Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

De bomen zijn bij mij vierkant? Klopt dit?


A. Ja.
B. Nee daar klopt geen kut van.

Ik heb ook een beetje inputlag.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

B
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Er zijn niet echt heel veel opties om grafisch dingen te veranderen, maar ik heb nu alles op het hoogste staan en het ziet er bij mij echt niet uit... Hoog tijd voor een systeemupdate.. Als ik Motion Blur aanzet op de laagste stand dan laad hij al niet meer en AA enzo staan op de hoogste stand maar het ziet er allemaal nog heel blokkerig uit...

Edit: Blijkbaar kan m'n GPU niet op DirectX11.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Moet je hier nu eerst Netkar Pro voor aanschaffen?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ja
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Als ik dit zo effe allemaal zie, veegt Assetto Corsa ontzettend de vloer aan met rFactor2....
Ik speel rFactor2 nu al een maand of 2-3, maar moet zeggen dat ik er toch iets meer van had verwacht. Het heeft z'n limitaties, je voelt je niet echt 1 met de baan, en grafisch is het niet zo'n toppertje.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

rF2 verstopt zich intussen al ettelijke maanden achter de term "beta". Ik vrees voor AC een nieuwe pc te moeten aanschaffen......
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Is rF2 niet al bijna een jaar 'beta'???
Eerlijk gezegd verwachte ik met grotere regelmaat updates op rF2. Maar als je het mij vraagt lijkt de ontwikkeling wel stil te liggen. Natuurlijk, het is wel een goed spel, maar vooralsnog heb ik niet het idee dat het een topper is. Het doet me eerder aan een soort Live for Speed denken. Het is het allemaal nét niet en ik vraag me erg af of ze het kunnen fixen in de uiteindelijke versie, als die ooit gaat komen :)
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Zoals ik Rf2 zie is het compromis tussen het gevoel en goede beelden.Als je regelmatig op het forum kijkt lees je bijvoorbeeld dat sommige heel veel problemen hebben met de fps en bepaalde videokaarten.Ook zijn er veel bugs en vastlopers.Wat ik wil zeggen is wil je een perfecte sim dan gaat daar veel tijd inzitten om de beelden en echtheid,bugs en andere ellende goed op te lossen en dan zeker met de huidige eisen en aanbod van hardware.Voor mij telt het gevoel van de auto op het circuit het zwaarst en daar zijn ze momenteel nog koploper in.De rest komt wel daar heb ik al het vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

Maar als je het mij vraagt lijkt de ontwikkeling wel stil te liggen.
Ze brengen ongeveer 1x per maand een update uit. Is dat niet genoeg?? In ieder geval ligt de ontwikkeling verre van stil hoor. ;)
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Jos, ik mis dat gevoel juist een beetje... Dat zie je terug in de replay beelden. Je ziet dat de auto niet echt op het asfalt rijdt. Wellicht dat dit ook de reden is dat de auto's soms echt véél te makkelijk over de kop gaan als je effe de curbstones raakt.

Ik vind het gewoon verbazingwekkend, een jaar lang al beta-status en ook al vinden er maandelijkse updates plaats, echt ingrijpend zijn die niet. En straks wordt rF2 gewoon keihard rechts ingehaald door een (superieure?) Assetto Corsa.
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

assetto gaat der zeker komen :kwijil:

en rfactor blijf ik er bij doen :thumbs_happy:

en project cars niet blijft need for speed :byebye:
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

hij word nog 3D ook heerlijk :kwijil:
Roy de Muinck
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:48

nog 3 gt3's er bij ben ik helemaal verkocht :kwijil:
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

De heren zijn lekker bezig. Steam én Spa-Francorchamps. ;)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Of dat Steam nou zo'n goed nieuws is..... Zijn er al systeemeisen bekend van AC? Nieuwe pc komt op zijn vroegst volgend jaar zomer en rF2 draait met hangen en wurgen op mijn huidige systeem.
Samuel Korthof

@Ger. Heb je AC a getest op je systeem? Hij draait bij mij namelijk beter dan rF2. Ik gebruik tripleheads maar was zeer verbaasd over de goede prestaties. Ik was ook in de veronderstelling dat AC meer pc kracht nodig zou hebben maar dat viel dus alles mee.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

De Italianen van Kunos Simulazioni hebben een prijs geplakt op hun nieuwe speeltje Assetto Corsa. Het spel gaat maximaal € 45,- kosten, zo meldt RaceDepartment.

De voorverkoop lijkt spoedig te gaan beginnen. Mensen die het spel dan al kopen krijgen de eerste DLC, met onder andere Spa-Francorchamps, gratis.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Is dat goed nieuws, of het "begin van het einde"? De eerste DLC gratis, met andere woorden: voor de rest de beurs blijven trekken. Ik weet niet of dit ook voor de grote moddinggroepen het sein is om geld te gaan vragen voor hun mods. We wachten maar af. Ik ben ook benieuwd of ISI en Kunos stiekem afspraken maken over de prijzen van hun aanbod. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die geheel onafhankelijk van elkaar de content gaan aanbieden.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Nou Ger, aluhoedje op vandaag of zo? :lol:
Simbin deed al jaren niet anders met hun DLC voor RACE 07. STCC enz. moesten ook betaald worden. En neem van mij aan dat ISI geen contact heeft met Kunos. Daar zijn ze bij ISI toch iets arrogant voor, die volgen totaal hun eigen weg.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”