Pagina 54 van 59

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 feb 2018, 20:36
door Ronald van Dijk
Nice! Maar kom nu aub eindelijk door met die UI. Wat duurt dat wachten lang zeg.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 feb 2018, 21:13
door Berry Witman
Ronald van Dijk schreef: 28 feb 2018, 20:36 Nice! Maar kom nu aub eindelijk door met die UI. Wat duurt dat wachten lang zeg.
Inderdaad laten ze de content maar ff zoals die nu is en maak eerst die UI af.
Daar wachten we al een jaar op.
Vreemd met die WFG hadden ze hem al draaien

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 feb 2018, 21:45
door Ruben Correa Alves
Dat was wat anders. De nieuwe UI waar ze nu aan werken in voor in rFactor zelf. Wat je tijdens WFG zag werkt inderdaad en is vaker gebruikt, zoals met de Formula E en hier: https://rfactor2.studio-397.com/standings/index.html

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 mar 2018, 12:56
door Robin de Jong
Los daarvan werken ze in teams. Dus je hebt bijvoorbeeld een content team die zich volledig bezig houdt met het maken van auto's en tracks en een team dat zich bezig houdt met de performance en meer technische kant van rFactor. Waar dan wellicht ook de nieuwe UI bij hoort. Het is niet of het één of het ander, men werkt gewoon naast elkaar.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 17 mar 2018, 08:04
door Albert van Mourik
Voor degene die het leuk vinden, Asr F1 2018

Mod verwijderd, vermoedelijk F1 gerelateerd :roll:

Castrol Racing Team

Re: rFactor 2

Geplaatst: 19 mar 2018, 15:27
door Lennart Lippens
Heb een paar rondjes gereden voor de lol om te kijken hoe het rijdt met de halo. Eigenlijk belemmert het het zicht alleen op een recht stuk als er op flinke afstand iemand precies voor je zou rijden. In de bochten merk je er praktisch niets van, omdat je toch in de bocht kijkt. Of de mod verder helemaal 100% realistisch is weet ik niet, want ik reed met de standaardsetup binnen 5 rondjes al sneller dan de beste wintertest-tijd op Barcelona...

Re: rFactor 2

Geplaatst: 26 mar 2018, 19:54
door Lennart Lippens
S397 heeft een tyre-database aangemaakt met allerlei soorten banden, met goede physics:
https://docs.studio-397.com/developers- ... e-database

Stel we komen we een interessante mod tegen (qua auto/klasse), maar de banden-physics blijken ruk, zou een handige harry misschien een passende band uit deze database eronder kunnen zetten?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 26 mar 2018, 20:35
door Ruben Correa Alves
Yes, relatief simpel zelfs.

Althans. Er zijn wel wat zaken die overeen moeten komen, maar het is mogelijk.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 27 mar 2018, 08:10
door Jeroen Huisers
Lennart Lippens schreef: 26 mar 2018, 19:54 Stel we komen we een interessante mod tegen (qua auto/klasse), maar de banden-physics blijken ruk
Ik zie een Clio voor me :D

Ruben Correa Alves schreef: Yes, relatief simpel zelfs.

Althans. Er zijn wel wat zaken die overeen moeten komen, maar het is mogelijk.
Wellicht het testen waard?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 27 mar 2018, 11:28
door Ruben Correa Alves
Jazeker. Ik zie zo snel niet een goede band die qua formaat geschikt is voor de Clio, maar we kunnen wel een band als basis pakken en hier zelf een band uit ontwikkelen. De vraag is dan of het hele zooitje hier realistischer van wordt, maar dat is een kwestie van testen. Daarnaast is het ook de vraag of de Clio blijft bestaan na dit seizoen, kijkend naar de terugname van deelnemers daar.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 27 mar 2018, 11:55
door Jeroen Huisers
Als ik kijk naar mijn begin als lid bij SRVN was de Clio een soort instap klasse.
Ik heb daar altijd met veel plezier in mogen rijden, maar na een update van deze MOD is, mede door de abnormale banden slijtage, de lol voor mij er een beetje afgegaan.
Als dat probleem "opgelost" kan worden zal denk ik deze MOD weer leuker/competitiever worden.

Wellicht niet als volledig kampioenschap, maar zeker als tussen races, of leerschool avonden kan de Clio nog zeker gebruikt worden.

