NK F2 2021-I | Nürburgring Grand Prix | 25-02-2021

SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

NK F2 2021-I
Nürburgring Grand Prix
25-02-2021


Tijdschema en meer informatie
Kijk voor meer informatie in het Algemene Informatie NK F2 2021-I topic.

Weerbericht
Afbeelding

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Heren , is het misschien mogelijk om in bocht 4 de track limit iets naar buiten te leggen deze staat erg scherp daar.
Al verschillende keren meegemaakt met de 2 rechter wielen niet over de witte lijn en al cut warning !
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik ben het eens met Ron. Voor de sprint race zal het al lastig zijn maar zeker in de feature race met slechte banden ga je daar heel makkelijk wijd
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Als de tracklimits té scherp staan (als in: je bent nog niet met 4 wielen over de lijn en je krijgt een cut track) moet er inderdaad naar kijken vind ik, maar puur het feit dat track limits scherp staan is geen issue. Juist als je banden versleten zijn kun je tijd winnen door wijd te gaan. Vanuit RC-oogpunt is het dus alleen maar wenselijk dat de track limits 'lekker' scherp staan, want dan hoeft er geen handmatige controle plaats te vinden :)

Tip: als er een muur zou staan, zou je meer marge nemen lijkt mij, doe dat dan hier ook ;)
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Daar heb je 100% gelijk in Lennart. Gelukkig is het een lijn ipv een muur 😜
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Als ik met 2 wielen nog binnen de witte lijn rij ( dus aan de goede kant van de lijn ) en dan een cut track krijg dan is de track limit niet goed afgesteld toch ?
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Gijs Sonneveld schreef: 22 feb 2021, 12:40 Daar heb je 100% gelijk in Lennart. Gelukkig is het een lijn ipv een muur 😜
Gelijk heb je Lennart ..

Dan moeten wij maar richting Macua gaan :byebye: :kopstooot:
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik zeg aan het eind van het seizoen een macau gp 😂
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ron Schmitz schreef: 22 feb 2021, 12:42 Als ik met 2 wielen nog binnen de witte lijn rij ( dus aan de goede kant van de lijn ) en dan een cut track krijg dan is de track limit niet goed afgesteld toch ?
Pak dat moment even terug in de replay en maak er een screenshot of nog liever een filmpje van.
Zoals gezegd, als het niet klopt, geef het op tijd aan dan kan het nog aangepast worden (of in ieder geval een poging gedaan tot)
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Even een dubbelcheck, maar ik zie niets meer over verplichte pitstops. Gaan we dit seizoen zonder verplichte pitstops rijden dus? Ik kan het me wel voorstellen dat sommige circuits niet voldoende pitplekken hebben en het daarom niet meer gedaan word. Can anyone confirm? :)
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Er zijn nog enkele rijders die zich nog niet aan of afgemeld hebben voor deze race.
Graag dit voor 12:00 uur alsnog te doen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Kevin Heijnen schreef: 24 feb 2021, 17:51 Even een dubbelcheck, maar ik zie niets meer over verplichte pitstops. Gaan we dit seizoen zonder verplichte pitstops rijden dus? Ik kan het me wel voorstellen dat sommige circuits niet voldoende pitplekken hebben en het daarom niet meer gedaan word. Can anyone confirm? :)
Er word inderdaad niet gesproken over een verplichte pitstop dus de keus is aan de rijder.
Bij een sprintrace van 20 minuten en hoofdrace van 40 minuten is het normaal niet nodig om je wielen te wisselen maar het heeft niets te maken met het aantal pitplekken want daar is wel een oplossing voor zouden we kiezen voor een pitstop.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Albert van Mourik schreef: 22 feb 2021, 20:50
Ron Schmitz schreef: 22 feb 2021, 12:42 Als ik met 2 wielen nog binnen de witte lijn rij ( dus aan de goede kant van de lijn ) en dan een cut track krijg dan is de track limit niet goed afgesteld toch ?
Pak dat moment even terug in de replay en maak er een screenshot of nog liever een filmpje van.
Zoals gezegd, als het niet klopt, geef het op tijd aan dan kan het nog aangepast worden (of in ieder geval een poging gedaan tot)
Ik heb er even goed naar gekeken en ze staan goed afgesteld
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Top, belangrijke info

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Was een gave race avond in split1.
Qualy P12
Eerste race mooie gevechten en laatste ronde , laatste chikane had Gijs een mooie inhaalactie op mij waardoor Wouter ook mee kon profiteren.
Hierdoor 2 plekken verloren maar toch een P9 behaald.

