Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Robin de Jong schreef:Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Robin heeft een monster pc die inmiddels zo'n anderhalf jaar oud is, als ik het me goed herinner. Eerste generatie i7 processor, zo'n 1500 euro bij Alternate. En toen hield mijn geheugen ermee op, mede dankzij de rondleiding bij ALFA... De mededeling van Robin en de officiële systeemeisen doen mij het ergste vrezen. Het is vrij zwaar voor de pc, zo te lezen. Zeker als je niet het nieuwste van het nieuwste hebt.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Assetto draait bij mij net zo goed als rF2.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bij mij doet ie het helemaal niet, de videokaart kan geen DirectX 10.1.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Help Lars de winter door, doneer een videokaart! ;)
Maar wel enorm balen Lars.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ger Heuts schreef:
Robin de Jong schreef:Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Robin heeft een monster pc die inmiddels zo'n anderhalf jaar oud is, als ik het me goed herinner. Eerste generatie i7 processor, zo'n 1500 euro bij Alternate. En toen hield mijn geheugen ermee op, mede dankzij de rondleiding bij ALFA... De mededeling van Robin en de officiële systeemeisen doen mij het ergste vrezen. Het is vrij zwaar voor de pc, zo te lezen. Zeker als je niet het nieuwste van het nieuwste hebt.
Het haperen gebeurde 1 of 2 keer. En dan had ik het maximale, overigens is mijn PC 2 jaar oud. Maar Ik denk dat als je alles op high draait het er nog steeds prima uitziet. Als je moeite hebt om rFactor 2 te draaien zal dit waarschijnlijk wel teveel vragen van je PC, maar iedereen die rFactor 2 op high of medium kan draaien zal dit ook wel kunnen met AC.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Even een filmpje in elkaar gezet:

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Sander Eefting schreef:
Robin de Jong schreef:Wauw. Wauw. Wauw. Ik heb bijna alle auto´s getest en dit is echt geweldig. Ik begon met de Formule Abarth en dat is een hele leuke auto, maar ondanks dat alle hulpmiddelen uitstonden was het vrij makkelijk te doen. Toen de Lotus gepakt, ja de F1 dus. Monsterlijk ding en met moeite een aantal rondes kunnen rijden, maar wat een geluid! Daarna de BMW GT2 gepakt, hele fijne auto en ik zie hier nu al een kampioenschap voor me (als online het doet.) Daarna nog met de Ferrari gereden en dat was de kers op de taart, het is geen race auto dus de grip is wat minder en de remmen doen erg weinig als je bij het 100m bordje remt, maar het accelereert en stuurt zo fijn. Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Mag ik vragen wat voor videokaart jij hebt?
Even uit m'n hoofd, Nvidia GeForce GTX 650.

Maa dat haperen kan wellicht ook komen doordat er nog wat dingen op de achtergrond draaide. Ik heb verder geen last van framedrops gehad, maar ik kan dat pas testen wanneer we online kunnen.
Sander Eefting

Robin de Jong schreef:
Sander Eefting schreef:
Robin de Jong schreef:Wauw. Wauw. Wauw. Ik heb bijna alle auto´s getest en dit is echt geweldig. Ik begon met de Formule Abarth en dat is een hele leuke auto, maar ondanks dat alle hulpmiddelen uitstonden was het vrij makkelijk te doen. Toen de Lotus gepakt, ja de F1 dus. Monsterlijk ding en met moeite een aantal rondes kunnen rijden, maar wat een geluid! Daarna de BMW GT2 gepakt, hele fijne auto en ik zie hier nu al een kampioenschap voor me (als online het doet.) Daarna nog met de Ferrari gereden en dat was de kers op de taart, het is geen race auto dus de grip is wat minder en de remmen doen erg weinig als je bij het 100m bordje remt, maar het accelereert en stuurt zo fijn. Ik heb alles op max gedraaid en dan begint hij af en toe wel een beetje te haperen, en ik denk dat het met meerdere auto´s op de baan moeilijk gaat krijgen maar goed dan nog ziet het er fantastisch uit!
Mag ik vragen wat voor videokaart jij hebt?
Even uit m'n hoofd, Nvidia GeForce GTX 650.

Maa dat haperen kan wellicht ook komen doordat er nog wat dingen op de achtergrond draaide. Ik heb verder geen last van framedrops gehad, maar ik kan dat pas testen wanneer we online kunnen.
Ik wil weer beginnen met simracen denk ik, maar ik wacht nog even met Asetto Corsa. Even kijken hoe het spel zich ontwikkeld etc.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Mijn GTX570 trekt alles op max, met een FPS van 80-120. Vergelijkbaar met rF2 , sinds Build 342.
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

Jan Wim Ensing schreef:Mijn GTX570 trekt alles op max, met een FPS van 80-120. Vergelijkbaar met rF2 , sinds Build 342.
Waarmee check jij je FPS? CTRL-F werkt niet of zit ik verkeerd te kijken?

Heb in ieder geval alles op het hoogst haalbare ingesteld en nergens geen last van :-)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Tiemen Bos schreef:Heb in ieder geval alles op het hoogst haalbare ingesteld en nergens geen last van :-)
Dat zegt nog niet al te veel. Bij mij is dat waarschijnlijk low/off (als die opties bestaan, tenminste).
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Tiemen Bos schreef:
Jan Wim Ensing schreef:Mijn GTX570 trekt alles op max, met een FPS van 80-120. Vergelijkbaar met rF2 , sinds Build 342.
Waarmee check jij je FPS? CTRL-F werkt niet of zit ik verkeerd te kijken?

