2.4 uur van Sebring | LMP2 & GTE | 28-02-2021

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ronald van Dijk schreef: 28 feb 2021, 22:35 Was een mooi event. Maar bij de pitstops was het chaos. Ik stond netjes te tanken, toen er gewoon een roze GTE vol mijn zijkant in reed. Meteen dikke schade en zo ging ik met een krom stuur de pits weer uit. Toen was de lol er wel vanaf. Ik weet niet wat de bedoeling was van die Scuderia Bollesnegro, maar volgens mij ging je gewoon veel te vroeg vanuit de fastlane naar de slowlane.
Kan ik zijn geweest. Ik heb geen enkele auto in de pit gezien en reed tegen een onzichtbaar object aan.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Was echt een gave race. Had wat moeite bij de start. Kreeg schade nadat iemand mij divebombe was een mooie actie maar hij rakker mij wel daarbij. Ik had dikke schade en ging toen maar de pits in en door op een andere strategie. Die uiteindelijk goed uitpakte 😂. Ik had clean air en kon zo terug komen. Uiteindelijk nog naar p6. Ps sorry voor die Porsche die ik buitenom probeerde te pakken in de laatste bocht. Ik had denk ik meer ruimte moeten laten daar.
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Mijn (en ook bij anderen) race was ook verpest door een onzichtbare auto in de pitstraat. Een uitgevallen auto stond precies achter mijn pitplek maar deze kon ik dus niet zien. Van Ruben begrepen dat uitgevallen auto's voor deze race in de pitstraat blijven staan. De standaard instelling bij rFactor laat geen uitgevallen auto's zien als je aan het rijden bent dus daar ga je dan. Race was gedoemd te mislukken met deze situatie. "Garage Detail" moet hoger dan 0.01 staan om een uitgevallen auto tijdens de race zichtbaar te krijgen. Heeft niets te maken met hoeveelheid auto's in beeld.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik heb garage detail dus minimaal staan om FPS te winnen, want het was buitengewoon dramatisch hier in de race. Elke bocht terug naar 45 FPS of zo.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Yoeri Gijsen schreef: 28 feb 2021, 22:37
Ronald van Dijk schreef: 28 feb 2021, 22:35 Was een mooi event. Maar bij de pitstops was het chaos. Ik stond netjes te tanken, toen er gewoon een roze GTE vol mijn zijkant in reed. Meteen dikke schade en zo ging ik met een krom stuur de pits weer uit. Toen was de lol er wel vanaf. Ik weet niet wat de bedoeling was van die Scuderia Bollesnegro, maar volgens mij ging je gewoon veel te vroeg vanuit de fastlane naar de slowlane.
Kan ik zijn geweest. Ik heb geen enkele auto in de pit gezien en reed tegen een onzichtbaar object aan.
Ah shit :( Ja er was helaas een hoop mis in de pitstraat. Ik zag schaduwen staan, maar heb die allemaal maar ontweken.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ronald van Dijk schreef: 28 feb 2021, 22:52Ah shit :( Ja er was helaas een hoop mis in de pitstraat. Ik zag schaduwen staan, maar heb die allemaal maar ontweken.
Balen man! Volgens mij zijn we er allebei niet harder van gaan rijden...
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Mogguh, prachtig evenement geworden. Al met al had ik weinig last van de LMP2's, heb volgens mij goed geanticipeerd op ze en duidelijk aangegeven waar ze er langs konden. Heel soms was het even kiele kiele omdat er toch een dive-bomb werd uitgevoerd maar dat was allemaal net binnen de lijntjes :P :P, keurig gereden allemaal! Mooi veld zo!

Wel voor de gene die zich aangesproken voelt, als jij met je LMP2 schade rijdt, je vleugel er af rijdt en dan vol gas over een recht stuk gaat rijden dan is het vragen om problemen. Deze situatie is 2 x voorgekomen waarbij een rijder zonder vleugel zijn weg vervolgt. Volgas er vandoor gaat en vervolgens mij er bijna afrijd omdat hij natuurlijk spint in de bocht die er aan komt. Dit zelfs nog in de voorlaatste ronde!!! Dit soort acties kan je iemand zijn race goed verpesten!

Even teruggekeken, 2 maal wordt ik door dhr Vlietstra in het laatste half uur er op een haar na afgereden. Je kan toch echt niet volgas door jakkeren met een zwaarbeschadigde auto (geen achtervleugel). Dit is niet verstandig. Je kan beter anticiperen op een auto zonder downforce richting de bocht als je minder snelheid hebt.

