2.4 uur van Sebring | LMP2 & GTE | 28-02-2021

Bas Zwartenbol
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 aug 2017, 22:22

De race was onverwacht leuk, de remmen op de GTE en ik liggen elkaar totaal niet. Er zat totaal geen snelheid in maar ik kon wel een redelijke rondetijd de hele stint volhouden, en na een paar uitstekende stops bevond ik me in een positie om te knokken voor het podium. Pascal ingehaald (geen banden gewisseld??) en vrij vlot richting Ruben gereden (zeker geen banden gewisseld), Ruben maakte een fout en plots lag ik 2e achter Edwin die al gevlogen was. Super zuur dat ik een DT kreeg in de laatste 10 minuten voor mijn 3e cut, dit zouden er 6 zijn.

Grats Lennart en Edwin met de winst.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Wederom een gaaf endurance evenement!

Gekwalificeerd als 4de, maar moest bij de start een plekje afstaan aan Ronald.
Rondenlang rustig aan gedaan. Zolang ik Dylan, Edwin en Ruben nog kon zien deed ik geen poging bij Ronald om hem in te halen.
Toen Ronald snelheid aan het inleveren was besloot ik hem wat meer onder druk te zetten. Twee keer probeerde ik het in bocht 1. Uiteindelijk kon ik hem bij de hairpin voorbij. Daarna kon ik het gat met Ruben dichten, maar de grip was ver te zoeken. Ondanks dat er nog genoeg rubber op de velgen zat was het glibberen geblazen. Ik zag dat Ruben soortgelijke wegliggingsproblemen had. Ik kwam mede door verkeer nooit dichtbij genoeg om een inhaalpoging te doen. Gezamenlijk gingen we pits in (ik had 85L meegenomen) om er in dezelfde volgorde weer uit te komen. Edwin kon nog wat langer door.

Een paar ronden na de pitstop verlies ik de auto bij het insturen van de laatste bocht. Waarschijnlijk door een hobbel was ik hem ineens kwijt. Ik kon mijn weg vervolgen, maar heb de gehele stint door de vlakke bandjes met een trillend stuur moeten rijden. Heel veel tijd verloor ik er niet mee en kon zelfs (mede doordat Edwin en Ruben in gevecht waren) het gat weer enigszins dichtrijden. Ruben ging dit keer eerder naar binnen en kon ik proberen het gat naar Edwin dicht te rijden. Daar kreeg ik hulp van een LMP bij die in contact kwam met Edwin. Ze gingen beide het gras in plots leidde ik de race. Het beste van de banden was er toen al ruimschoots af. Ik wist natuurlijk dat Edwin betere banden had en het leek er niet op dat hij veel schade had. Toen hij het gat had gedicht moest ik naar binnen voor stop 2. Daar tankte ik 85L en wisselde alle banden.

Het was inmiddels donker geworden en ik had moeite om daarin de omschakeling te maken. Ik reed niet de tijden die ik voorheen kon doen. Ik moest de snel opkomende Bas dan ook laten gaan. Na een paar ronden had ik wel het ritme te pakken en bleef ik zo rond 4 seconden achter Bas rijden. Het gat werd groter omdat ik ook door dezelfde LMP die Edwin eraf tikte in de rondte werd getikt. Deze LMP had ik al vaker gedurende de race rare fratsen zien uithalen en schoot er regelmatig af. Nu probeerde hij aan de buitenkant van de laatste bocht mij uit te remmen om vervolgens helemaal naar binnen te komen waar ik dus nog zat met een touche tot gevolg. Hij kon verder en ik kon wederom met 4 vlakke banden en 1 plek positieverlies overnieuw beginnen. Een erg lompe actie waarbij een excuus van zijn kant wel op zijn plaats had geweest. Na dit moment heb ik geen echte gevechten meer gehad. Ik won nog wel een plaats door de straf van Bas en kon nog enigszins naar Ruben en Jur rijden. P4 was uiteindelijk het hoogst haalbare.

Al met al een mooi evenement met voor mij toch een beetje teleurstellend verloop.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Organisatie wederom bedankt! Was weer een mooi evenement.
Ging niet eens zo verkeerd, totdat ik moest tanken en met mijn stomme kop de pit entry voorbij reed. Ik kon nog wel de ronde met de koppeling ingedrukt doorkomen, waardoor we de race konden doorzetten, maar een goede klassering zat er niet meer in.

Op naar de volgende. 2.4h van Spa?
Jeroen Dadema
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2020, 10:28
Racestuur: DD1
Locatie: Eindhoven

Wat een mooie avond was het

Ik deelde de GTe auto met Jur en we hebben een top avond gehad. Onze eerste endurance podium finish dus dat was sowieso mooi. Mijn eerste stint ging wel lekker en ik ging volgens mij van p4 of p5 de pits in maar ik zette hem iets te scheef in de pit box waardoor we daar aardig wat seconden hebben verloren. Maar doordat we een wissel deden en dus frisse Jur achter het stuur hadden klommen we weer naar voren. Met als resultaat 3e.

Ik vond het verder allemaal wel redelijk gaan met de LMPs op een paar spannende momentjes na maar dat blijf je houden. Maar viel me wel op dat binnen de GTe sommige dachten dat blauwen vlaggen binnen eigen klasse ook niet gelden. Ik heb wel een paar keer een achterblijver hard eruit moeten remmen om er voorbij te komen. Dus ja binnen je eigen klasse gelden blauwen vlaggen wel voor de volgende keer.
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Wouter Bosschieter schreef: 01 mar 2021, 15:22 Op naar de volgende. 2.4h van Spa?
:kwijil: :kwijil: :kwijil: :kwijil:

Daar schrijf ik me nu vast voor in :D
Plaats reactie

Terug naar “SRVN Endurance 2021”