rFactor 2

René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ahh jammer. Het grootste nadeel van de Formule E zijn juist de circuits. Smalle kartbaantjes met veel te weinig inhaalmogelijkheden om de illusie te creëren dat ze niet zo ongelofelijk langzaam rijden :P
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

http://www.racedepartment.com/threads/r ... ew.144069/

De auto en baan komen volgende week uit.
Er hangt natuurlijk een enorme negativiteit om de Formule E, maar ik heb vorig seizoen één keer een hele race zitten kijken, en vooral qua strategie vond ik het nog best interessant. Een aantal elementen komen ook terug in de mod, dus misschien is het zo verkeerd nog niet. Ben benieuwd hoe deze auto's rijden op een normaal circuit.

"During the race you can constantly adjust your "regeneration" settings, giving you the option to either regenerate more energy when braking and as a consequence brake a little less efficient or regenerate less and have a shorter braking distance. When battling other cars on the track, that can become very tricky and also a lot of fun, as we've already found in private testing."

Ik durf het bijna niet op te schrijven, maar wellicht dat deze mod een optie wordt voor 2018-I ? :evil:

P.S. Het is niet gratis. Al heb ik daar persoonlijk geen problemen mee.

P.S.2 ben ook erg benieuwd of het 2-auto's principe is meegenomen, dus geen driver-swap, maar een car-swap. Kan bijv. handig zijn als je schade hebt gereden: je pakt gewoon een nieuwe auto :D

P.S.3 Fan-boost tijdens de livestream via Facebook ? :P
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik denk dat ze de car swap gewoon als een soort fuel stop doen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik benieuwd wat ze met de interface gaan doen om die elektrische lading in beeld te brengen. Interessant om te zien dat de game nieuwe features krijgt.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Lennart Lippens schreef:
Er hangt natuurlijk een enorme negativiteit om de Formule E...
Oh? Door bekrompen denkende 'Formule 1 fans' dan...

Auto's traag? Ze waren enkele seconden sneller dan wtcc, zo traag vind ik dat niet.

Bewust reglementen vastzetten voor meerdere jaren waardoor fabrikanten in de rij staan.

Locaties worden aangedaan waar elke andere raceklasse van kan dromen.

En die, inderdaad, absurde wagenwissel gaat per volgend seizoen (seizoen 5) weg, met een nieuwe auto (die ik al heb mogen zien maar wordt in Genève officieel getoond) en die ziet er echt wel stoer uit. In combi met de nieuwe accu en 50 kW méér en 100 méér in qualy modus, is het toch best serieus hoor.

Kijk maar niet vreemd op als over een jaar of 8-10 de F1 en FE fuseren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

René Hoogterp schreef: 23 nov 2017, 23:16 Oh? Door bekrompen denkende 'Formule 1 fans' dan...

Kijk maar niet vreemd op als over een jaar of 8-10 de F1 en FE fuseren.
Ik ben niet een bekrompen denkende F-1 fan, maar aan het huidige format van de FE vind ik drie keer niks. Ook de "circuits" vind ik niet echt geschikt om met formule-wagens over te rijden. Maar dat komt misschien omdat ik ook geen fan van een race op Monaco ben. Vrij hoog optochtgehalte allemaal en dan ga je gedwongen inhaalmanoeuvres krijgen met meestal aanrijdingen tot gevolg.

Als die fusie er komt, dan heet het gewoon Formule E(en). Hoe ze het in buitenland gaan noemen, mogen ze zelf weten.

En toch, als het ooit als sim uitkomt, zal die ik waarschijnlijk gaan uitproberen.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

https://www.studio-397.com/2017/11/form ... -released/

Formula E Energize Pack - 9,74€

Of los:
Formula E 2018 car - €4,99
Hong Kong E-prix track - €7,99

Edit:
Tip 1, ga er eerst ff mee rijden op een normaal circuit
Tip 2, vergeet alles wat je weet van raceauto's, je zintuigen krijgen het lastig :P
Ik geef nog geen oordeel trouwens.
Frank van Roon

Of je het leuk vind of niet maar dat is echt de toekomst, het is niet voor niets dat Porsche met WEC stopt en Mercedes met DTM.

