NK F2 2021-I | Portland Sprint Course | 25-03-2021

SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

NK F2 2021-I
Portland Sprint Course
25-03-2021


Tijdschema en meer informatie
Kijk voor meer informatie in het Algemene Informatie NK F2 2021-I topic.

Weerbericht
Afbeelding

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Vergeet je niet aan of af te melden op Mijn SRVN
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Denken we nog even aan het aan-/afmelden ;)
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Helaas kan ik er vanwege werk niet bij zijn. Heb me afgemeld.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Lennart Lippens schreef: 24 mar 2021, 17:01 Denken we nog even aan het aan-/afmelden ;)
Nu wel :-) Dank voor de reminder
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

2 ... Races :kopstooot:

Sprint race schade en de pit in .

Hoofdrace een raadsel .. bij het naar de grid gaan nog de set up ingeladen en eenmaal op de grid erachter gekomen dat de setup helemaal anders was . :shock:
Was niet mee te rijden en maar escape gedrukt .
Iemand Enig idee hoe dat kan ?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Het is best knap hoe sommige coureurs, als achterblijver op de meeste random en slechtste momenten aan de kant kunnen gaan.
Al helemaal als je net op een recht stuk zit en degene achter je gewoon voorbij kan laten.

Race 1 hierdoor P2 verloren en race 2 gewoonweg 2 posities.

Degene die dit waren kunnen in ieder geval een protest verwachten. Ondanks dat ik er waarschijnlijk geen fuck mee op schiet moeten mensen dit toch echt eens leren. Zo moeilijk kan dit niet zijn.

Voorbeeld:
https://clips.twitch.tv/AggressiveRamsh ... vfXCN-0qIq
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Beste allemaal, naar aanleiding van de race gisteren avond heb ik een vraagje. Bij de start ging het voor sommigen in zowel race 1 als race 2 meteen mis. Naar mijn mening kwam dit omdat de start plekken veel te dicht op elkaar stonden (zo leek het voor mij) ik weet niet of er iets gedaan kan worden hieraan bij dit soort banen maar dat zou zeker met deze auto voor veel minder problemen hebben gezorgd. Ook vorig jaar waren er een paar problemen op deze baan bij de start met zowel de dtcc als de f4 bij de start. Deze auto (F2) heeft denk ik meer hp als de dtcc en de f4 bij elkaar 😂. Als dit soort dingen gebeuren (wat uiteraard ook op een heel ander circuit had kunnen gebeuren terug kijkend naar Estoril vorige race 🙃) is er dan niet een mogelijkheid dat de race wordt “herstart”. Gisteren had ik echt een naar gevoel in mijn buik omdat ik wist dat er mensen onschuldig toch de dupe waren van wat er gebeurde. Ik hoop dat er misschien een mogelijkheid is voor de volgende keer voor een eventuele herstart of dat er misschien meer ruimte kan komen tussen de auto’s zodat als iemand dit monster iets te hard op zijn staart trap niet meteen iemand achter zich in zijn kofferbak heeft hangen. (Ik heb al gezien bij Spa dat daar wel voldoende ruimte is)

Verder wil ik graag nog ingaan op het punt van Bram. Ik heb beide races vanaf de zijkant mogen kijken en het viel mij op dat het voor de mensen die de achterblijvers moeten lappen heel lastig is in te schatten wat deze gaan doen. Zo zie je in het filmpje dat diegene op de race lijn blijft en dus gaat Bram er vanuit dat er geen ruimte wordt gegeven. En als je dan ineens gaat remmen wordt het een beetje gevaarlijk 🤔. Uiteraard is het ook de verantwoordelijkheid van de inhalers dat dit op een veilige manier gebeurt.

Laatste puntje en dan is het genoeg geweest: geef elkaar ruimte. Ik zag iemand die ander volledig op het gras drukt richting bocht 1. Dit soort dingen kunnen echt niet.

De volgende race is Spa. Ik houd echt mijn hart vast richting eau rouge en le combes. Geef elkaar alsjeblieft de ruimte. En als je spint in de chicane na het rechte stuk trap dan de rem meteen in en draai pas terug de baan op als er ook echt de ruimte is.

Tot over 2 weken en succes met het voorbereiden
Sven Munnecom
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: Neeritter
Contact:

Bram,

Dat is inderdaad vervelend. Het laten passeren van mensen die me lapte ging op zich best ok (op de rechte stukken).
Ik had echter ook een moment bij de laatste bocht met iemand die me in wilde halen. Ik kreeg een blauwe vlag en binnen dezelfde seconde zat ik degene die me in wilde halen in de weg..

