rFactor 2

Gebruikersavatar
Ivo Pakvis
Berichten: 254
Lid geworden op: 20 sep 2011, 21:21

Wie kan me helpen?

Ik heb via VirtualR die upgrade geïnstalleerd en wil nu de Endurance mod erbij pleuren, maar het is een .rfmod-file en ik heb even geen idee hoe dit werkt. Als ik klik op de downloadpagina middels de link in dit forum loopt Firefox vast. Dus wellicht handig om dat ook even te bekaik'n.

Hulp wordt gewaardeerd!

Edit: de noob heeft het zelf opgelost! Woehoe!
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Met Firefox downloaden werkt inderdaad niet op een of andere manier. Gebruik Chrome of IE. Installeren van mods moet via je rFactor-opstartscherm. Klik op de knop 'Manage Mods' rechtsonderin. Vervolgens klik je op het mapje en ga je naar de locatie waar je de .rfmod bestanden hebt staan.

Daar waar een update voor is verschijnt er een *. Selecteer deze mod met een muisklik, ram op de rechtermuisknop en doe 'Update'. Is het een nieuwe mod, dan doe je dezelfde volgorde en doe je 'Install'.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Gister de boel nog even geïnstalleerd en een paar rondjes kunnen rijden. Had de Mid-Ohio track van Racedepartment erg toffe baan. Ken hem wel een beetje van rFactor 1, maar weinig op gereden verder. Die Formula Master mod vond ik een klein beetje tegenvallen, de auto was heel nerveus en als ik al klaag over overstuur dan zegt dat wel wat :lol:

Maar ik moet zeggen, buiten het feit dat de schaduw van de auto's nog niet goed is, had ik toch het gevoel dat ik een volwaardige sim aan het besturen was. Grafisch zag het er ook een stuk beter uit en alles liep soepel, heb niet gezien hoeveel FPS ik had. Nog een paar tweaks hier en daar en nog wat fatsoenlijke mods en het zou zo maar kunnen dat we in september een volwaardig kampioenschap kunnen starten.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Net even gereden, maar moet zeggen die Formula Master valt me gewoon tegen.. Kan aan mij liggen maar als ik maar een klein beetje aan rem dan verlies ik de wagen al of als ik net geremd heb en ik stuur in wilt hij gewoon totaly random achtersevoren staan. Kan zijn dat het puur aan de setup ligt want heb er amper wat aan veranderd...

Had wel iets raars, met alles op full in de regen doet hij t goed, alles op full zonder regen EPIC Framedrops..
Alles een tikje lager gezet en het werkt prima nu, wel vrij appart...
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ja dat is wel raar, want het zou juist andersom moeten zijn. Heb je trouwens met de GT gereden? Dat is een lekkere mod om mee te rijden.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Robin de Jong schreef:Ja dat is wel raar, want het zou juist andersom moeten zijn. Heb je trouwens met de GT gereden? Dat is een lekkere mod om mee te rijden.
Nog niet, ga ik nu eens even proberen, je hoort zo van me!

*edit* Heb er net mee gereden, en ben totaal geen fan van GT's, maar vind ze heel lekker maar ook leuk om mee te rijden!
René van Noort

Ik heb rFactor2 eindelijk aan de praat. Ik kan alleen niet updaten. Ik heb de update gedowload, in de map updates gezet maar als ik wil updaten geeft rF aan dat er online updates zijn en dat ik op onderstaande knop moet klikken. Dan springt het groene balkje van 0 naar 100% maar gebeurt er verder niets.
Verder kan ik geen verbinding krijgen met de raceservers.
Iemand misschien een idee??
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Waarom download je niet de update los? Via de launcher werkt voorlopig niet, heeft ISI al aangegeven. Dat komt omdat ze de updater opnieuw hebben vormgegeven. In dit topic vindt je in de eerste post alles wat je nodig bent.
René van Noort

Ik heb de update ook los gedownload, maar die geeft aan dat het zonder installer niet gaat. Volgens de info moet je die in de map updates plaatsen. Dat heb ik dus gedaan maar updaten ho maar.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Er zijn wel meer mensen met problemen. Wat je kunt doen is het spel er opnieuw opzetten met de nieuwste installer. Kost wat meer tijd, maar dan ben je ook gelijk klaar.
René van Noort

Alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles!! Ik kom online en alles doet wat het moet doen :D :D
Maar 5 maanden over gedaan om het aan de praat te krijgen :oops:
Tip voor alle andere René's en anderen met accenten in hun naam, zorg dat je windows useraccount geen accenten bevat. Scheelt een hoop problemen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Zodra er een kampioenschap verreden wordt met rFactor2, zullen we (ik beter gezegd) er toch aan moeten geloven. Is er al iets te zeggen over de specs waaraan pc's moeten voldoen om rF2 vloeiend (en liefst in full detail) aan het lopen te krijgen? Of is daar op dit moment nog weinig over te zeggen omdat er steeds updates worden uitgebracht?
Tiemen Bo
Berichten: 823
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:27

De updates worden nog steeds uitgebracht maar met mijn nieuwe systeem kan ik nu alles op full en volledig draaien met ongeveer 70 tot 120 frames. (Afhankelijk van waar ik rijd.). Ik heb het nog niet getest met volle grids en bijvoorbeeld Monaco.

ISI heeft recent een aantal zaken verplaatst van de CPU (processor) naar de GPU (Grafische kaart) maar de grootste winst haal je denk ik met een goede CPU. Ik heb nu een i5 3570k op 4.2ghz geclockt op een MSI Z77A GD-65 moederbord. Mijn videokaart heb ik al in oktober vorig jaar vervangen (HD 6950) dus die is meegegaan naar mijn nieuwe systeem en kan dus met vrij veel zekerheid zeggen dat de grootste winst door mijn CPU gekomen is.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Build 90 is uit!
Robbie Bouchoms
Berichten: 784
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:31

als ik op update klik, zegt hij dat ie al op to date is...
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Eerste downloaden en in de juiste map plaatsen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Nou, na flink wat ronden op Monza moet ik zeggen dat ik nu wel heel erg enthousiast ben over rF2. Het ziet er prima uit, het rijdt fijn en echt veel bugs kom ik niet meer tegen. Het blijft alleen vervelend dat het aanpassen van een mod zo ingewikkeld is.
Robbie Bouchoms
Berichten: 784
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:31

1960's V1.1 Update
Brianza (Monza) V1.0*

als ik ze open dan krijg ik een pagina met allemaal tekst te zien (de scripting)
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Firefox? Zo ja, andere browser gebruiken.
Robbie Bouchoms
Berichten: 784
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:31

jep!
Bedankt :D
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”