NK F2 2021-I | Pre-Kwalificatie | 11-02-2021 / 18-02-2021

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK F2 2021-I Pre-Kwalificatie
NOLA MP
11-02-2021 / 18-02-2021


Tijdschema en meer informatie
De pre-kwalificatie vindt plaats op 11 en 18 februari, van 20:00 tot 21:00u.
Kijk voor meer informatie in het Algemene Informatie NK F2 2021-I topic.

Weerbericht
Afbeelding

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Extra punten van aandacht

- Om 20:00 zal de server doorgezet worden naar kwalificatie. Vanaf dat moment kun je niet meer inloggen op de server.
- De server verlaten tijdens de kwalificatie is NIET toegestaan. Het bewust verlaten van de server zal resulteren in een DQ.
- De realroad instellingen tijdens de kwalificatie staat op 0x (static)
- Het niet toegestaan de server te joinen als spectator

- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd).
- Wordt de tijd ongeldig door track-limits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Als er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint wordt niet meegeteld en heeft dus geen zin.

Na de pre-kwalificatie zal het deelnemersveld verdeeld worden over meerdere splits. In elke split zijn punten te verdienen en tijdens het seizoen kun je promoveren maar ook degraderen. Meer informatie hierover is te vinden in het ARR
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Dank voor de toelichting! Wat als je crasht in ronde 7 en er is geen tijd meer om een nieuwe stint te doen? Wordt dan een tijd-gemiddelde over de eerste 6 rondes genomen (lijkt mij niet), of is het jammer en kom je dan keurig achteraan de grid te staan?
Ben niet de stabielste rijder op snelheid, dus geen onmogelijk scenario in mijn geval...
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Michael Kiewiet schreef: 07 feb 2021, 16:23 Dank voor de toelichting! Wat als je crasht in ronde 7 en er is geen tijd meer om een nieuwe stint te doen? Wordt dan een tijd-gemiddelde over de eerste 6 rondes genomen (lijkt mij niet), of is het jammer en kom je dan keurig achteraan de grid te staan?
Ben niet de stabielste rijder op snelheid, dus geen onmogelijk scenario in mijn geval...
Als de schade beperkt is, rij dan gewoon door en zorg dat je een tijd neerzet.
Is het je niet gelukt om 8 ronden met een tijd te rijden dan kom je in de laagste split terecht.
Let op, de pre-kwalificatie is om te bepalen in welke split je gaat rijden en heeft niets te maken met je plek op de grid.
Dat wordt voorafgaand aan elke race weer bepaald tijdens de kwalificatie.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Martijn Huisers schreef: 07 feb 2021, 16:58
Michael Kiewiet schreef: 07 feb 2021, 16:23 Dank voor de toelichting! Wat als je crasht in ronde 7 en er is geen tijd meer om een nieuwe stint te doen? Wordt dan een tijd-gemiddelde over de eerste 6 rondes genomen (lijkt mij niet), of is het jammer en kom je dan keurig achteraan de grid te staan?
Ben niet de stabielste rijder op snelheid, dus geen onmogelijk scenario in mijn geval...
Als de schade beperkt is, rij dan gewoon door en zorg dat je een tijd neerzet.
Is het je niet gelukt om 8 ronden met een tijd te rijden dan kom je in de laagste split terecht.
Let op, de pre-kwalificatie is om te bepalen in welke split je gaat rijden en heeft niets te maken met je plek op de grid.
Dat wordt voorafgaand aan elke race weer bepaald tijdens de kwalificatie.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint wordt niet meegeteld en heeft dus geen zin.
* Er staat nergens wat er gebeurd als je niet aan de voorwaarden voldoen hebt, vandaar.

Goed dat je dat aangeeft, want zoals de regels beschreven staan zou je kunnen stellen dat je op de 1e prequali avond bijvoorbeeld met opzet niet je 8 rondes afmaakt en omdat je dan geen complete tijd hebt gezet kan je op avond #2 terugkomen.... Maar dat is dus niet zo? :)
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Als je goed leest in de Algemene informatie topic, staat daar het antwoord wel tussen.
Pre-Kwalificatie
Het seizoen zal starten met een pre-kwalificatie. De pre-kwalificatie zal gehouden worden op 2 avonden. Je mag echter maar 1x deelnemen.
Gebruikersavatar
Michael Kiewiet
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 mei 2020, 23:30
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Groene Hart

Martijn Huisers schreef: 07 feb 2021, 16:58
Michael Kiewiet schreef: 07 feb 2021, 16:23 Dank voor de toelichting! Wat als je crasht in ronde 7 en er is geen tijd meer om een nieuwe stint te doen? Wordt dan een tijd-gemiddelde over de eerste 6 rondes genomen (lijkt mij niet), of is het jammer en kom je dan keurig achteraan de grid te staan?
Ben niet de stabielste rijder op snelheid, dus geen onmogelijk scenario in mijn geval...
Als de schade beperkt is, rij dan gewoon door en zorg dat je een tijd neerzet.
Is het je niet gelukt om 8 ronden met een tijd te rijden dan kom je in de laagste split terecht.
Let op, de pre-kwalificatie is om te bepalen in welke split je gaat rijden en heeft niets te maken met je plek op de grid.
Dat wordt voorafgaand aan elke race weer bepaald tijdens de kwalificatie.
Oh ja, natuurlijk :byebye: Denk toch in de laagste split te komen, dus niet zo'n groot probleem dus. En nu ga ik weer proberen na te denken ;)
Dank je!
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Edward Hoekstra schreef: 07 feb 2021, 19:37 Als je goed leest in de Algemene informatie topic, staat daar het antwoord wel tussen.
Pre-Kwalificatie
Het seizoen zal starten met een pre-kwalificatie. De pre-kwalificatie zal gehouden worden op 2 avonden. Je mag echter maar 1x deelnemen.
Aha ok, ik denk ik check even if jullie het ook wel weten hahaha. 1 Avond it is :)
Ron Jansen
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jan 2020, 21:45
Racestuur: Fanatec CSW V2.5
Locatie: Zelhem

Hi ben rookie en dit is allemaal nieuw voor mij.

