Assetto Corsa

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Weet iemand of er nog leven zit in Assetto Corsa? Ik weet dat in 2018 AC Competizione als losse game met alleen de Blancpain series is uitgekomen, maar gebeurt er nog iets in AC zelf? Vroeger kreeg ik iedere twee weken updates, maar tegenwoordig krijg ik daar geen melding meer van. Heb de game eens in de zoveel maanden nog eens gestart, maar zie niets gebeuren met updates en lees er eigenlijk ook helemaal niets meer over.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Denk dat meeste nog in de ACC hoek gebeurt, grotere releases bij news is te vinden. zelf al tijden niet echt meer bekeken,misschien weer eens starten
https://www.assettocorsa.net/competizione/news/
10 December 2019 11:05 am ASSETTO CORSA COMPETIZIONE UPDATE 1.2 IS OUT ON STEAM!
17 September 2019 3:41 pm ASSETTO CORSA COMPETIZIONE UPDATE 1.0.9 IS OUT!
9 April 2019 12:19 pm ASSETTO CORSA COMPETIZIONE – HOTFIX 0.7.2 IS OUT NOW ON STEAM!
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Bedankt Ger 2, maar die info gaat allemaal over ACC. Ik bedoel, leeft AC (zonder Competizione) nog, of hebben ze nu alle mods en banen naar ACC overgeheveld en laten ze AC gewoon doodbloeden?
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ger Heuts schreef:Bedankt Ger 2, maar die info gaat allemaal over ACC. Ik bedoel, leeft AC (zonder Competizione) nog, of hebben ze nu alle mods en banen naar ACC overgeheveld en laten ze AC gewoon doodbloeden?
Dat lijkt mij niet? Zo ver mij bekend staat ACC los van AC en draait deze ook op een hele andere engine. In ACC zijn mods volgens mij niet mogelijk?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Aanvulling en meteen het antwoord:

"Assetto Corsa’s structure was designed from the beginning to be moddable. Being developed with UE4, AC Competizione processes data and assets through a completely different structure and file format. Therefore, the game will not be compatible with mod contents created for Assetto Corsa. Also, our team does not have enough experience with UE4 to tackle both the development a brand-new game and the challenges of supporting an open platform in the time frame available for this project.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dank André,
Nu weten we dat AC niet gekoppeld is aan ACC. Maar nog blijft de vraag: wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van AC zelf? Gebeurt daar nog iets? Zijn er leagues die met AC rijden? Het spel/De sim is inmiddels ook al wat jaartjes oud. Zijn er überhaupt ontwikkelingen gaande?
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Wat ik er van heb gelezen tot nu toe is de ontwikkeling op AC stopgezet en zijn ze zich volledig gaan richten op ACC. Dat wil niet zeggen dat AC aan het doodbloeden is, er verschijnen met regelmaat 3rd party mods voor AC. Af en toe zelfs hilarische mods, ik kwam o.a. een Deux Chevaux tegen waarmee je met gemak een kwartier doet over een rondje Spa :thumbs_happy:
Dat geeft ook wel een beetje aan waar het aan schort nu. Zoals hier bij SRVN ook vaak de voorkeur wordt gegeven aan officiele content zal dat bij AC leagues niet anders zijn. Er zullen ongetwijfeld verrassende mods zijn of uitkomen voor AC maar zodra de ontwikkelaar zelf niets meer uitbrengt denk ik dat AC op den duur uit de gratie zal raken. ACC heb ik zelf ook. Dit is zeker een aardige sim, vooral qua looks en geluid is het erg mooi gemaakt. Toch merk je wel meteen dat rFactor2 een stuk verder is met de physics. Daar waar bij rFactor2 de GT3's een handvol zijn om te rijden lukt het in ACC amper om de wagen plat te rijden.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Alsof ze erop gewacht hebben tot wij het hier ter sprake zouden brengen: Voor Assetto Corsa zelf, dus niet voor ACC, is de wagen Formula Hybrid X 2021 uitgebracht. Een op het concept van 2021 gebouwde formule 1 wagen. En ik vind hem nog heerlijk om te rijden ook! Zal wel door iedereen afgekraakt worden als 'sim-onwaardig', maar ik rij liever op de baan dan ernaast.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Ger Heuts schreef: 28 jan 2020, 22:10 Weet iemand of er nog leven zit in Assetto Corsa? Ik weet dat in 2018 AC Competizione als losse game met alleen de Blancpain series is uitgekomen, maar gebeurt er nog iets in AC zelf? Vroeger kreeg ik iedere twee weken updates, maar tegenwoordig krijg ik daar geen melding meer van. Heb de game eens in de zoveel maanden nog eens gestart, maar zie niets gebeuren met updates en lees er eigenlijk ook helemaal niets meer over.
Voor AC zelf worden er geen patches meer uitgebracht. Volledige focus van Kunos ligt op ACC. Dus dat is wel erg jammer.
ACC is mijn ogen met name in VR nog altijd ver achter AC. Heb een aardig goeie PC staan maar VR haalt het niet bij wat het wel was in AC.
Heb zelf 3 jaar een league gerund in AC, en ook daar zag je een flinke afname tm het doodbloeden van de league.
rF2 heeft echt flink wat progressie vwb VR gehad in de afgelopen patch. Met mijn 2080ti en Valve Index kan ik nu zonder problemen constant 90FPS halen wat voor de patch niet altijd haalbaar was met een volle grid.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Gratis tot het einde van de maand: Formula RSS 2018 Pack 1. Vier formule wagens.
Iedereen die ooit iets aangeschaft heeft van AC, zal de mail wel al gelezen hebben. Misschien heeft iemand er nog iets aan.
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”