650s GT3 + Continental GT3, en ik gok op de 488 GT3, Mercedes AMG GT3 en wellicht een Porsche (of Audi) GT3...? Time will tell
Re: rFactor 2
Geplaatst: 18 sep 2017, 16:49
door Lennart Lippens
Wat punten uit een interview met Marcel op facebook:
Bentley GT3 is de tweede auto in GT3-pack. Er komen er nog drie naast de Mclaren en Bentley. Wordt uitgebracht eind september / begin oktober (was mij niet 100% duidelijk of dit het hele pakket is of alleen de Bentley)
Nieuwe build, met focus op regen-effecten, mogelijk gelijk uitgebracht met GT3-pack, waarschijnlijk wat later:
Druppels op de ramen, beweging afhankelijk van snelheid auto
Druppels op auto, beweging afhankelijk van snelheid auto
Werkende ruitenwissers die de druppels wegvegen
Aangepaste 'ambient lighting' voor wat dramatischer effect bij regen
RealRoad aangepast voor regen, met plassen, die groter worden naarmate het harder regent (geen idee of dit resulteert in variatie in grip of aquaplanning)
Meer zichtbare schade: krassen en kleine deuken, komt mee met GT3-auto's, mods moeten een update krijgen
Content: licenties van fabrikant Tatuus voor meerdere formule-opstapklasses. Wordt aan gewerkt in samenwerking met enkele teams.
Competition-infrastructure, begin volgend jaar wordt daar iets van gereleased.
Mooi om de ontwikkeling van rF2 zo te zien. Wel zet ik persoonlijk altijd al die 'post processing troep' direct uit omdat het meer in de weg zit dan anders. 't Kan rF2 er wel erg mooi uit laten zien voor streams, en dat is natuurlijk ook lekker voor SRVN
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 okt 2017, 13:32
door Ruben Correa Alves
Depth of Field is ook het eerste wat uit gaat als we uiteindelijk streams op DX11 kunnen doen. Leuk voor screens, maar een hele stream naar een wazige baan kijken is niet helemaal lekkah. Daarnaast is de focus range van de camera's tijdens een echt raceweekend zo groot dat je eigenlijk nooit een depth of field effect ziet op TV.
Basic color correction and wat subtiele bloom mag er wel bij. Als motion blur er uiteindelijk ook komt zou dat op de stream ook wel lekker zijn als compensatie voor de 30 fps.
Een beetje jammer dat het een Radical is als 5e auto, in plaats van een traditionelere GT3. Al kan ik het als game dev wel begrijpen aangezien ze gewoon een Radical licentie hadden voor meerdere auto’s. Wanneer gaat de servert open?
Re: rFactor 2
Geplaatst: 17 okt 2017, 11:04
door Ronald van Dijk
Ah heerlijk, nieuw speelgoed! Ben zeer benieuwd. Wel leuk dat ze allemaal eigen real life setup gimmicks hebben.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 17 okt 2017, 11:35
door Ruben Correa Alves
Vannochtend een uurtje zitten klooien met de Radical RXC en Corvette. Rijden echt een heel stuk beter dan de URD mod (en de Radical SR3) dus kom maar door!