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om in rFactor de blauwe vlag meldingen eerder te krijgen?

Excuses voor degene die ik daardoor (in de bocht) in de weg zat.

gr,
Sven
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Bram Kuipers schreef: 25 mar 2021, 22:48 Het is best knap hoe sommige coureurs, als achterblijver op de meeste random en slechtste momenten aan de kant kunnen gaan.
Al helemaal als je net op een recht stuk zit en degene achter je gewoon voorbij kan laten.

Race 1 hierdoor P2 verloren en race 2 gewoonweg 2 posities.

Degene die dit waren kunnen in ieder geval een protest verwachten. Ondanks dat ik er waarschijnlijk geen fuck mee op schiet moeten mensen dit toch echt eens leren. Zo moeilijk kan dit niet zijn.

Voorbeeld:
https://clips.twitch.tv/AggressiveRamsh ... vfXCN-0qIq
Beste Bram, ik ben de achterblijver in het fimpje waar in je stream helemaal over uit je dak gaat.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te hinderen en ik probeer zo goed als mogelijk uit de weg te gaan. Meestal lukt dat prima, maar deze actie was niet optimaal.
Ik zag een aantal auto's achter mij, waarvan ik er met een aantal in gevecht was. Ik heb hulpmiddelen aanstaan, zoals relative time's en een plattegrond van het circuit, zodat ik in de gaten kan houden wat er gebeurt, maar ik heb mijn aandacht ook nodig voor de baan.
Zoals Sven ook zegt is het systeem met blauwe vlaggen niet zo dat deze ruim van te voren worden aangeven, en vandaar soms een split second reactie op het moment dat ik uiteindelijk die blauwe vlag krijg. Deze actie was wellicht niet de handigste, sorry daarvoor.

Wat ik jammer vind is hoe jij altijd ontzetten gefrustreerd in je stream loopt te voeteren op alles en iedereen, ik zou zeggen denk om je hart en relaxt eens een beetje.
Ook zo een opmerking in je post van "zo moeilijk kan dit niet zijn", jammer, dat getuigd niet van begrip. Als niet zo snelle coureur kan je niet oplossen in lucht, naast zelf in gevecht te zijn, goede ronden tijden neerzetten, moet je ook nog rekening houden met de snelle mannen die je inhalen.
Zou ook tegen jou kunnen zeggen, inhalen van achterblijvers, zo moeilijk kan het toch niet zijn als je zoveel sneller bent ;)

Als coureur verdien je respect, maar als ik je stream kijk, laat ik maar zeggen, krijg je dat daarvoor niet van mij.

Ik hoop dat je het eens van een andere kant wil bekijken en een beetje respect kan gaan opbrengen voor je mede-coureurs op de baan.
Racen is iets wat we samen doen...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Avond met gemengde gevoelens.

ik wist dat ik de pace hier niet echt te pakken had. Dat gevoel bleek te kloppen met een matige quali en P19. Dus plan op safe gaan, risico's mijden als het even kan en uitrijden.

Plan viel al in duigen bij de start, bij de chaos die voor ons ontstond tikte ik Maurice zachtjes aan. Hij had gelukkig geen last en ik had niet eens gemerkt dat er contact was maar was dus wel mijn voorvleugel kwijt. Dacht in de race zelf dat ik een stuk rommel van Tom's auto had geraakt. De pit wel gehaald en bij inrijden pit ging het ook nog mis. Ik had Bart niet gezien die links naast de baan was geraakt. Wilde zelf een wel erg langzaam pit inrijdende auto voor de lichten links voorbij gaan juist op moment dat Bart de baan overstak om ook de pit in te rijden. Ik zal ook in zijn blinde hoek hebben gezeten en het pit inrijden werd nog bijna een clusterfuck. Kwam vlak voor het veld weer de baan op en had al een stevig deel van het velkd netjes voorbij gelaten toen ik katalysator werd bij een incident waar ik probeerde om nog een groepje voorbij te laten. Was een (te) late beslissing en ik kwam, zoals op de stream al werd gemeld, onbedoeld vervelend in de weg te zitten aan het eind van de straight. Helaas hadden Jos , Ron en Gijs (en nog meer) hier behoorlijk last van. Ook hier nog een keer sorry heren. Zelf race wel uitgereden, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