@Yoeri Ghijsen, hopelijk heb je je weg nog aardig kunnen vervolgens na onze touche, ben bang dat je me niet gezien hebt.
https://youtu.be/jgOTw9FGpGQ?t=2225


Hulde verder voor het organiseren, het commentaar en de rest van de deelnemers in het veld die het spannend gemaakt hebben!
Laatst gewijzigd door Rene Vos op 01 mar 2021, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Misschien kan RC de volledige eindstand nog ergens plaatsen mocht dat beschikbaar zijn?
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Rene Vos schreef: 01 mar 2021, 08:57 Misschien kan RC de volledige eindstand nog ergens plaatsen mocht dat beschikbaar zijn?
Een tijdelijke uitslag kan je vinden op liveracers :
https://srvn.liveracers.com/Results/Res ... 3180565aad
Hier kan je tijdens de evenementen ook livetiming zien.

Gezien het een Enduro kampioenschap betreft zal denk ik de officiele-uitslag binnenkort wel volgen.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Oh wauw!! Vette pagina!! Heel duidelijk. Thanks!
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Heb gisteren erg genoten van een erg mooi evenement dank daarvoor aan alle coureurs

Voor de comentatoren die zich afvroegen wat er gebeurde in de laste bocht na de eerste 20 min, mijn stuur houde er mee op en had de motor uit gezet. Heb het stuurd 2x er op moeten schuiven voordat ik verder kon, een mechanies probleem dus helaas next time better

Die eerste pole pakken ze niet meer af nu nog een overwinning

Dank voor een geweldige race

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Er is ergens een misverstand ontstaan blijkbaar. :) Er is geen officieel Enduro kampioenschap, het is een serie van opzichzelfstaande evenementen met hetzelfde format.
We willen wel kijken naar een 'events'-kopje op de klassementspagina zodat daar de uitslagen komen te staan van de grotere events.

Voor wat betreft de chaos in de pits, dat is natuurlijk heel zuur. Als we hadden geweten dat die setting belangrijk zou zijn i.c.m. de aangepaste garagespots hadden we er iets mee kunnen doen, maar daar hebben de betrokkenen nu niks meer aan natuurlijk...
Ik denk helaas een geval van 'unknown unknowns': als je weet wat je niet weet kun je er iets mee doen (= known unknown), maar als je niet weet wat je niet weet kan het goed mis gaan.

Default staat de setting 'Garage Detail' in je player.json op 0.5, en zie je de uitgevallen auto's dus wel. Op diverse sites lees ik de tip dat je die op 0.01 kunt zetten voor FPS-winst rondom de pits, daar mag dan denk ik wel een disclaimer bij dat je uitgevallen auto's dus niet ziet. Er zijn meer banen waar de uitgevallen auto's in de pitlane staan (in de oude Spa-versie kwamen uitgevallen auto's schuin in de pitlane te staan meen ik).

We hadden hier de garagespots verplaatst naar de pitlane om voor iedereen een unieke garagespot en bijbehorende unieke pitspot te genereren, zodat de plek waar je staat in de 'garage' ook meteen gelijk is aan je pitspot. Bij de 2.4u van Road America van vorig jaar is hetzelfde gedaan, mogelijk dat het probleem van de onzichtbare auto's daar niet is opgevallen omdat de plekken op Road America wat verder uit elkaar stonden.
Gebruikersavatar
Niels Hoogeveen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2

Goedemorgen :)

Hierbij even de race beschrijving van de Volante auto.
Kwalificatie was in eerste instantie een ramp. Ruim 9 tiende van mijn beste tijd gereden kwalificeerde ik op p11.

Race ging de eerste 5 rondjes best oke, tot het moment kwam dat er echt bizare lag was.
Ik had veel mini spikes, maar op een gegeven moment ook een grote spike tijdens het aanremmen van de hairpin.
Mijn beeld stond gewoon ruim 3 seconde stil. 3 seconde lekker aan het blokkeren met de wielen dus ik reed lekker op vierkante banden.
Qua pace kon ik daar nog wel 2.02s mee rijden dus al met al niet heel slecht, maar doordat het stotteren van het beeld en ging zelfs dat niet meer. Vlak voor de driverswap met Marc was ik zo gefrustreerd dat ik de laatste bocht niet nam zoals ik hem zou moeten nemen en tikte ik even flink de muur aan, waardoor we dus damage hadden.

Gelukkig kon teamgenootje Marc mij overnemen en die heeft echt puik gereden, en die heeft de auto nog binnen gebracht op p9.
Wel erg frustrerend gezien het feit dat we echt de pace hadden op zeker met de top 5 mee te gaan.

Overigens voor de volledige info heb ik een Ryzen 5 3600 CPU, en een RTX2060 GPU.
Sinds ik deze specs heb in mijn pc heb ik nog nooit last gehad van Spikes/Framedrops. Ik rij VEC, GTR24h, GT Challenge.