Heb in ieder geval alles op het hoogst haalbare ingesteld en nergens geen last van :-)
Fraps. Ctrl + F is een gMotor-sneltoets en werkt dus niet met AC.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

En je kan het in je beeldscherm zetten net als alle andere snufjes. LCD Mode, tijden enz.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Zo het werkt!!!Na de laatste update blijkt het een geluidskaart probleem te zijn en zijn de problemen opgelost.
Nu dus de eerste meters gereden en grafisch is het super al moet ik er nog wel aan wennen.Alle instellingen op max en hij doet het zonder problemen dus dat is een plus punt voor Assetto.Alleen de besturing en realfeel is geen Rfactor2 en dat valt op en daar had ik meer van verwacht.Ik hoop dat ik tijd kan vinden om meer met Assetto te gaan stoeien en meer liefde er voor kan vinden.Maar ja het is nog Beta dus ik verwacht nog vele updates. :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Bram Kuipers schreef:En je kan het in je beeldscherm zetten net als alle andere snufjes. LCD Mode, tijden enz.
net even gezocht maar niet gevonden. welk menu zet je die displays aan?
in game keys
ctrl-a : abs wijzigen
ctrl-t : traction control wijzigen
belangrijk voor JW H(orn) :)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Als je wilt gaan rijden, druk je op rijden als het waren en die Hud die je onder in je beeld hebt staan, die kan je verplaatsen met je muis.
Versleep hem naar rechts en je krijgt ineens allerlei opties om te kiezen om in je beeld te knallen.
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Ook vandaag tot aanschaf over gegaan van Assetto Corsa .
Op starten ging al heerlijk, bleef steeds met een grijs scherm(en) staan, totdat ik na drie keer de game te hebben opgestart eens de F11 toetst ging indrukken. En jawel, ik kreeg het menu scherm ervoor.

Nadat ik gelezen had dat het gas en rempedaal op inverse moesten staan heb ik verder instellingen achterwege gelaten om te kijken hoe het zich met de “standaard” instellingen overweg zou laten gaan.
Het menu is inderdaad makkelijk, gelijk even de BMW E30 aangeklikt om er mee te testen op Imola.
Grafisch ziet het er zeer gelikt uit. Veel beter dan rFactor 2.
Maar qua besturing is dit meer een aftreksel van Project Cars, en ik hoop dan ook dat dit veel beter gaat worden.
Want de eerste indruk die ik had bij rFactor 2 was juist het gevoel dat zo goed over kwam.
Ik zal nu verder moeten zoeken in de instellingen, want de stuuruitslag is veel teveel afwijkend, waardoor ik met een korte stuur beweging al bijna haaks een bocht in duik.
Maar nogmaals, ik ben dan ook begonnen met de standaard instellingen.

Helaas geeft Assetto Corsa problemen met het gebruik van een Ati CrossFire opstelling, waardoor het beeld op bepaalde momenten gaat flikkeren, en in de replay bomen en bandenstapels van blauw tot aan paars oplichten.
Dit zal in de toekomst vast opgelost worden, zij het door de makers van AC zij het door de chipbakers van AMD/Ati.
Al met al, voor een Beta ben ik er tevreden mee.
:simracer1:
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Bram Kuipers schreef:Als je wilt gaan rijden, druk je op rijden als het waren en die Hud die je onder in je beeld hebt staan, die kan je verplaatsen met je muis.
Versleep hem naar rechts en je krijgt ineens allerlei opties om te kiezen om in je beeld te knallen.
Je hoeft niets te verslepen: gewoon muis naar rechts en je krijgt een balk met opties.
Ik weet nog niet wat alles is, maar ik heb daar in ieder geval geen fps meting bij gezien, fraps werkt natuurlijk wel, maar neemt ook wat extra resources in beslag.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Afbeelding

Het 1e nummer is geloof ik dan FPS
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Volgens Racedepartment zijn er al mod update's. :D

Assetto Corsa: First Mods Available
Posted on 10/11/2013 by Bram Hengeveld 5 Comments
AC Mod 002
Since the release of the first beta version of Assetto Corsa earlier this weekend the community hasn’t been sleeping. After a day the first game modifications are appearing already.

The Assetto Corsa physics engine has been designed and coded from the ground up and will eventually during the course of time evolve into a full blown modding platform where the community can create their own tracks, cars, liveries, etc and share it with with others.

A perfect platform to share game modifications is our trusted, stable and fast resource manager that was released a couple of months ago and has exponentially growing ever since and is already the central sharing point for the F1 Games and GRID 2 of Codemasters, Reiza Studios’ Formula Truck and Game Stock Car simulations and recently added games from Milestone: MotoGP and WRC 4.

The resource manager allows you to manage files along side our normal forum. The aim is allow content such as files to be listed with a focus on the initial content rather than discussion surrounding it. Users can watch resources and be updated whenever a new version is released.

Resources (or mods if you wish) can be downloaded directly from the resource manager (up to 100mb per file) or downloaded from an external URL (when larger than 100mb per file). Discussion threads are automatically created for each resource in designated forums together with a nifty thread prefix for quick filtering.

As the RM is fully integrated into our forums users can benefit from the already impressive social features our forums offer (likes, ranking, ratings, news feeds, alert, abuse reports, in-depth search and detailed statistics).

The Assetto Corsa community has picked this up already and so far released car skins, sound files, suits and other enhancements as you can see in the screenshots below.

Make sure to check out the work done by the modders. Download their files and don’t forget to award them some rating stars if you appreciate the content. Of course we welcome you to share your own work with the rest of the community.

Download the first Assetto Corsa game modifications here.

For more information on Assetto Corsa visit our dedicated forums.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”