NK F2 2021-I | Portland Sprint Course | 25-03-2021

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Toch mooi je duit in het zakje gedaan en bij het eerste tegengas het hazenpad gekozen, heldhaftig hoor :)

Persoonlijk is voor mij 1 reden om niet te streamen een reden dat ik te erg op mijn woorden moet letten. Iedereen voor me is een lul en achter me een pannekoek. Dat dit niet voor iedereen een belemmering moet zijn lijkt me logisch.

Laten we nu niet doen alsof dit bij niemand zo is en dat het ineens een verassing moet zijn dat iemand fanatiek is als hij baalt...

Het is vooral ook vervelend dat dit voorheen wel meer het geval was toen we met zijn allen in 1 server reden. Nu er in meerdere splits gereden wordt kan ik snappen dat er de hoop/verwachting is dat dit soort gevallen tot het verleden zouden behoren. Natuurlijk gaat het ook vaak goed, maar dat zie je dan niet op het forum. Nu het voor een podium gaat kan ik de reactie heel erg begrijpen. "Zie je wel, daar gaan we weer, lekker man, die splits..." *vrij vertaald

Het bashen op de blauwe vlaggen van rF2 snap ik ook niet zo. Dit werkt al sinds 2005 volgens mij zo, ook CrewChief geeft ze vrolijk aan. Je kunt ze ook een halve baan vantevoren gaan geven maar komop. Spiegelen hoort ook bij racen. Als iemand beweert pas een blauwe vlag te krijgen als de snellere partij al last van hem heeft, dat gaat er bij mij niet in.

Er is een bepaalde afstand in tijd die triggered wanneer je een blauwe vlag krijgt. Dan heb je namelijk gewoon niet genoeg opgelet, zeker als je een al hulpmiddelen aan hebt staan had je echt beter op moeten letten. Hier komt ook nog eens bij dat de kans groter is dat je zelf een penalty krijgt, omdat je binnen een redelijk vast aantal bochten/afstand op de baan aan de kant moet zijn gegaan.
Jurgen slechten
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jul 2019, 00:00
Racestuur: Trustmaster t300
Locatie: Maastricht
Contact:

Ik rij helaas ook wel eens achteraan (behalve gisteren P1 & P2 split 2), en krijg dus ook met regelmaat te maken de snelle jongens die mijn inziens laag vliegen ipv rijden :).
Ik weet dus hoe moeilijk het is om goed aan de kant te gaan. Vaak lukt me dat prima, maar soms gaat het ook wel eens fout. (afgelopen week nog een domme actie met Andre) maar los daarvan ga ik ervanuit dat dit soort dingen nooit met opzet gebeuren. Het verschil in snelheid is vaak hoog waardoor het lastig is om op het juiste moment aan de juiste kant (groene kant) met de juiste snelheid te rijden.
In dit stukje was van de racelijn afgaan denk ik beter geweest.

Langs de andere kant zie je ook als snelle rijder dat een traag iemand daar op de racelijn zit, en dat het een pittige situatie wordt als je net voor het indraaien er kort achter zit, je had hierop kunnen anticiperen. (2 bochten later draai je het lange rechte stuk op waar er makkelijk ingehaald had kunnen worden).

Over het algemeen zijn de trage rijders ook een stuk minder ervaren dan de snelle jongens, waardoor niet altijd de juiste beslissing genomen wordt. Dit zouden de speeddevils ook moeten weten.
De uitlatingen op stream daar vind ik wel wat van...


Het belangrijkste van dit verhaal... ik heb mijn eerste P1 gehaald
:simracer1:
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Om nou te stellen dat je ervaring nodig hebt om fatsoenlijk aan de kant te kunnen gaan.. :o

Daarnaast kan je er simpelweg weinig aan doen als er een onvoorspelbare achterblijver voor je zit.. los van liften en extra goed op letten. Maar een onvoorspelbare achterblijver acteert onvoorspelbaar.

Daarom ook mijn tip aan de achterblijvers.. probeer er voor te zorgen dat je acties zo voorspelbaar mogelijk zijn. Dit houdt in dat je (1) niet op de apex van een bocht stil gaat staan, (2) dat je in de rem zone niet éxtra hard remt, (3) niet een split second decision maakt (4) en niet op het laatste moment acteert.

De mannen die op een ronde worden gezet weten dit van zichzelf wel. Bereid je zelf er op voor zodat je niet alleen niet iemand anders in de weg zit, maar ook het risico op incidenten voor jezelf verkleind. Laten we het maar beschouwen als leermomenten :)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Het is net zoals in het 'echte' verkeer, anticiperen en vooral niet treuzelen. In dit voorbeeld lijkt het erop dat de langzamere rijder te lang twijfelt/wacht om de snellere deelnemer voorbij te laten gaan. Had dan aan het begin van het rechte stuk rustig van de racelijn af geweken en dan achteraan sluiten midden op het rechte stuk en profiteer dan ook nog beetje van slipstream, nu kwam het neer vlák voor of zelfs ín de bocht, en da's voor niemand handig.