race twee had ik geluk bij de start en kon wel langs de chaos komen. De hele race eigenlijk alleen maar bezig geweest om geen (grotere) fouten te maken. Durfde geen enkel risico te nemen en bij snellere rijders die op een of andere manier achter me waren gekomen dus ook nauwelijks verdedigd, voor zover dat al een optie was. Dat domweg langzame rondjes rijden en overleven nog best lonend kan zijn blijkt met de uiteindelijk gehaalde p7. Maar zonder ook maar enig moment echt leuke close gevechten te hebben kunnen aangaan was het eigenlijk geen echt leuke avond.

Later nog wat lowlight :( clips voor het archief (denk dat deze niet vaak door mij bekeken zal worden en dus snel stoffig zal worden)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Rob Smit schreef:
Bram Kuipers schreef: 25 mar 2021, 22:48 Het is best knap hoe sommige coureurs, als achterblijver op de meeste random en slechtste momenten aan de kant kunnen gaan.
Al helemaal als je net op een recht stuk zit en degene achter je gewoon voorbij kan laten.

Race 1 hierdoor P2 verloren en race 2 gewoonweg 2 posities.

Degene die dit waren kunnen in ieder geval een protest verwachten. Ondanks dat ik er waarschijnlijk geen fuck mee op schiet moeten mensen dit toch echt eens leren. Zo moeilijk kan dit niet zijn.

Voorbeeld:
https://clips.twitch.tv/AggressiveRamsh ... vfXCN-0qIq
Beste Bram, ik ben de achterblijver in het fimpje waar in je stream helemaal over uit je dak gaat.

Het is niet mijn bedoeling om mensen te hinderen en ik probeer zo goed als mogelijk uit de weg te gaan. Meestal lukt dat prima, maar deze actie was niet optimaal.
Ik zag een aantal auto's achter mij, waarvan ik er met een aantal in gevecht was. Ik heb hulpmiddelen aanstaan, zoals relative time's en een plattegrond van het circuit, zodat ik in de gaten kan houden wat er gebeurt, maar ik heb mijn aandacht ook nodig voor de baan.
Zoals Sven ook zegt is het systeem met blauwe vlaggen niet zo dat deze ruim van te voren worden aangeven, en vandaar soms een split second reactie op het moment dat ik uiteindelijk die blauwe vlag krijg. Deze actie was wellicht niet de handigste, sorry daarvoor.

Wat ik jammer vind is hoe jij altijd ontzetten gefrustreerd in je stream loopt te voeteren op alles en iedereen, ik zou zeggen denk om je hart en relaxt eens een beetje.
Ook zo een opmerking in je post van "zo moeilijk kan dit niet zijn", jammer, dat getuigd niet van begrip. Als niet zo snelle coureur kan je niet oplossen in lucht, naast zelf in gevecht te zijn, goede ronden tijden neerzetten, moet je ook nog rekening houden met de snelle mannen die je inhalen.
Zou ook tegen jou kunnen zeggen, inhalen van achterblijvers, zo moeilijk kan het toch niet zijn als je zoveel sneller bent ;)

Als coureur verdien je respect, maar als ik je stream kijk, laat ik maar zeggen, krijg je dat daarvoor niet van mij.

Ik hoop dat je het eens van een andere kant wil bekijken en een beetje respect kan gaan opbrengen voor je mede-coureurs op de baan.
Racen is iets wat we samen doen...
Scheelt dat het respect wederzijds is, maar dat terzijde.

Je had het hele rechte stuk de mogelijkheid om mij voorbij te laten, dat doe je niet en gaat dan op de meest random moment vol op de rem en wel te verstaan op de racelijn.
Die links/rechts is een bocht waar je echt niet zo hard voor hoeft te remmen.
Wat je deed was levensgevaarlijk aangezien Hamming er zelf ook van schrok terwijl die 40m achter me zat.

Dat vloeken en tieren is iets wat ik altijd doe. Als mensen er niet tegen kunnen of respect door verliezen, be my guest, ok ga me persoonlijk daarvoor niet aanpassen.

Als ik vloek is dat zeker niet zonder reden. Daarvoor kan ik veel respect opbrengen voor coureurs die wel “normaal” aan de kant gaan of een goed gevecht kunnen geven.

