rFactor 2

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

daarom wil ik die #W#$%#% open beta. ik wil grip slip wear proeven voelen.
graph is me dan worst, dat kan wel in andere spellen, dmn look at skyrim, ben daar al een keer een half uur achter een paar vlinders aangelopen gewoon omdat het zo mooi is.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Poeh, poeh, ineens is er haast. Bij deze is besloten dat je rF2 pas in 2013 gaat rijden.

Ze kunnen bij ISI gelukkig ook zelf kalender kijken (om te kunnen concluderen dat ze een release in 2011 ook niet halen).
Hebben ze met rF1 in 2006/2007 een veel te goed spel uitgebracht dat het zo lang moet duren voordat ze eindelijk klaar zijn met de opvolger?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dubbelpost, ik weet het....

Ik lees de duidelijke uitleg van de ratings bij iRacing die Yoeri heeft gegeven. Zelfs duidelijk voor mensen die geen iRacing rijden. Zit ik er ver naast als ik stel dat steeds meer mensen van rFactor naar iRacing verhuizen en alleen de diehards en leagues in rFactor actief blijven? M.a.w.: verliest rFactor niet iedere maand een groter aandeel rijders hoe langer ze release voor zich uit schuiven? Zeker als je voor rF2 ook jaarlijks/maandelijks een bedrag moet gaan betalen om up to date te blijven.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ger Heuts schreef:Poeh, poeh, ineens is er haast. Bij deze is besloten dat je rF2 pas in 2013 gaat rijden.

Ze kunnen bij ISI gelukkig ook zelf kalender kijken (om te kunnen concluderen dat ze een release in 2011 ook niet halen).
Hebben ze met rF1 in 2006/2007 een veel te goed spel uitgebracht dat het zo lang moet duren voordat ze eindelijk klaar zijn met de opvolger?
Dat hebben ze niet. rFactor zelf is een baggerspel. Weinig interessante content (en tevens ook niet veel als je kijkt naar wat GTR2 ongeveer gelijktijdig aanbood). Het succes van rFactor is dat het 'open source software' is en dat mensen er dus gemakkelijk nieuwe content voor kunnen produceren. Zolang mensen dat blijven doen, heeft rFactor bestaansrecht. rFactor 2 gaat al veel meer een spel zijn dat 'af' is en waar je ook zonder mod teams een leuke tijd mee kan hebben.
Ger Heuts schreef:Dubbelpost, ik weet het....

Ik lees de duidelijke uitleg van de ratings bij iRacing die Yoeri heeft gegeven. Zelfs duidelijk voor mensen die geen iRacing rijden. Zit ik er ver naast als ik stel dat steeds meer mensen van rFactor naar iRacing verhuizen en alleen de diehards en leagues in rFactor actief blijven? M.a.w.: verliest rFactor niet iedere maand een groter aandeel rijders hoe langer ze release voor zich uit schuiven? Zeker als je voor rF2 ook jaarlijks/maandelijks een bedrag moet gaan betalen om up to date te blijven.
Ik denk niet dat ze één voor één naar iRacing gaan. Het ledenbestand van iRacing is 40.000, misschien 50.000 man. Veel meer denk ik niet en dan rijden ze ook niet eens allemaal. Tevens is het geld dat je voor iRacing moet neerleggen een drempel die veel mensen die rFactor spelen (alles gratis) niet willen nemen. Wat mensen helaas niet zien is dat je met iRacing geen/weinig technische problemen tegenkomt en dat alles al voor je is geregeld. Het is daar klikken en rijden. Je kunt als je wilt een gehele league runnen door slechts wat online formuliertjes in te vullen.