Ik las ook ergens over een hoog optochtgehalte, wat is dan het verschil met de huidige F1?? Volgens mij niet veel, alleen maar veel regeltjes wat de sport niet ten goede komt, men heeft DRS nodig om uberhaupt te kunnen inhalen, nee Formula E mag zeker niet vergeten worden.

Verder lijkt het mij best wel vet om een kamipoenschap met de FE te hebben, misschien een vervanger van de F2000?
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Lennart Lippens schreef:https://www.studio-397.com/2017/11/form ... -released/

Formula E Energize Pack - 9,74€

Of los:
Formula E 2018 car - €4,99
Hong Kong E-prix track - €7,99

Edit:
Tip 1, ga er eerst ff mee rijden op een normaal circuit
Tip 2, vergeet alles wat je weet van raceauto's, je zintuigen krijgen het lastig :P
Ik geef nog geen oordeel trouwens.
Volledig mee eens!!! Maar erg gaafAfbeelding🤣AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik begrijp dat er centjes verdiend moeten worden en heb geen moeite met af en toe een pack aanschaffen. Maar voordat ik nog een extra pack aanschaf wil ik eerst de andere aangekondigde vernieuwingen zien, waar blijft de nieuwe interface, veranderingen mbt plugins en DX11, de team en (live)timing functionaliteiten etc etc. Anders dan eens per maand in een update melden dat er meer tijd in gaat zitten vind ik het op dat vlak helaas te stil ...... had op dat vlak duidelijk op meer gehoopt ...
hoop dat ik het mis heb en dat er op dat vlak voor rond de kerst een aardige surpise op de plank ligt
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Er was toch in de vorige update iets van een tijdspad uitgestippeld?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

yup maar ik ben denk ik een beetje allergies voor 'promises promises' , in de augustus update waren ook al heel leuke dingen te zien met vermelding 'soon'. Nu is 'soon' uiteraard een erg relatief begrip, maar naarmate 'opa' ouder wordt heeft ie steeds minder geduld ... :smokey: :bierglas:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dx11 wordt de standaard instelling.

https://www.studio-397.com/2017/11/road ... mber-2017/

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Benieuwd wat de gevolgen zijn voor de livestream. Maar goed dit zat er wel aan te komen natuurlijk.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Nieuwe dx11 overlay binnen streamsoftware werkt wel aardig. Enige echte minpuntje is dat je niet je toetsenboord kan gebruiken om rechtstreeks naar een coureur te switchen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Gister voor het eerst met DX11 gereden en dat verliep eigenlijk prima. (After effects op Low maar medium had denk ik ook wel gelukt).
Heb een Radeon R9 200.
was vergeten Crew Chief aan te zetten maar goed , tijdens de race zit ik toch niet op die vent te wachten. (spotter wel)

Daarna nog even op Zandvoort gereden met de F2000 maar dat zag er een beetje (licht) schokkerig uit.
Hebben meer mensen daar last vast?
Is SRVN Zandvoort misschien (minder) geschikt voor DX11 ?

gr
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ik twijfel eigenlijk of "SRVN Zandvoort" wel de DX11 versie is van s397 ? Wellicht dat de serverbeheerder hier meer duidelijkheid over kan geven?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Meneer Offermans in een interview:

https://nl.motorsport.com/sim-racing/ne ... kt-988150/

Castrol Racing Team

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

André Jager schreef: 04 dec 2017, 11:47 Ik twijfel eigenlijk of "SRVN Zandvoort" wel de DX11 versie is van s397 ? Wellicht dat de serverbeheerder hier meer duidelijkheid over kan geven?
De SRVN Zandvoort met het Clio loadingscreen is de laatste versie van S397
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”