooral.
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 20 jul 2016, 15:32
door Gunar Nijenhuis
.
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 20 jul 2016, 15:42
door Gunar Nijenhuis
Gunar Nijenhuis schreef:
Ruben Correa Alves schreef:Te lang niet meer gereden dus geen idee hoe het er nu voor staat maar hier staat een SRVN nieuwtje met wat toen de redenen waren: http://www.srvn.nl/nieuws/748/41
Bedankt Ruben! en bedankt JW voor de update!
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 28 feb 2017, 19:42
door Ger Heuts
Inmiddels ruim een half jaar geleden dat het laatste bericht over deze sim is geplaatst. Het lijkt wel of Lars aan de beurt is met "Waar rijdt die nou?".... Is er iets te melden over de ontwikkelingen bij Assetto Corsa/Kunos? Ik heb net de Tatuus F01 of zoiets gereden en die rijdt heerlijk, maar dat zal wel foute boel zijn en absoluut niet de bedoeling hoe een open wheeler hoort te rijden. Maar het gaat mij meer om de argumenten die in 2014 en 2015 nog aanwezig waren waarom we nog niet een kampioenschap met AC rijden. Is daar inmiddels iets aan gedaan, of kunnen we deze sim langzaam afschrijven?
Wij hebben bij diverse ALV's duidelijk gemaakt dat wij ons vooral richten op rFactor 2. Daar hebben wij nu de kennis voldoende van om degelijke kampioenschappen te organiseren.
Re: Assetto Corsa
Geplaatst: 28 feb 2017, 23:16
door Jos van der Sterren
Persoonlijk vind ik assetto corsa ook de moeite waard aangezien hun physics en handeling zeer goed is te benoemen.
Ik weet dat serverbeheer en het aanpassen van de kampioenschapspunten een wat lastiger punt is binnen assetto corsa.
Momenteel zijn de velden goed gevuld met RF2 maar ik hoop dat het volgende kampioenschap ook 1 klasse heeft met assetto.