Overigens lijkt het me sterk dat rFactor nu ineens (of bijvoorbeeld alleen het afgelopen jaar) sterke uitstroom heeft. het spel is al vijf jaar op de markt. Die in- en uitstroom zal waarschijnlijk vrij constant of geheel willekeurig zijn. Dat er goede alternatieven zijn gekomen (RACE 07, iRacing) zal daar wel invloed op hebben, maar of ISI daar last van heeft is maar de vraag. rFactor heeft in ieder geval de gemiddelde game met factor 5 overleefd. Da's al heel wat.
Chris Debusschere

graag, even dit posten

iRacing kan een drempel zijn voor veel mensen. Ok, het is dan ook te betalen, maar dan moet men ook tijd hebben om te racen, zodat het betalen iets opleverd. Maar wie jong is, heeft tijd zat, en niet zeggen dat dit geen waar is. Maar voor mensen die dagelijks in het werk zitten en een huisgezin hebben met kinderen, is er meer dan racen alleen.

Daarom nemen de meeste mensen die graag als ze even de vrije tijd hebben een race mee, zoals op rFactor, GTR2, Race007. Het kost natuurlijk geen geld, of toch iets. Ikzelf ben ook voor die keuze. Ik kom in maart 53 jaar, heb nog een vrouw en drie kinderen thuis (27,19,18) en heb daar nu en dan ook nog werk mee. Maar tijdens een vrije dag rij ik ook graag een race. Het is ontspannend, maar voor alle dagen te racen kan ik dat niet.
Daarom ben ik blij hier terug bij srvn te zijn, om dan samen met de mensen hier nu en dan een leuke race en kampioenschap te rijden.

En rFactor op zich is helemaal niet slecht. Maandelijks komen er nog steeds nieuwe mods op de proppen. Ikzelf maak ook mijn eigen mods nu en dan. En rFactor gaat nog heel wat tijd meegaan. Want als je even gaat kijken naar de grote leagues, zoals racedepartement( Frankrijk), 20_rennen (duits), GT_Series (duits), rFactor-racingleague (duits) en Sim-Racing.org (duits), die rijden daar wedstrijden van ruim 3 uur tot zelfs racen van 20 uur, en allemaal met rFactor.

Dan is rFactor nog altijd even populair bij veel mensen. Maar als er mensen zijn die graag iRacing gaan rijden, dat is mooi natuurlijk. Maar laten we dan hopen dat er nog veel rijders zijn die hun gedachten bij srvn houden. Ik blij hier waar ik ben, zou dom zijn van mij, pas terug waar ik blij mee ben en terug weglopen. ;) ;)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

De maker van rFactor, ISI, biedt zelf geen mods aan. De software is van hun kant voor het laatst iets van twee jaar geleden ge-update. Dat wat ISI aanbiedt aan circuits en auto's in rFactor is op z'n best middelmatig.

De mods worden door onafhankelijke partijen in elkaar gezet, puur voor de hobby of voor een portfolio, maar doorgaans niet voor commerciële doeleinden en niet in opdracht van ISI. Dat we daarvan kunnen genieten heeft weinig te maken met ISI zelf.

Ik denk dat iRacing net als rFactor voor ieder wat te bieden heeft. Het feit dat je een abonnement betaald om te kunnen racen bij iRacing, betekent niet dat je dat ook elke dag moet doen. Tijdschriften waarop ik een abonnement heb, lees ik ook niet elke dag. Daar komt bij dat je in iRacing op praktisch elk moment een race mee kan pakken, waardoor je meer vrijheid hebt om een race te doen dan bij de meeste leagues in rFactor. Voordeel bij SRVN is natuurlijk dat je weet wie je tegenkomt. ;)

Overigens, sinds wanneer is RaceDepartment Frans? ;)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik word nog niet echt warm van iRacing, dat heeft vooral te maken met de content die er voorlopig voor is. Ik snap dat rFactor nu alleen nog bestaat door enthousiaste hobbyisten die de mods maken, maar goed dat is dan maar zo het plezier is er niet minder om.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Robin de Jong schreef:Ik word nog niet echt warm van iRacing, dat heeft vooral te maken met de content die er voorlopig voor is. Ik snap dat rFactor nu alleen nog bestaat door enthousiaste hobbyisten die de mods maken, maar goed dat is dan maar zo het plezier is er niet minder om.
Wat zou je willen zien dan?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

VirtualR meldde dit
Back in November, Image Space Incorporated announced the pricing of their upcoming rFactor 2 simulation, also announcing an open-beta period for interested customers.