Voor aanvang race 2 was mijn setup verdwenen , set up opnieuw ingeladen maar ook deze was niet goed , geen idee wat daar gebeurd was.
Wist nog wat van mijn set up uit mijn hoofd , alles snel aangepast met nog 10 seconden te gaan voor de race was ik er klaar voor.
In de race eerst Richard achter mij en later Jurgen voor gevecht om P7.
Deze plek kunnen vasthouden tot over de finish.
Rookie kampioenschap P1 tot op dit moment. :bierglas:

Livestream onboard ; www.youtube.com/roschieracing

www.facebook.com/limbourginimotorsport

Commentaar en beeld was ook weer top door de livestreamers :thumbs_happy:
Laatst gewijzigd door Ron Schmitz op 26 feb 2021, 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sander Schoonderwoerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2020, 22:57
Racestuur: Thrustmaster T300 RS (Custom)

Mooie Races gisteren, p5 en p2(!) Gescoord in mijn eerste SRVN event!
Wanneer wordt het klassement geüpdate op de site?
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Sander Schoonderwoerd schreef: 26 feb 2021, 09:24 Mooie Races gisteren, p5 en p2(!) Gescoord in mijn eerste SRVN event!
Wanneer wordt het klassement geüpdate op de site?
Hopelijk vandaag, er zijn nog wat kinderziektes (omdat we nu met meerdere splits werken moest e.e.a. worden omgebouwd).
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Ik heb ook erg van genoten van mijn eerste race helaas ging het niet zo heel erg goed met een 21e plaats in de hoofdrace maar dan zit er nog verbetering in. Mijn excuses aan diegene die ik aan tikte in de hoofdrace 2e bocht na de start. Weet niet wie het was..
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ron Schmitz schreef: 26 feb 2021, 09:16 Was een gave race avond in split1.
Qualy P12
Eerste race mooie gevechten en laatste ronde , laatste chikane had Gijs een mooie inhaalactie op mij waardoor Wouter ook mee kon profiteren.
Hierdoor 2 plekken verloren maar toch een P9 behaald.

Voor aanvang race 2 was mijn setup verdwenen , set up opnieuw ingeladen maar ook deze was niet goed , geen idee wat daar gebeurd was.
Wist nog wat van mijn set up uit mijn hoofd , alles snel aangepast met nog 10 seconden te gaan voor de race was ik er klaar voor.
In de race eerst Richard achter mij en later Jurgen voor gevecht om P7.
Deze plek kunnen vasthouden tot over de finish.
Rookie kampioenschap P1 tot op dit moment. :bierglas:

Livestream onboard ; www.youtube.com/roschieracing

www.facebook.com/limbourginimotorsport

Commentaar en beeld was ook weer top door de livestreamers :thumbs_happy:
Was idd een leuk gevecht 💪💪. In race 2 had ik ook nog een mooie battle met Jos friemann. Super clean en gaaf. Helaas maakte hij een kleine fout anders hadden we nog veel bochten naast elkaar gereden. P7 en p4 voor mij
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Mijn eerste 2021-1 ervaring in split1

Kwali: Bewust niet gereden. Niet genoeg rondjes kunnen draaien met oefenen, dus ik wou lekker conservatief beginnen

Race1: Overal omheen en langs gereden van p29 naar p16. Net na de helft 2x een spin bij uitkomen hairpin. Laatste ronde nog een tikje van Bram Kuipers gehad voor de laatste chicane (ik gaf je zelfs de ruimte :p ) maar plekje weer netjes terug gekregen. P19 Geëindigd.

Race2: Bij de start prima weg en in eerste instantie om wat mensen heen die een samenkomen (binnen 1,5meter) hadden in de eerste bocht, echter de 2e bocht rond getikt. Dus achteraan weer aansluiten. 2e Of 3e ronde iets te wijd uit die rechter voor de Mercedes tribune
met een langzamere exit en Kevin Heijnen achter me had tegelijkertijd een wheelspin en overstuur moment en kon niet meer langs me heen dus weer een spin, dit maal met lichte schade. Rest van de race met totaal geen gevoel en vertrouwen in de auto doorgereden. Halverwegen weer bij de Mercedes tribune me voorvleugel eraf gereden. Nieuwe gehaald en uitgereden. Iets van P25-26 ofzo. Niet echt happy mee, maar verder wel een relaxte avond gehad.

Volgende race hopelijk weer wat meer pace. In ieder geval meer tijd om te oefenen.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F2 2021-I”