Mijn vraag is dus eigenlijk ben ik de enige die dit had of zijn er meerdere mensen die hier last van hadden?
Mijn teamgenootje Marc had er ook last van maar niet zo erg als ik in ieder geval.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Dylan Klaver schreef: 01 mar 2021, 10:05 Heb gisteren erg genoten van een erg mooi evenement dank daarvoor aan alle coureurs

Voor de comentatoren die zich afvroegen wat er gebeurde in de laste bocht na de eerste 20 min, mijn stuur houde er mee op en had de motor uit gezet. Heb het stuurd 2x er op moeten schuiven voordat ik verder kon, een mechanies probleem dus helaas next time better

Die eerste pole pakken ze niet meer af nu nog een overwinning

Dank voor een geweldige race

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Heel jammer! Maaruh...wat wilde je bereiken met je chatberichten "rc" en "rc kom nu" :o ? Ik wist niet dat de RC ook tijdens races beschikbaar moest zijn voor al uw vragen en problemen. :D
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Lennart Lippens schreef:
Dylan Klaver schreef: 01 mar 2021, 10:05 Heb gisteren erg genoten van een erg mooi evenement dank daarvoor aan alle coureurs

Voor de comentatoren die zich afvroegen wat er gebeurde in de laste bocht na de eerste 20 min, mijn stuur houde er mee op en had de motor uit gezet. Heb het stuurd 2x er op moeten schuiven voordat ik verder kon, een mechanies probleem dus helaas next time better

Die eerste pole pakken ze niet meer af nu nog een overwinning

Dank voor een geweldige race

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Heel jammer! Maaruh...wat wilde je bereiken met je chatberichten "rc" en "rc kom nu" :o ? Ik wist niet dat de RC ook tijdens races beschikbaar moest zijn voor al uw vragen en problemen. :D
Ik deed dat vanwege die penalty en die 3e cute track maar ja

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Lief hoor, maar zo werkt het niet :)
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Niels Hoogeveen schreef: 01 mar 2021, 10:29 Goedemorgen :)

Hierbij even de race beschrijving van de Volante auto.
Kwalificatie was in eerste instantie een ramp. Ruim 9 tiende van mijn beste tijd gereden kwalificeerde ik op p11.

Race ging de eerste 5 rondjes best oke, tot het moment kwam dat er echt bizare lag was.
Ik had veel mini spikes, maar op een gegeven moment ook een grote spike tijdens het aanremmen van de hairpin.
Mijn beeld stond gewoon ruim 3 seconde stil. 3 seconde lekker aan het blokkeren met de wielen dus ik reed lekker op vierkante banden.
Qua pace kon ik daar nog wel 2.02s mee rijden dus al met al niet heel slecht, maar doordat het stotteren van het beeld en ging zelfs dat niet meer. Vlak voor de driverswap met Marc was ik zo gefrustreerd dat ik de laatste bocht niet nam zoals ik hem zou moeten nemen en tikte ik even flink de muur aan, waardoor we dus damage hadden.

Gelukkig kon teamgenootje Marc mij overnemen en die heeft echt puik gereden, en die heeft de auto nog binnen gebracht op p9.
Wel erg frustrerend gezien het feit dat we echt de pace hadden op zeker met de top 5 mee te gaan.

Overigens voor de volledige info heb ik een Ryzen 5 3600 CPU, en een RTX2060 GPU.
Sinds ik deze specs heb in mijn pc heb ik nog nooit last gehad van Spikes/Framedrops. Ik rij VEC, GTR24h, GT Challenge.

Mijn vraag is dus eigenlijk ben ik de enige die dit had of zijn er meerdere mensen die hier last van hadden?
Mijn teamgenootje Marc had er ook last van maar niet zo erg als ik in ieder geval.
Ik had mega drops, ik rij echter wel in VR met een 5600x en een 3080. Ik heb alle graphics lager gezet, daarnaast supersampling met 20% verlaagd en nog had ik flinke framedrops. Helaas daar de hele avond mee moeten dealen. Met testen en trainen geen last van gehad. Ik denk dat Sebring een zware baan is met zoveel rijders.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Rene Vos schreef: 01 mar 2021, 07:36@Yoeri Ghijsen, hopelijk heb je je weg nog aardig kunnen vervolgens na onze touche, ben bang dat je me niet gezien hebt.
Ik was behoorlijk geïrriteerd over die touché, maar ik zie dat ik met mijn lijn van je verlangde dat je strak langs de muur zou rijden. Daar had ik wellicht wat meer ruimte mogen laten.
Bart Huizinga
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jan 2020, 20:31
Racestuur: T500RS
Locatie: Thorn

Vanaf de zijlijn was het smullen geblazen. Hele toffe actie gezien zeker aan de kop van het veld in de slotfase. Chapeau!! Ook voor het commentaar!!
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Gefeliciteerd Lennart met de overwinning in de LMP2 :thumbs_happy:

Ik heb zelf wat pech gehad bij de laatste pitstop, waar ik tegen een onzichtbare auto aan reed en schade opliep. Voor de rest toch een top event! Uiteraard kom je wat rare mensen en situaties tegen in een endurance race van meer dan twee uur.. maar dat hoort er bij :P
Plaats reactie

Terug naar “SRVN Endurance 2021”