The open beta is due to start later this year and will give rFactor 2 buyers access to an early, content-limited, version of rFactor 2.

The open beta will require a full purchase of rFactor 2 for $43.99, as thank you for participating beta users will be receiving 18 months of online account membership instead of the 12 months included in the retail version.

The open beta version will give users the chance to sample three different cars and six tracks, including both historic and current racing content:

Historic

1 licensed 1966 F1 car, with generic fillers.
3 tracks: Spa, Monaco, and another.

Current

Renault Megane, Formula Renault 3.5
3 tracks (most likely), Malaysia, Portugal, Mills.

The inclusion of the historic Monaco and Spa Francorchamps layouts means that two of rFactor 2′s most anticipated content items will help shorten the waiting time for the retail release.

Even though the officially-licensed F1 car hasn’t been revealed yet, ISI has released two sneak peeks in their forum you can see below, revealing the car to be the Brabham BT20.

A start date for the open beta hasn’t been announced yet, it’s likely to launch in the remaining days of 2011 though.

Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Jeej
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Tjonge tjonge ik hoop dat dit het wachten waard is geweest.
Gebruikersavatar
Matthias Devisch
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:57
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Dudzele

18months online account membership, betekent dit dat we voortaan een jaarlijkse bijdrage moeten betalen om online te rijden?
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Even teruglezen in dit topic, Matthias. Het merendeel van de posts gaat over de jaarlijkse bijdrage die we moeten betalen.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Wie gaat hem allemaal pre-orderen? Ik zit nog even te twijfelen, want het is mij nu niet echt duidelijk of die 18 maanden online ingaan vanaf de beta of vanaf de release.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Robin de Jong schreef:Wie gaat hem allemaal pre-orderen? Ik zit nog even te twijfelen, want het is mij nu niet echt duidelijk of die 18 maanden online ingaan vanaf de beta of vanaf de release.
Uiteraard ga ik dit wel doen. Ooit zullen we het moeten kopen... waarom nu niet? Kun je alvast wat wennen aan het spel
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik ook, en ik ga er vanuit dat er niet meer dan zes maanden tussen de beta en de release zal zitten. ISI ook niet, want die presenteren die 18 maanden als een cadeautje.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Asjemenout, ik gaat daar óókt voor hoor.

Straks ook waarschijnlijkt die Race07 binnenhalen, met de WTCC 2010, en die Free van Priaulx.

Komt maar, komt maar, komt maar, wie hebt dit eerdert geschrijft, dacht RM.

Waar Twitter al niet goed voor is, anders had ik het dus nog niet gezient de eerste paar dagen :P
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Waaaaaaaaaaaaaaaat, F1 1966 op oude Monaco en Spa is :mrgreen: :twisted: 8-) :D :P :) :!: :shock: :o :mrgreen: :twisted:
Arian Been

Lars Koldeweij schreef:Waaaaaaaaaaaaaaaat, F1 1966 op oude Monaco en Spa is :mrgreen: :twisted: 8-) :D :P :) :!: :shock: :o :mrgreen: :twisted:
Grappig om jullie (Jan Wim, Yoeri en Lars) reacties te lezen wat betreft, en naar mijn mening oude meuk.
Dat zijn precies de Mods en circuits waar ik helemaal niets mee heb. Het mag van mij zelfs helemaal achterwege gelaten worden.

Oké, voor jullie laten we het er inzitten, haha ;)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Arian Been schreef:
Lars Koldeweij schreef:Waaaaaaaaaaaaaaaat, F1 1966 op oude Monaco en Spa is :mrgreen: :twisted: 8-) :D :P :) :!: :shock: :o :mrgreen: :twisted:
Grappig om jullie (Jan Wim, Yoeri en Lars) reacties te lezen wat betreft, en naar mijn mening oude meuk.
Dat zijn precies de Mods en circuits waar ik helemaal niets mee heb. Het mag van mij zelfs helemaal achterwege gelaten worden.

Oké, voor jullie laten we het er inzitten, haha ;)

En zo vind ik de WTCC wagens nou niet bijzonder interessant. :D
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”