Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Nordschleife, Ferrari 312T en een zonsondergang.

Assetto Corsa ziet er best nice uit zo.

Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Zandvoort komt binnenkort beschikbaar als free DLC, samen met een paar auto's.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... med.23408/
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Free!!! Zo zien we het graag
Niels Tieman

Er zijn leuke mods in aantocht vanuit Virtua Simulazioni. Sommige zijn wat verder van de release, andere dichterbij. :-)

Tot die tijd kunnen we de McLaren aan de tand voelen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Zandvoort ist da!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy van Ommen
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:56
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad, Flevoland
Contact:

Ziet er heel erg tof uit!!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Nu na de laatste update krijg ik steeds meer zin om ook met Assetto verder te gaan en het lijkt me ook gaaf om een GT kampioenschap te starten na dit seizoen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ben wel benieuwd, kan pas volgende week testen. Met de Audi en Lambo komen we al op 6 GT3's dus dat is zeker een mooi veld.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Lars Koldeweij schreef:Ben wel benieuwd, kan pas volgende week testen. Met de Audi en Lambo komen we al op 6 GT3's dus dat is zeker een mooi veld.
is dat met de udr mod en de DLC ? die moet je dan wel ff kopen denk ik ?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nee is allemaal zonder mods, maar inderdaad wel met 2 DLC's
Manfred Jellesma

Er is inmiddels iemand die werkt aan een soort iRacing racing/ranking systeem, maar dan voor o.a. Assetto Corsa.
Het is allemaal nog in een begin stadium, maar het aantal deelnemers en fair racen heeft mij positief verrast.

http://www.simracingsystem.com/
Gunar Nijenhuis

Wat is eigenlijk de reden dat er alleen met rf2 gereden wordt, en geen AC? Zijn de mogelijkheden qua het opzetten van leagues in AC zoveel minder/slechter?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Te lang niet meer gereden dus geen idee hoe het er nu voor staat maar hier staat een SRVN nieuwtje met wat toen de redenen waren: http://www.srvn.nl/nieuws/748/41
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Volgens mij is er wel aardig wat progressie, maar Kunos is wel kampioen in het misslaan van de plank. Het Red Pack met de Ferrari F15-T zou interessant kunnen zijn omdat het iets biedt wat rF2 niet heeft: een moderne F1-wagen, maar dan is er weer geen template, want FOM.

Ik heb in ieder geval gezien dat de UI voor de server compleet nieuw is, waardoor er geen DOS-schermpjes meer zijn. Dat maakt het opzetten van een server hopelijk een stuk makkelijker. Ook pitstops en fatsoenlijk de race uitrijden zou nu moeten werken. Maar als er iemand is die er meer van weet, meld je vooral.
Gunar Nijenhuis

.
Laatst gewijzigd door Gunar Nijenhuis op 20 jul 2016, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gunar Nijenhuis

Gunar Nijenhuis schreef:
Ruben Correa Alves schreef:Te lang niet meer gereden dus geen idee hoe het er nu voor staat maar hier staat een SRVN nieuwtje met wat toen de redenen waren: http://www.srvn.nl/nieuws/748/41

Bedankt Ruben! en bedankt JW voor de update!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Inmiddels ruim een half jaar geleden dat het laatste bericht over deze sim is geplaatst. Het lijkt wel of Lars aan de beurt is met "Waar rijdt die nou?".... Is er iets te melden over de ontwikkelingen bij Assetto Corsa/Kunos? Ik heb net de Tatuus F01 of zoiets gereden en die rijdt heerlijk, maar dat zal wel foute boel zijn en absoluut niet de bedoeling hoe een open wheeler hoort te rijden. Maar het gaat mij meer om de argumenten die in 2014 en 2015 nog aanwezig waren waarom we nog niet een kampioenschap met AC rijden. Is daar inmiddels iets aan gedaan, of kunnen we deze sim langzaam afschrijven?
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Wij hebben bij diverse ALV's duidelijk gemaakt dat wij ons vooral richten op rFactor 2. :) Daar hebben wij nu de kennis voldoende van om degelijke kampioenschappen te organiseren.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Persoonlijk vind ik assetto corsa ook de moeite waard aangezien hun physics en handeling zeer goed is te benoemen.
Ik weet dat serverbeheer en het aanpassen van de kampioenschapspunten een wat lastiger punt is binnen assetto corsa.
Momenteel zijn de velden goed gevuld met RF2 maar ik hoop dat het volgende kampioenschap ook 1 klasse heeft met assetto.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”