Pagina 1 van 3

rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 02 sep 2014, 20:56
door William Geuze
Huidige versie: Zolder Alpha 0.23


Zoals sommigen van jullie weten ben ik aan de track Zolder voor rFactor 2 aan het werken. Omdat ik al best al wat leuke reacties heb gehad leek het me wel leuk om hier een topic neer te zetten waar de voortgang een beetje te volgen is. Op het ISI forum is er ook een topic als je dat wil volgen, maar misschien is het hier leuk om wat meer plaatjes van achter de schermen te posten :)

De baan is inmiddels functioneel bijna SRVN waardig, dat wil zeggen dat alle lampen weer werken en de pitlane limieten nu goed staan afgesteld. Rest alleen nog marshals.. Die hebben enkel wel een plekje nodig, en dan om te beginnen met de starter, onze virtuele Charlie Whiting zal ik maar zeggen... Iig, die moet toch iets hebben om op te staan dus ben ik begonnen aan opzetten van de pitmuur. Sommigen hebben de letterlijk flitsende 'placeholder' al als een doorn in het oog ervaren, dus dit wordt de uiteindelijke versie. Hoe ziet zoiets er dan achter de schermen uit?

Afbeelding

Het perspectief in mijn 3d modelling programma is gelijk getrokken met de foto op de achtergrond, en ben ik met simpele blokken aan het overtrekken om alle maten te gaan bepalen. DIt is gelijk een mooi hulpje om al een idee te krijgen van hoe alles in elkaar zit, en een goede check om te zien hoe de verhoudingen liggen.

Meer later :)

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 02 sep 2014, 22:14
door René Hoogterp
Ha William, fantastisch dat je dit zo deelt. Ongelofelijk veel respect hoe je dit voor elkaar bokst. Keep up the good work! :bierfles

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 02 sep 2014, 22:25
door Jan Wim Ensing
Held.

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 02 sep 2014, 23:14
door Ger Peeters
Diepe buiging, top!

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 03 sep 2014, 06:50
door Ger Heuts
Op die grasheuvel aan de overkant heb ik tijdens de GP van 1980 gestaan. Hoe oud waren jullie toen? :lol:
Geweldig werk, William!

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 03 sep 2014, 07:24
door Gerben Kelly
-6

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 03 sep 2014, 08:23
door Albert van Mourik
-3

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 03 sep 2014, 09:13
door Robin de Jong
Gaaf! Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. ;)

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 03 sep 2014, 11:59
door Jeroen Cijsouw
-9

Maar echt heel gaaf William! :D

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 08 sep 2014, 21:43
door William Geuze
Ik ga lekker door ;)

Als alles zo een beetje berekend is, uitgeschetst met blokken als het ware, spulletjes maken! Nu komt eigelijk het leuke werk. De basis muren en vloeren staan/liggen, nu de losse onderdelen maken en plaatsen. Zo'n hekwerkje maak ik bijvoorbeeld 1 keer, maak hem mooi, en kopiëren maar :P

Afbeelding

Ik besteed hier ietsje meer aandacht aan dan de andere muren, hier zit nu eenmaal meer detail op, en hetis het eerste wat je ziet als je vanuit je box start. Het oog wil uiteindelijk ook wat :)

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 08 sep 2014, 22:18
door Albert van Mourik
Vindt et maar knap hoor.

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 08 sep 2014, 23:05
door Robin de Jong
Ja echt respect, leuke inside ook om te zien hoe het proces verloopt.

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 09 sep 2014, 08:47
door William Geuze
Mooi Robin, dat was een beetje de bedoeling. Normaal krijg je alleen de mooie plaatjes te zien, nu op luchtige wijze iets meer achter de schermen :)

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 09 sep 2014, 09:39
door Ger Peeters
William Geuze aan de slag in SIMS 6 :lol:

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 09 sep 2014, 09:54
door Albert van Mourik
Sims 7, the life in racing?

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 09 sep 2014, 15:41
door Aaron Gortemulder
:thumbs_happy: Respect William.. :thumbs_happy:

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 27 sep 2014, 16:12
door William Geuze
Omdat ik nog niet happydepeppy was met de pitmuur en het druk had, en eigelijk deze week geen reet uitgevoerd heb... even de schouders eronder en maar wat functioneels toegevoegd om weer een nieuwe alpha te kunnen uploaden.

Je kunt hem via de volgende link downloaden, verwijder eerst de oude om gezeik te voorkomen:

Zolder 0.23 Alpha
http://www.mediafire.com/download/ih01l ... 3_Alpha.7z



Giel of Jan Wim zal binnenkort zorgen voor een testserver en VMOD en ik wil jullie dan ook vragen om hier ook daadwerkelijk gebruik van te maken. Ik zal ook, afhankelijk van hoe de eerste feedback is, kijken of ik met de heren planning een gaatje kan vinden om een test/funrace te organizeren en zo eens te koekeloeren hoe de boel het houd met een vol veld.

Zoals al eerder aangegeven, brand los met dingen die je niet bevallen, opvallen, irriteren, etc. Al die dingen ga ik aanpakken tot aan de race, nieuwe dingen maken zit er niet in uit veiligheidsoverwegingen, waar ik mee bezig was maak ik af maar de rest wordt het brandjes blussen :)

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 27 sep 2014, 22:13
door SRVN
En er draait inmiddels een testserver, zodat we ook online kunnen testen.
Als je iets opmerkt of een bug vindt, kun je deze via PM naar Giel de Haan sturen! Dan zorgt hij ervoor dat deze op de juiste manier verwerkt wordt. Alle kampioenschapsauto's van SRVN2014-II zitten er in, dus voor ieder wat!

Veel plezier en alvast bedankt voor het testen!

Benodigdheden:

Baan:
Zolder v0.23 Alpha

Auto’s
Dallara DW12 Indy car(ISI)
SRVN 2014-II Indy Car

T5

ISI Clio v1.41
SRVN RCC v1.0

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 27 sep 2014, 23:31
door Jan Wim Ensing
Heerlijk baantje. Nog wat kleine grafische glitches (wit knipperende pitmuur, meerijdende schaduw op die muur), maar hier durf ik de Clio's in december wel al op los te laten.

Re: rFactor 2 Zolder

Geplaatst: 28 sep 2014, 11:59
door William Geuze
Cool, net even wat rondjes gedaan!

edit:
Lekkerlekker, avondje geknald en foutje mbt pitwall hersteld, morgen voorbereidingen treffen om de boel te gaan texturen :)