Als ik het goed begrijp moet ik dus voor 20.00 uur inloggen en de server gaat dan automatisch naar quali etc.
om dan mijn 8 ronde's te rijden.

Thnks
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Volgens mij wel, zo gaat een normale race kwali avond ook.

1: je bent op tijd, dat betekent voor 20:00 uur (ook lekker om vtv nog wat rondjes te rijden natuurlijk, voor het gevoel).
2: je wordt dan meegeteld in de telling van het aantal deelnemers.
3: je rijdt je kwali.


Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Beste organisatie,

Vraag: we zitten met de pre kwali. Alleen op de baan, wat natuurlijk hartstikke tof is... Maar waar kan ik of kan ik de tijden van mijn mede strijders ergens zien... Of hoe gaat dit in zijn werk..!! Jullie werken het helemaal uit in exel, dat begrijp ik ook..!! Maar kunnen wij op later tijdstip de tijden van een ieder ook inzien... Alvast bedankt..!!
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Stephan Sampers schreef: 11 feb 2021, 10:36 Beste organisatie,

Vraag: we zitten met de pre kwali. Alleen op de baan, wat natuurlijk hartstikke tof is... Maar waar kan ik of kan ik de tijden van mijn mede strijders ergens zien... Of hoe gaat dit in zijn werk..!! Jullie werken het helemaal uit in exel, dat begrijp ik ook..!! Maar kunnen wij op later tijdstip de tijden van een ieder ook inzien... Alvast bedankt..!!
Je kan natuurlijk je eigen ronde tijden terug zien in de game zelf. Als je op je naam gaat staan en dan expand. Daar zie je je ronde tijden en je sectoren. Maar ik denk dat je bedoelt hoe je kan zien of je het hebt gehaald ja of nee 😂
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Ik kwam gister niet meer online op de f2 server.?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Bas van Grunsven schreef: 11 feb 2021, 11:13 Ik kwam gister niet meer online op de f2 server.?
Ik eerst ook niet. Wat hielp was om het Workshop-item SRVN-F2 opnieuw te subscriben (eerst unsubscriben)
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Op srvn.nl hebben we een live timing pagina
Daarnaast hebben we ook nog Liveracers
Op beide kan je alleen de snelste rondes bekijken.
Er zal op de pre-kwalificatie avond niet direct zichtbaar iets zijn om te zien waar je staat.
Alles tijden moeten in een excel lijst gezet worden om zo een gemiddelde ronde tijd uit te rekenen.
Als iedereen de eerste avond komt heeft de organisatie wel even wat tijd nodig om alles in te kloppen.
Uiteraard zal later (mogelijk de volgende dag, maar kan ook wat later zijn) de volledige uitslag wel bekend worden gemaakt.
Je moet immers weten op welke server je moet inloggen bij de eerste race.
Rody van der Have
Berichten: 64
Lid geworden op: 23 aug 2020, 11:13
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Lienden

Geen probleem Jeroen. Jullie hebben meer dan genoeg werk te doen kan ik me zo voorstellen.
Voor mij is het geen probleem want ik weet toch al in welke server ik moet inloggen voor de race :mrgreen:
Bas van Grunsven
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 sep 2020, 10:57
Racestuur: Logitech g29

Lennart Lippens schreef: 11 feb 2021, 11:15
Bas van Grunsven schreef: 11 feb 2021, 11:13 Ik kwam gister niet meer online op de f2 server.?
Ik eerst ook niet. Wat hielp was om het Workshop-item SRVN-F2 opnieuw te subscriben (eerst unsubscriben)
Thanks lennart zal het straks eens proberen.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Top Jeroen, jullie verrichten een hoop en goed werk.... Dank je voor de snelle reactie.. 👍🏻👍🏻🍻🍻
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Bij srvn.liveracers.com kan je onder results alle rondetijden terugzien van alle rijders die die avond hebben gereden. Je moet onder results wel de juiste server selecteren op datum en tijd.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Jeroen Huisers schreef: 11 feb 2021, 11:18 Op srvn.nl hebben we een live timing pagina
Daarnaast hebben we ook nog Liveracers
Op beide kan je alleen de snelste rondes bekijken.
Er zal op de pre-kwalificatie avond niet direct zichtbaar iets zijn om te zien waar je staat.
Alles tijden moeten in een excel lijst gezet worden om zo een gemiddelde ronde tijd uit te rekenen.
Als iedereen de eerste avond komt heeft de organisatie wel even wat tijd nodig om alles in te kloppen.
Uiteraard zal later (mogelijk de volgende dag, maar kan ook wat later zijn) de volledige uitslag wel bekend worden gemaakt.
Je moet immers weten op welke server je moet inloggen bij de eerste race.
Als er hulp nodig is met het rekenen etc dan ben ik zeker bereid om te helpen waar nodig is.
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Misschien een idee om de tijden van de eerste avond pas te publiceren als de tweede avond geweest is? Dan moet iedereen zijn relatieve maximale best doen om zeker te zijn. :)
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F2 2021-I”