Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Als je me kunt uitleggen wat een aluhoedje is, dan kan ik je antwoord daarop geven. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Prijsafspraken bestaan volgens mij overal, eigenwijs of niet. Af en toe komt dat aan het licht, soms blijft het verborgen. Maar je hebt gelijk met de uitbreidingen van Race07, die moesten ook allemaal betaald worden. Ik klaag daar ook niet over, alleen heb ik dan mijn bedenkingen bij de vraagprijs van 45 euro. Al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe uitgebreid de content is voor dat bedrag.
Van de andere kant: zullen we Robbie eens vragen wat zijn avond/nacht/morgen stappen gekost heeft? En vragen wat mensen tegenwoordig moeten betalen om naar een concert of theater te gaan? Of iedere week opnieuw moeten dokken in de supermarkt? Dan valt het eigenlijk toch wel mee, vooral in relatie tot het aantal uren dat je plezier hebt van de software.

Edit: gevonden!
Het principe van het dragen van aluminium hoedjes tegen zulke bedreigingen is een populaire stereotype geworden; het woord wordt geassocieerd met mensen die geloven in complottheorieën of voor mensen die paranoïde zijn.
Ik ga voor de complottheorie, paranoïde ben ik niet, nog niet tenminste.......
Arno Bultman

Hopelijk komt deze snel uit! :)

Heeft iemand als inside info?

eerlijk gezegd raak ik de fun in simracen een beetje kwijt door de clio in rf2. ik krijg die bak maar niet lekker over het virtuele asfalt. kvind het echt gaaf om deeltenemen aan een kampioenschap met 30 mede simracers, maar dan wil ik wel graag met plezier in een auto...(misschien maar is Dtm gaan proberen)

mijn vraag is dus ook of er meerdere van de club deze sim assetto corsa gaan aanschaffen?

Groetjes vanaf de boot :bierglas:
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

rF2 heeft natuurlijk meer dan alleen de Clio. Maar goed, Assetto Corsa ga ik zeker aanschaffen. Jammer dat ze de pre-order uitgesteld hebben. Het wachten zal dus nog wel even duren. Wat ik wél grappig vind is dat Kunos ermee wegkomt terwijl er op ISI flink gezeikt werd toen het lang duurde. Inmiddels wachten we al een jaar langer op AC dan verwacht.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Jan Wim Ensing schreef:Het wachten zal dus nog wel even duren.
Als het goed is, valt dat dus wel mee. Weet iemand wat de systeemeisen zijn? Zijn die vergelijkbaar met rF2, of moet je hier een beest van een pc voor hebben?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ger Heuts schreef:Weet iemand wat de systeemeisen zijn? Zijn die vergelijkbaar met rF2, of moet je hier een beest van een pc voor hebben?
ik heb de tech demo bekeken, op mijn niet meer heel nieuwe pc duo2core 3ghz 8gb ddr2 ati/amd 7850 met alles op max loopt dat redelijk soepel. zegt natuurlijk niet alles over de eerste echte beta builds van het spel maar geeft hoop dat niet meteen een grote upgrade/vervanging nodig wordt.
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

Ger Peeters schreef:
Ger Heuts schreef:Weet iemand wat de systeemeisen zijn? Zijn die vergelijkbaar met rF2, of moet je hier een beest van een pc voor hebben?
ik heb de tech demo bekeken, op mijn niet meer heel nieuwe pc duo2core 3ghz 8gb ddr2 ati/amd 7850 met alles op max loopt dat redelijk soepel. zegt natuurlijk niet alles over de eerste echte beta builds van het spel maar geeft hoop dat niet meteen een grote upgrade/vervanging nodig wordt.
Operating system
Windows Vista with Service Pack SP2 or Windows 7, Windows 8

minimaal
CPU - Intel Celeron
Memory - 2 GB
Graphics hardware
DirectX 11 graphics card (ex: Nvidia GTS 450 / AMD Radeon HD5770) NOTE: AC graphics engine supports also DirectX 10.1 compatible graphic cards (ATI 4800 HD / Nvidia 8600 GT)

aanbevolen
CPU - Dual Core
Memory - 4 GB
Graphics hardware
DirectX 11 compatible graphics card (Nvidia GTX 560 / AMD Radeon HD587
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Gaaf! Leuk om te rijden.
Begin was ik thrilled, nu iets minder thrilled. Maar komt omdat het nog een zo vroege beta is. Missen nog altijd dingen die rf2 bijvoorbeeld wel op het begin. Maar buiten dat, kwa looks en gevoel is dit beter dan toen rf2 begon.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Plaatjestijd!










Gebruikersavatar
Giel de Haan
Berichten: 2748
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Oss

--- ik moet tot het einde van de maand wachten.....
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik betrapte me er net op dat ik dacht "moet nu echt nog wat clio laps oefenen en meteen erna nee eerst nog een paar hotlap pogingen in de KTM X-Bow op silverstone" :D
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

100 virusmeldingen en er gebeurt niks als ik op Start engine of whatever klik, eureka ik heb weer eens geld uitgegeven.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Nog wat meer plaatjes. Even de videokaart wat meer aan het werk gezet, FPS blijft prima. Excuses voor de spam ;)





En tot slot: Mag ik wel één ....?

Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Lars Koldeweij schreef:100 virusmeldingen en er gebeurt niks als ik op Start engine of whatever klik, eureka ik heb weer eens geld uitgegeven.
Je besteld hem toch gewoon via Steam, neem ik aan?
Gebruikersavatar
Jos Friemann
Berichten: 571
Lid geworden op: 17 feb 2012, 01:30
Racestuur: T500RS + Ferrari F1 Add-On
Locatie: Nieuw-Vennep

Jos Friemann schreef:
Ger Peeters schreef:
Ger Heuts schreef:Weet iemand wat de systeemeisen zijn? Zijn die vergelijkbaar met rF2, of moet je hier een beest van een pc voor hebben?
ik heb de tech demo bekeken, op mijn niet meer heel nieuwe pc duo2core 3ghz 8gb ddr2 ati/amd 7850 met alles op max loopt dat redelijk soepel. zegt natuurlijk niet alles over de eerste echte beta builds van het spel maar geeft hoop dat niet meteen een grote upgrade/vervanging nodig wordt.
Operating system
Windows Vista with Service Pack SP2 or Windows 7, Windows 8

minimaal
CPU - Intel Celeron
Memory - 2 GB
Graphics hardware
DirectX 11 graphics card (ex: Nvidia GTS 450 / AMD Radeon HD5770) NOTE: AC graphics engine supports also DirectX 10.1 compatible graphic cards (ATI 4800 HD / Nvidia 8600 GT)

aanbevolen
CPU - Dual Core
Memory - 4 GB
Graphics hardware
DirectX 11 compatible graphics card (Nvidia GTX 560 / AMD Radeon HD587
EN nu ff de Officiele eisen via de website van assetto Corsa:

Minimum Requirements
OS: Windows Vista SP2 32-bit (with KB971512 platform update)
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Memory: 4GB
Graphics Card: DirectX 10.1 (AMD Radeon HD 3870, Nvidia GeForce GT 220)
Graphics Memory: 512 MB
Hard Drive: 15 GB

Recommended Requirements
OS: Windows 8 64-bit
Processor: AMD Six-Core CPU, Intel Quad-Core CPU
Memory: 6 GB
Graphics Card: AMD Radeon HD 7870, Nvidia GeForce GTX 660
Graphics Memory: 3 GB
Hard Drive: 20 GB
Supported game devices
Any game device recognized by Microsoft Direct Input, including keyboard, mouse, joypads, joysticks, steering wheels.
Ready for nVidia 3D Vision, Track IR-Pro, Oculus Rift.
For more information, please visit the Frequently Asked Question section
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Jan Wim Ensing schreef:
Lars Koldeweij schreef:100 virusmeldingen en er gebeurt niks als ik op Start engine of whatever klik, eureka ik heb weer eens geld uitgegeven.
Je besteld hem toch gewoon via Steam, neem ik aan?
Ja.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Heb ik ook Lars.Start gewoon op maar tijdens het laden geeft hij aan acs.exe kan niet gestart worden.
Op het forum zijn ze bezig dit op te lossen.
Ongelooflijk dat een spel na al die tijd gewoon een bug heeft die het spel niet eens opstart :(
Dat er videokaart problemen zijn oké maar dit.
Manfred Jellesma

Een aantal mensen op virtualr.net heeft hier volgens mij ook last van. Misschien helpen de onderstaande comments.

"I can get into the game but when i hit the START button i get a black screen then it goes back to menu."

"Make sure you assign all the controls there is a bug they are fixing right now."

"Please use our assettocorsa.net/forum for tech support.
try to configure all the keys on your wheel
We are working on a quick fix for the bugs as they are coming
thank you for your patience"
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Manfred Jellesma schreef:Een aantal mensen op virtualr.net heeft hier volgens mij ook last van. Misschien helpen de onderstaande comments.

"I can get into the game but when i hit the START button i get a black screen then it goes back to menu."

"Make sure you assign all the controls there is a bug they are fixing right now."

"Please use our assettocorsa.net/forum for tech support.
try to configure all the keys on your wheel
We are working on a quick fix for the bugs as they are coming
thank you for your patience"
Ik heb het gezien inderdaad, maar niets helpt bij mij. Ben nu opnieuw aan het installeren, want had de Tech Demo er nog opstaan voor installatie. Die heb ik nu verwijderd, eens kijken of het dan wel lukt.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Wauw. Wauw. Wauw. Ik heb bijna alle auto´s getest en dit is echt geweldig. Ik begon met de Formule Abarth en dat is een hele leuke auto, maar ondanks dat alle hulpmiddelen uitstonden was het vrij makkelijk te doen. Toen de Lotus gepakt, ja de F1 dus. Monsterlijk ding en met moeite een aantal rondes kunnen rijden, maar wat een geluid! Daarna de BMW GT2 gepakt, hele fijne auto en ik zie hier nu al een kampioenschap voor me (als online het doet.) Daarna nog met de Ferrari gereden en dat was de kers op de taart, het is geen race auto dus de grip is wat minder en de remmen doen erg weinig als je bij het 100m bordje remt, maar het accelereert en stuurt zo fijn. Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Sander Eefting

Robin de Jong schreef:Wauw. Wauw. Wauw. Ik heb bijna alle auto´s getest en dit is echt geweldig. Ik begon met de Formule Abarth en dat is een hele leuke auto, maar ondanks dat alle hulpmiddelen uitstonden was het vrij makkelijk te doen. Toen de Lotus gepakt, ja de F1 dus. Monsterlijk ding en met moeite een aantal rondes kunnen rijden, maar wat een geluid! Daarna de BMW GT2 gepakt, hele fijne auto en ik zie hier nu al een kampioenschap voor me (als online het doet.) Daarna nog met de Ferrari gereden en dat was de kers op de taart, het is geen race auto dus de grip is wat minder en de remmen doen erg weinig als je bij het 100m bordje remt, maar het accelereert en stuurt zo fijn. Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Mag ik vragen wat voor videokaart jij hebt?
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”