Als je merkt of ziet dat er een snellere coureur komt heb ik vaak het idee dat mensen in paniek raken. Ga relax aan de kant op een recht stuk door gas los te laten, zo moeilijk is het toch echt niet.
De meeste maken het zichzelf juist enorm moeilijk voor zichzelf.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Sven Munnecom schreef:Bram,

Dat is inderdaad vervelend. Het laten passeren van mensen die me lapte ging op zich best ok (op de rechte stukken).
Ik had echter ook een moment bij de laatste bocht met iemand die me in wilde halen. Ik kreeg een blauwe vlag en binnen dezelfde seconde zat ik degene die me in wilde halen in de weg..

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om in rFactor de blauwe vlag meldingen eerder te krijgen?

Excuses voor degene die ik daardoor (in de bocht) in de weg zat.

gr,
Sven
Bij jou was ik ook nog een stuk verder achter je dan bij andere. Waar ik enorm van schrok van de snelheid dat je door de snelle links/rechts ging, waardoor ik je moest uitwijken.
Het is wat het is, dus dit vond ik wel wat minder erg verder.

Geen idee of je eerder bericht kunt krijgen met blauwe vlaggen. Zou ideaal zijn.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Bram Kuipers schreef: 26 mar 2021, 10:45

Geen idee of je eerder bericht kunt krijgen met blauwe vlaggen. Zou ideaal zijn.
en in VR de blauwe vlaggen meer in het directe blikveld zou wat mijn betreft ook nog steeds fijn zijn Marcel......
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Beste Bram,
Jammer dat je mijn verklaring waarom, hoe en wat en mijn verontschuldigingen gewoon negeert ......
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Moet ik jou verklaring/verontschuldigingen dan accepteren?

I mean, nog altijd een eigen keuze of ik het accepteer of gewoonweg negeer.
Rob Smit schreef: 26 mar 2021, 12:04
Bram Kuipers schreef: 26 mar 2021, 10:25
Rob Smit schreef:
Beste Bram,
Jammer dat je mijn verklaring waarom, hoe en wat en mijn verontschuldigingen gewoon negeert ......
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Zonder een hele discussie aan te boren moet ik wel zeggen dat ik min of meer schrik van je reactie op de stream Bram. Ik, en vele anderen, snappen dat het balen is op sommige moment. Heb ik ook echt wel, maar om je verbaal dan zo volledig te laten gaan vind ik echt wel wat te ver gaan.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 12:23 Zonder een hele discussie aan te boren moet ik wel zeggen dat ik min of meer schrik van je reactie op de stream Bram. Ik, en vele anderen, snappen dat het balen is op sommige moment. Heb ik ook echt wel, maar om je verbaal dan zo volledig te laten gaan vind ik echt wel wat te ver gaan.
Is dit de start van een cancelcampagne tegen Bram?
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 12:23 Zonder een hele discussie aan te boren moet ik wel zeggen dat ik min of meer schrik van je reactie op de stream Bram. Ik, en vele anderen, snappen dat het balen is op sommige moment. Heb ik ook echt wel, maar om je verbaal dan zo volledig te laten gaan vind ik echt wel wat te ver gaan.
Dat mag je vinden Rody, ieder zijn mening er in.

Ik uit me een stuk luidruchtiger en anders dan wellicht menig andere coureur. Dat is gewoonweg hoe ik in elkaar zit en hoe ik op dat moment ben.
Ga aub niet vinden alsof ik een moord heb gepleegd. Er zijn GENOEG mensen die ook zo reageren als ze iets over komt of iets waar ze nul controle over hebben. Dat is dat gewoon op TS en niemand die het ziet of hoort.
Dat het bij mij dan "live" is, nja prima. Ik vind het zelf enorm leuk om te livestreamen. Daarin uit ik mijn passie en leven in.
Dan ga je dat ook zien dat ik ook soms wat duidelijker in mijn reacties ben. Dat kan.
Laatst gewijzigd door Bram Kuipers op 26 mar 2021, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik denk dat we dat soort teksten er allemaal weleens uitgooien (ik wel in ieder geval haha), maar Bram gooit het de wijde wereld in. Daar kun je iets van vinden :)
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Ik stop met de discussie. Kennelijk wordt dit opgevat als een hetze tegen Bram, heel jammer. Blijkbaar vinden een hoop mensen dit normaal en deel ik die mening niet.
Laatst gewijzigd door Rody van der Have op 26 mar 2021, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F2 2021-I”