Belangrijkste: fouten worden gemaakt, dat is ook helemaal niet erg, als er maar lering uit getrokken wordt. En door!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Toevoeging:
Als je als achterblijver de blauwe vlag eigenlijk te laat ziet/doorhebt en al bij de remzone bent: RIJ DOOR, pak je normale rempunt, pak je normale lijn, rij op normale snelheid de bocht door, ga gewoon op je gas na de bocht, en ga PAS DAARNA aan de kant. De snellere deelnemer heeft dan maar even pech, so be it, maar je bent wel voorspelbaar.
Als snellere deelnemer kun je namelijk best inschatten dat de achterblijver iets langzamer is dan jij en dus misschien iets eerder remt, of iets langzamer door de bocht gaat, daar kun je rekening mee houden.

Juist door in de remzone, midcorner, of bij de exit ineens aan de kant te willen gaat het mis. Wat ik regelmatig zie is dat de achterblijver ineens vertraagt, of een afwijkende lijn neemt, of 'bewust' de apex mist, of bewust niet op z'n gas gaat om de ander voorbij te laten. En juist dan klapt de snellere deelnemer er op, omdat hij dit niet verwacht.

P.S. het ging ook heel vaak goed gisteren :bierfles

Edit: ik zie nu de post van Arjan, dat dus :P
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 26 mar 2021, 14:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 12:37 Ik stop met de discussie. Kennelijk wordt dit opgevat als een hetze zegen Bram, heel jammer. Blijkbaar vinden een hoop mensen dit normaal en deel ik die mening niet.
Gewoon lekker de SRVN livestream kijken :) Kan je mijn prachtige stem horen :smokey:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Rene Vos schreef: 26 mar 2021, 14:30
Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 12:37 Ik stop met de discussie. Kennelijk wordt dit opgevat als een hetze zegen Bram, heel jammer. Blijkbaar vinden een hoop mensen dit normaal en deel ik die mening niet.
Gewoon lekker de SRVN livestream kijken :) Kan je mijn prachtige stem horen :smokey:
Lastige is is dat ze mijn stem moeten horen tijdens de GT ;)
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Ja maar daar ben je waarschijnlijk een stuk netter :D , ach sinds ik kinderen heb gekregen scheld ik hoogstens nog met kak en chips :D
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Rene Vos schreef: 26 mar 2021, 14:48 Ja maar daar ben je waarschijnlijk een stuk netter :D , ach sinds ik kinderen heb gekregen scheld ik hoogstens nog met kak en chips :D
Ja daar gaat het vaak wat netter er aan toe aangezien ik dat doe voor de vereniging :).

Schelden is ook zo overrated geworden eh ;D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik mis anders de motdommes wel ;)
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ger Peeters schreef: 26 mar 2021, 14:59 ik mis anders de motdommes wel ;)
I mean, kan geregeld worden haha!
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

William Geuze schreef: 26 mar 2021, 13:13 Toch mooi je duit in het zakje gedaan en bij het eerste tegengas het hazenpad gekozen, heldhaftig hoor :)
Onzin. Ik heb kennelijk een ander referentiekader van wat je wel of niet openbaar moet roepen dan (niet alle) anderen dus dan is het toch zinloos om verder te discussiëren?
Heeft helemaal niks te maken met het hazenpad kiezen. Het is dan alleen zonde van de energie om dan nog verder te reageren.
Rene Vos schreef: 26 mar 2021, 14:30 Gewoon lekker de SRVN livestream kijken :) Kan je mijn prachtige stem horen :smokey:
Haha. Prima plan :thumbs_up:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 17:06
William Geuze schreef: 26 mar 2021, 13:13 Toch mooi je duit in het zakje gedaan en bij het eerste tegengas het hazenpad gekozen, heldhaftig hoor :)
Onzin. Ik heb kennelijk een ander referentiekader van wat je wel of niet openbaar moet roepen dan (niet alle) anderen dus dan is het toch zinloos om verder te discussiëren?
Heeft helemaal niks te maken met het hazenpad kiezen. Het is dan alleen zonde van de energie om dan nog verder te reageren.
Mooie tekst, behalve dan dat je de reden hier toch iets anders uitlegt:
Rody van der Have schreef: 26 mar 2021, 12:37 Ik stop met de discussie. Kennelijk wordt dit opgevat als een hetze zegen Bram, heel jammer. Blijkbaar vinden een hoop mensen dit normaal en deel ik die mening niet.

Vind het prima verder, maar het viel me op :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hier een opeenvolging van mijn lowlights en kom maar ik laat je zonder slag of stoot voorbij #todaymeisapussy momenten.

Gesloten

Terug naar “SRVN NK F2 2021-I”