PS.
Na even zoeken rijdt de Clio in het echt op de Michelin’s S9D slick.
Welke volgens de Michelin website overeen komt met de maten 20/61-17.
En die komt in de S397 lijst voor als: M_20-61-17x8_S9C_Slick_2010.tgm (beide een harde compound)
Er is alleen nog geen wet variant van beschikbaar.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 27 mar 2018, 12:09
door Ruben Correa Alves
Aah ik kreeg andere maten na mijn zoek actie, vandaar. Ik denk echter dat die band in de database precies de huidige Clio band is aangezien het jaartal (2010) overeenkomt met de auto zelf, dus daar fixen we niks mee. Het is echter wel mogelijk om de opwarming van de banden en de slijtage van de banden aan te passen en de rest de band te houden zoals deze is. Dan kunnen we een betere balans zoeken tussen de mogelijkheid om door de race heen te pushen en de eis om goed om te gaan met de banden.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 29 mar 2018, 18:18
door Marcel Offermans
Misschien dat jullie 'm al op social media of onze site hadden zien langskomen, maar in samenwerking met KartSim hebben we vanmiddag de eerste KartSim pack gereleased: https://www.studio-397.com/2018/03/kartsimrelease/

Er zitten drie circuits en twee types karts bij, en de karts kun je natuurlijk ook op allerlei bestaande kart circuits loslaten (NOLA en AMP bijvoorbeeld).

Re: rFactor 2

Geplaatst: 31 mar 2018, 23:52
door Marcel Offermans
En aansluitend de roadmap van Maart: https://www.studio-397.com/2018/03/road ... arch-2018/

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 apr 2018, 11:57
door Ronald van Dijk
Nice! Ik kijk erg uit naar de nieuwe UI en VR performance improvements. Ook de nieuwe content ziet er weer goed uit. Jammer dat ik er volgende week zaterdag op de ALV niet bij kan zijn. Was leuk geweest om je even persoonlijk te spreken Marcel, maar dat komt er vast nog eens een keer van. Succes met het verder ontwikkelen van rF2.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 apr 2018, 12:03
door Yoeri Gijsen
Oh man, de March!

[...]

Ik moest even wat kwijl wegvegen. Ben erg benieuwd naar de UI. Stiekem is dat misschien wel de belangrijkste aanpassing in de software sinds tijden, want het staat in geen verhouding tot andere game software van vandaag de dag.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 apr 2018, 12:39
door Kai Karreman
Hoop dat de stadionspeaker ook meteen verdwijnt of vervangen word voor iets moderners.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 apr 2018, 13:33
door Albert van Mourik
Kai Karreman schreef:Hoop dat de stadionspeaker ook meteen verdwijnt of vervangen word voor iets moderners.
Kunnen we die niet ook laten aftellen bij de start? Missen mensen die iig niet meer

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 13 apr 2018, 11:36
door Jeroen Huisers
Nog even terugkerend op een eerder reactie in dit topic.
Nu (bijna) iedereen op DX11 draait en er een update aankomt die alleen voor DX11 is zitten de meeste met dillema over de plugin die men gebruikte.
In een eerdere reactie werd een HUD genoemd genaamd SHQM HUD.
Afbeelding

Deze heeft 4 verschillende opties die bepaalde data laat zien op je scherm.
Voor velen wellicht niet genoeg en ben ik dus verder gaan zoeken.
Op de ALV bij de aanwezige LAN deelnemers de SHQM HUD zien werken en hun een andere optie laten zien.
Deze optie wil ik hier wel even delen.

Zoek in steam eens op SMG HUD pack.
Afbeelding

Afbeelding

Deze HUD heeft maar liefst 26 opties waaronder ook speciale VR HUD opties.
Van donker tot lichte achtergrond, simpele HUD alleen onderin tot uitgebreide HUD met dingen bovenin naast de virtuele spiegels.
Opties zijn o.a.
Brandstof verbruik per ronde.
Delta best lap timer
Track status (regen/droog)
Vlag signalen
Banden slijtage %

Zoek je daarnaast nog meer?
Kijk dan eens naar het programma SimHub.
Dit is een "gratis" tool met standaard dingen.
Maar betaal je (donatie) dan kan je ook zelf een "HUD" maken.
Deze tool word veel gebruikt door mensen die extra schermen. led lampjes hebben gemaakt en deze werkend krijgen met deze tool.
Maar een los scherm maken die je onderin plaatst met de mogelijkheid van scrollen tussen meerder pagina's kan ook helpen.

Voorbeeld:
Afbeelding

Dit scherm heeft 4 mogelijkheden / sub schermen die je met een knop op je stuur/buttun box/keyboard kan switchen
In dit voorbeeld scherm zie je bijvoorbeeld Driver Ahead en Driver Behiind, dit is niet positie gericht maar daad werkelijk de rijder voor je of achter je.

LET WEL.
Gebruik deze tool niet in OVERLAY modus, de frames gaan dan drastisch omlaag.
Gebruik deze in window modus en je hebt geen probleem, de schermen kan je makkelijk groter/kleiner maken en dus zo op een plek zetten waar jij dit wil.
Nadeel:
Programma los opstarten, juiste HUD kiezen
Door gratis versie te gebruiken komt er na start/finish reclame over de HUD.

Meer info en dowloads: https://www.racedepartment.com/download ... ash.10252/

Re: rFactor 2

Geplaatst: 13 apr 2018, 15:33
door Ronald van Dijk
Thanks Jeroen. Die SMG hudpack ga ik zeker checken. Ben zeer benieuwd naar de VR huds.